رحمان امیرآبادی گفت: مبادلات ارزی با چین و تکیه بر یوان باید با مقدماتی انجام شده تا بهترین سود را برای کشور داشته باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون نخست‌وزیر روسیه گفت که احتمالا در نشست آتی کشورهای عضو گروه بریکس درباره ایجاد یک سبد ارزی برای این گروه گفت‌وگو خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور در دیدار وزیر کار قطر گفت: دلیلی ندارد دو کشور همسایه با فرهنگ، دین و رویکرد مشترک با ارز کشور ثالث مبادلات و تهاترهای مورد نیاز خود را انجام دهند.
در تابلوی معاملاتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، امروز چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه، قیمت دلار به صورت اسکناس ۴۲ هزار و ۱۲۴ تومان و نرخ حواله دلار ۳۸ هزار و ۲۹۵ تومان اعلام شد.
رئیس کل بانک مرکزی در دیدار هیئت تجاری و صنعتی عمان تأکید کرد: سیاست راهبردی بانک مرکزی ایران قطع رابطه با دلار در مبادلات ارزی و تجاری است و برای این راهبرد نیز دلایل متقنی داریم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال ۲۰۲۲ ارزش مبادلات ایران و قزاقستان به ۵۲۸ میلیون دلار ارتقا یافته که سهم صادرات ایران حدود ۲۱۰ میلیون دلار بوده است.
در کنفرانس برتون وودز تصمیم گرفته شد دلار در مبادلات تجاری خارجی کشورها یک ارز مرجع باشد و ارزش آن برای هر اونس طلا ۰۸۷۵ / ۳۵ دلار تعیین شد.
معاون مرکز مبادلات گفت: علاوه بر بانک ملی از این پس، بانک ملت نیز نسبت به فروش ارز مسافرتی اقدام می‌کند.
سال ۱۴۰۱ به اتمام رسید و در مجموع بازدهی قابل قبولی برای بازار سرمایه نداشت. بازار سهام کمترین بازده را نسبت به سایر بازارهای موازی در این سال به ثبت رساند. اما در ماه‌های پایانی سال گذشته اخبار و قوانین مثبت زیادی به بازار مخابره شد که نیرو‌های محرک خوبی برای رشد بازار بودند؛ از تغییر نرخ ارز نیمایی از ۲۸هزار و ۵۰۰تومان به نرخ توافقی یعنی رقمی بین ۳۵‌هزار تا ۴۰‌هزار تومان گرفته تا آشتی با جهان عرب که پس از مدت‌‌‌ها یاس و ناامیدی، انرژی و پالس مثبتی به اقتصاد ایران ارسال کرد. به نظر می‌رسد چین در پی افزایش نقش سیاسی خود در معادلات جهانی و به‌ویژه در منطقه خاورمیانه است و سعی دارد نقش واسطی قدرتمند را در جهت ثبات در خاورمیانه بازی کند.
فرزین گفت: با سفرانجام شده به امارات برای تسهیل مبادلات تجاری ایران و امارات و گشایش جدیدی که در عراق به وجود می‌آید، وضع بازار ارز در سال جدید بهتر خواهد شد
با سفر امارات برای تسهیل مبادلات تجاری دو کشور گشایش جدیدی در عراق به وجود می‌آید، وضعیت بازار ارز در سال جدید بهتر خواهد شد.
میرسلیم در توئیتی خواستار آن شد تا بانک مرکزی از معاملات و مبادلات ارزی در داخل کشور جلوگیری کند.
جمعی از نمایندگان مجلس در تذکری به وزیر اقتصاد بر لزوم تسریع در برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های مرتبط با حذف دلار از مبادلات ارزی کشور تاکید کردند.
مدیر پروژه مرکز مبادلات ارز و طلا گفت: یکسری با نگاه سفته بازانه ورود پیدا کنند که توصیه می‌کنم واقعاً به نوسانات نرخ بازار ارز توجه کنند. فعلاً بنا نیست تقاضاهای سفته بازی را پاسخ دهیم.
امروز قیمت دلار در رکز مبادلات ارز و طلا به ۴۲۶۸۰ تومان رسید.
سیدهادی موسوی گفت: سامانه مبادلات ارزی می‌تواند در کوتاه‌مدت از التهاب بازار ارز بکاهد.
رئیس‌جمهور با اشاره به آغاز به کار مرکز مبادلات ارز و طلا، از دستگاه‌های اجرایی خواست از سیاست‌های بانک مرکزی در زمینه مدیریت این بازار در جهت اعمال حکمرانی مؤثر به شکل یکپارچه حمایت کنند.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: قصد داریم همه نیازهای واقعی مردم ایران به ارز را تأمین کنیم و نرخی که در مرکز مبادله ارز و طلا کشف می‌شود نرخ بازار و نرخ مرجع برای قیمت گذاری خواهد بود.
دولت ژاپن پس از اصلاح قانون مبادلات ارزی، صادرات تجهیزات تولید نیمه رساناهای پیشرفته به چین را محدود می کند.
وزیر خارجه روسیه از هدف گذاری این کشور برای حذف ارز دلار از مبادلات تجاری میان کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا گفت.
معاون اول رییس جمهور بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند همکاری‌های تجاری تهران و مسکو و اجرای توافقات فی‌مابین در جهت ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی دو کشور تأکید کرد.
بانک ملی ایران با هدف تسهیل مبادلات و گسترش خدمت رسانی ارزی در شبکه بانکی، شبکه خودپردازهای هوشمند ریالی ـ ارزی خود در شعب سراسر کشور را توسعه داد.
وزیر صمت گفت: در مبادلات بین المللی بیش از آن که توازن ارزی اهمیت داشته باشد، قدرت برای ما اهمیت دارد؛ یعنی اینکه ما کالا‌هایی صادر کنیم که برایمان تولید قدرت کند، جهت گیری ما در وزارت صمت اینجاست.
وزیر صمت گفت: در مبادلات بین المللی بیش از آن که توازن ارزی اهمیت داشته باشد، قدرت برای ما اهمیت دارد یعنی اینکه ما کالا‌هایی صادر کنیم که برای ما تولید قدرت کند، جهت گیری ما در وزارت صمت اینجاست.
وزیر صمت گفت: در مبادلات بین المللی بیش از آن که توازن ارزی اهمیت داشته باشد، قدرت برای ما اهمیت دارد یعنی اینکه ما کالا‌هایی صادر کنیم که برای ما تولید قدرت کند، جهت گیری ما در وزارت صمت اینجاست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ