سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: واردات خودروهای کارکرده در کمیسیون تلفیق و جلسه علنی علنی مجلس تصویب شد، شورای نگهبان هم ایراد نگرفت اما هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت به آن ایراد گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.
رئیس مجلس گفت: مصوبه مجلس برای واردات خودروهای کارکرده ریزش قیمت خودرو را رقم زد که در صورت اجرایی شدن درست آن، بازار خودرو شرایط مناسبی را شاهد خواهد بود.
سرپرست سازمان توسعه تجارت اعلام کرد خودروهای وارداتی بازیکنان تیم ملی طبق مصوبه هیئت دولت مشکلی برای ترخیص ندارد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام : قرار نیست همه کسری نیاز داخل از محل واردات تامین شود. همانگونه که در مورد واردات دارو و تجهیزات پزشکی، اختیار به دولت داده شده است، در مورد خودرو هم می‌توان اختیار را به دولت داد. مجمع در خصوص واردات خودرو نظر مساعد داد، در این مورد هم می‌تواند موافقت کند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای واردات اتوبوس‌های کارکرده از دولت و مجلس مصوبه دریافت کردیم و دیگر مخالفت سازمان محیط زیست معنایی ندارد.
مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس نسبت به مصوبه مجلس درباره واردات خودروهای کارکرده واکنش تندی نشان داد.
گروه خودروسازی سایپا طبق قانون و بر اساس قیمت گذاری شورای رقابت، خودروهای چانگان وارداتی خود را به ثبت نام کنندگان در سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی، عرضه خواهد کرد.
به گفته فاطمی امین: برنامه تولید سال جاری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه بوده و تاکنون ثبت سفارش ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو برای واردات انجام‌شده است. همچنین لایحه دوفوریتی واردات خودرو‌های کارکرده و رفع برخی از موانع خودرو‌های نو، در دولت مصوب شده و مجلس انشالله آن را در دستور کار قرار خواهد داد.
مصباحی مقدم با تأکید بر اینکه ایراد هیئت عالی نظارت مجمع به مصوبه واردات خودرو شکلی است و مجمع به‌هیچ‌وجه با اصل واردات خودرو مخالفتی ندارد، گفت: دولت این اختیار را دارد که بدون اخذ مجوز از هیچ یک از مراجع از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام آیین‌نامه واردات خودرو را تدوین و اجرایی کند و هیچ مانعی در این رابطه وجود ندارد.
نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حذف مصوبه مجلس توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره واردات خودروهای سواری کارکرده اظهار کرد که چرا نمی‌خواهید جلوی یکه‌تازی خودروسازان و وضعیت قیمت خودرو را بگیرید؟
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: با توجه به مزایای واردات خودروهای با عمر کمتر از ۵ سال، مصوبه مجلس در مورد واردات این نوع خودروها در هیئت دولت پیگیری شود.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: واردات خودروهای کارکرده در کمیسیون تلفیق و جلسه علنی علنی مجلس تصویب شد، شورای نگهبان هم ایراد نگرفت اما هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت به آن ایراد گرفت.
مصطفی میرسلیم نسبت به حذف مصوبه واردات خودروهای کارکرده توسط مجمع تشخیص واکنش نشان داد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه مجلس واردات خودروهای سواری کارکرده با عمر کمتر از 5 سال را از بودجه 1402 حذف کرده، تصریح کرد: موضوع واردات خودروهای کارکرده در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 و صحن علنی مجلس تصویب شد؛ مجلس موضوعی را که به نفع مردم است و برای آن وقت گذاشته را بدون جهت حذف نمی کند.
ارکانی در توضیح شروط دادن این مجوز به وزارت «صمت» برای واردات خودرو‌های کار‌کرده، تاکید کرد: آیین‌نامه نحوه اجرائی این مصوبه مجلس نیز از سوی وزارتخانه‌های «صمت»، راه و شهرسازی، کشور، اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر لزوم تأمین قطعات، خدمات پس از فروش و معاینه فنی تهیه خواهد شد.
نمایندگان مجلس در مصوبه ای به وزارت صمت مجوز واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال را دادند.
طبق مصوبه هیات وزیران عبارت «خودروهای وارداتی صرفاً در بورس کالا عرضه می‌شود» از بند ٢ آیین‌نامه واردات حذف شود؛ همچنین شماره‌گذاری خودرو مناطق آزاد در سرزمین اصلی مجاز شد.
بر اساس مصوبه کارگروه اقتصادی واردات خودرو، سود بازرگانی علی الحساب خودروهای وارداتی بین ۶ تا ۲۱ درصد تعیین شد.
تصویبنامه اصلاح مصوبه قبلی هیات وزیران با موضوع ضوابط واردات خودرو ابلاغ شد.
سخنگوی وزارت صمت گفت: به‌زودی ثبت سفارش خودرو‌ها آغاز شده و شاهد محقق شدن ورود خودرو‌های وارداتی به کشور خواهیم بود. شرکت‌هایی که در مرحله اول بررسی‌ها حائز صلاحیت بودند، در جلسه‌ای با معاونت حمل و نقل وزارت صمت متعهد شدند، به سرعت ثبت سفارش و سایر مراحل واردات خودرو را انجام دهند.
رییس مجلس ‌شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری، مصوبه دولت درباره «تعیین ساز و کار واردات خودرو» را مغایر قانون بیان کرد.
سخنگوی دولت گفت: تعرفه‌ واردات خودرو متناسب با نوع خودروها و بر اساس مصوبه وزارتخانه‌های اقتصاد، صمت و بانک مرکزی مشخص خواهد شد.
ممنوعیت واردات خودرو به دلیل محدودیت‌های ارزی در سال ۱۳۹۷ از سوی شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مصوب شد و تمدید آن تا اردیبهشت امسال ادامه داشت. در نهایت با تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو، این ممنوعیت پایان یافت و حالا جزئیات آیین نامه واردات خودرو نیزدر دولت مصوب و ابلاغ شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ