دانشمندان با بررسی تصاویر استقامت، با دانه‌های رسوبی درشت و قلوه‌سنگ‌ها روبه‌رو شدند که می‌توانند نشان‌دهنده یک رودخانه خروشان باستانی در سیاره سرخ باشند.
فیزیکدانان «آزمایشگاه ملی شتاب دهنده فرمی»(Fermi National Accelerator Laboratory)  شواهدی یافته اند که نشان می دهد ذرات ریزتراز اتم رفتار عجیبی دارند و دلیل آن احتمالا نیروی پنجم طبیعت است.
مریخ‌نورد کنجکاوی ناسا موفق به کشف شواهدی از چرخه‌های تر-خشک در مریخ شده است که می‌توانسته میزبان مناسبی برای شکل‌گیری حیات باشد.
نتایج این تحقیق نشان داد که چنین واکنشی وقتی همه اتم‌ها در ابتدا در وضعیت کوانتومی یکسانی باشند، بسیار سریع‌تر عمل می‌کند. در آخر نیز درست مثل شروع واکنش، تمام مولکول‌ها در وضعیتی مشابه قرار خواهند داشت. این موضوع برای دانشمندان می‌تواند نتایج خوبی را در پی داشته باشد.
باستان‌شناسان معتقدند این اکتشاف از این نظر نادر است که در یک بافت کاملاً شهری رخ داده است که در آن احتمال یافتن شواهد باستان‌شناسی مرتبط با فرهنگ تئوتیئواکان بسیار کم بود.
محققان دانشگاه شیکاگو نخستین شواهد از یک پدیده به نام «ابرشیمی کوانتومی» را ردیابی کرده اند این پدیده از مدت ها قبل پیش بینی شده اما تایید نشده بود.
محققان دانشگاه کالیفرنیا ارواین اخیرا شواهدی قدرتمند کشف کرده اند که پر کردن هوا با عطرها، ارتباط حیاتی بین منطقه های عصبی مربوط به حافظه و تصمیم گیری را قدرتمندتر می کند.
«کالین واترز» زمین شناس از دانشگاه «لایکستر» (Leicester) در کشور انگلیس و رئیس کارگروه آنتروپوسن می‌گوید: کاملا روشن است که مقیاس تغییرات بطور غیرقابل باوری تشدید شده است و این باید ناشی از اقدامات انسان باشد. وی توضیح داد که فعالیت‌های انسان دیگر صرفا بر کره زمین تاثیر نمی‌گذارد بلکه در واقع آن را کنترل می‌کند.
باستان‌شناسان شواهدی از تعامل انسان و کوسه را در پرو یافته‌اند که به بیش از ۳۵۰۰ سال پیش بازمی‌گردد، از جمله دفن تشریفاتی کوسه‌ها و ماهیگیرانی که با اعضای بدن اضافی دفن شده‌اند.
تدفین مجدد یک منطقه کشف شده باستان شناسی امری رایج است و به حفظ آن مکان برای باستان شناسان آینده کمک می‌کند و آنان ممکن است بتوانند با روش‌های مدرن‌تر شواهد بیش تری را به شکلی بهتر مورد مطالعه قرار داده و پرسش‌های تازه‌ای را مطرح کنند.
باستان‌شناسان حین حفاری در غار دِل تُل دِ مویا شواهدی از آدم‌خواری نئاندرتال‌ها را کشف کرده‌اند که قدمت‌شان به بیش از ۵۲۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد.
مالیات گیری هوشمند و عادلانه‌ می‌تواند بستری برای توسعه کشورها باشد. شواهد در کشور ما نشان‌ می‌دهد که تا کنون نتوانسته ایم به ایجاد یک نظام کارآمد مالیاتی بپردازیم. به طوری که همه افراد متناسب با درآمدشان مالیات بپردازند.
باستان‌شناسانی که در غار‌های TOLL DE MOIÀ مشغول حفاری بودند، شواهدی از هم‌نوع‌خواری نئاندرتال‌ها را کشف کرده‌اند که قدمت آن‌ها به بیش از ۵۲۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد.
شواهد نشان می‌دهد که این خزنده بیشتر در نواحی گرمسیری (ساوانا) یافت می‌شود. امدادگران به دلیل جثه بزرگ این مارمولک، آن را «هیولا» نامیدند! و به دنبال یک متخصص برای مراقبت از این هیولا هستند.
بسیاری از جانوران دریای سفید که از رویداد انقراض جان سالم به در بردند و در دوره ی ناما باقی ماندند موجوداتی بزرگ و برگ مانند با نسبت سطح به حجم بالا بودند. این موضوع می تواند نشانه ای از سازگاری این حیوانات برای مقابله با کاهش اکسیژن اقیانوس باشد.
دانشمندان می‌گویند فوران‌های آتشفشانی بازالتی که یک میلیون سال طول کشید و باعث رخداد انقراضی «مرگ بزرگ» شد در اصل از کوه‌های سیبری سرچشمه گرفت است، اما فوران‌هایی که انقراض دسته‌جمعی دوم پرمین را سبب شد از محلی به نام «امیشان» در جنوب غربی چین نشأت گرفته است.
این مطالعه یکی از اولین تحقیقاتی است که شواهدی از ارتباط بین مدت زمان و زمان بندی نامنظم خواب و تصلب شرایین را ارائه می دهد
تحلیل‌های ماکروسکوپی، میکروسکوپی و برش‌نگاری رایانه‌ای از جمجمه یافته‌شده نزدیک آسکولی پیکنو، نشانه‌های دست‌کم دو عمل جراحی را فاش کرد.
دانشمندان سیبری ادعا می‌کنند که یک مقبره دارای شواهدی از فرهنگ باستانی جدید و ناشناخته است.
قدمتِ این داستان در حال حاضر تقریباً به یک میلیون سال پیش بازمی‌گردد. داستانِ حداقل ۴ گونه‌ی انسانی متفاوت که خودشان را در این گوشه‌ی دورافتاده‌ی دنیای ماقبل تاریخ به آب و آتش زدند. در این مطلب شواهدی را درباره‌ی نژاد انسان‌های اولیه در بریتانیا می‌خوانید.
مقامات اطلاعاتی آمریکا می‌گویند وزارت دفاع این کشور تاکنون شواهدی مبنی بر حضور موجودات بیگانه‌های فضایی کشف نکرده است.
یک تیم بین المللی از ستاره شناسان اخیرا شواهی را کشف کردند که می‌تواند متعلق به یکی از اولین ستاره‌های کیهان باشد.
ستاره شناسان با استفاده از یک تکنیک جدید توانستند شواهدی از سیاره کودک در حال شکل گیری را کشف کنند.
دانشمندان با بررسی شهاب سنگ‌هایی که از ماه به زمین رسیده اند، موفق به کشف شواهدی شدند که نشان می‌دهد ماه از سنگ‌های زمینی پرتاب شده به فضا ایجاد شده است.