علی‌رغم اظهارات تند سران ارشد جمهوری آذربایجان در روز‌های اخیر، نخست وزیر ارمنستان نسبت به معاهده صلح با این کشور ابراز امیدواری کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نخست‌وزیر ارمنستان امروز با شرکت در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: روابط ایروان با ایران در حال توسعه است.
رییس‌جمهور روسیه در رایزنی امروز خود با نخست‌وزیر ارمنستان گفت: آماده‌ایم به‌تهیه پیش‌نویس پیمان صلح میان ایروان و باکو کمک کنیم.
رئیس‌ جمهور ترکیه و نخست‌وزیر ارمنستان در جریان رایزنی امروز در خصوص روند عادی سازی روابط دو جانبه گفتگو کردند.
دفتر نخست وزیری ارمنستان از رایزنی تلفنی سید ابراهیم رئیسی و نخست‌وزیر ارمنستان درباره تحولات منطقه خبر داد.
رسانه‌های روسی اعلام کردند رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان امروز در مسکو دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.
نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد: در صورت تضمین امنیت جمعیت ارمنی قره‌باغ، این کشور حاکمیت جمهوری آذربایجان بر این منطقه را می‌پذیرد.
رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و نخست‌ وزیر ارمنستان به میزبانی رئیس شورای اروپا در بروکسل دیدار و گفتگو می کنند.
نخست‌وزیر ارمنستان امروز دستوری را صادر کرد که بر اساس آن کارگروهی برای ساخت مسیر جدید حمل‌ونقل بین‌المللی کالا و تبدیل شدن ایروان به یک اپراتور در بندر چابهار ایران تشکیل می‌شود.
نخست‌‎وزیر ارمنستان در سخنانی اعلام کرد: جمهوری آذربایجان روستاهای ارامنه‌نشین در مرز با ارمنستان را بازگرداند.
نخست‌وزیر ارمنستان در پیام‌هایی جداگانه به مقام معظم رهبری و رییس جمهور ایران، ضمن تبریک عید سعید فطر بر اهمیت تقویت روابط ایران-ارمنستان تأکید کرد.
رئیس دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۲ تن از سران کشورهای مختلف بود. امیر قطر، روسای جمهور سوریه، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، ونزوئلا، روسیه، ترکیه و بلاروس و نخست‌وزیران عراق (دو بار) و ارمنستان در این سال به تهران سفر و با رئیس قوه مجریه ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.
نخست‌وزیر ارمنستان با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که به‌زودی پیمان صلحی بین این کشور و جمهوری آذربایجان امضاء خواهد شد.
نخست‌ وزیر ارمنستان در نشست خبری امروز خود گفت: روابط ما با روسیه بسیار صمیمانه است؛ زیرا ما صحبت می‌ کنیم و موضوعات را حل می‌ کنیم؛ البته مشکلاتی نیز وجود دارد.
نخست‌وزیر ارمنستان در دیدار با اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان نسبت به تشدید اوضاع در مرزهای کشورش با جمهوری آذربایجان هشدار داد و گفت که باکو در حال آمادگی برای حمله گسترده به ارمنستان است.
سرویس مطبوعاتی دولت ارمنستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور با رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در حاشیه نشست امنیتی مونیخ دیدار و درباره پیش‌نویس توافق‌نامه صلح بحث کردند.
نخست‌ وزیر ارمنستان امروز به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پیام‌ های تبریکی را خطاب به رهبر معظم انقلاب و رئیس‌ جمهور اسلامی ایران ارسال کرد.
دولت ارمنستان با اشاره به حضور معاون نخست‌وزیر این کشور در ایران تأکید کرد ایران کشوری دوست و شریکی مهم برای این کشور است.
نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد که نقل مکان شهروندان روس به این کشور باعث شده تا تولید ناخالص داخلی ارمنستان افزایش یابد.
نخست‌وزیر ارمنستان خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت ملی این کشور درباره گذرگاه راهبردی لاچین شد.
وزارت دفاع جمهوری‌ آذربایجان نیز تعداد کشته شدگان خود در این جنگ را ۵۰ نفر اعلام کرده بود.
تاکید نخست‌وزیر ارمنستان بر کشته شدن ۴۹ نیروی نظامی این کشور در شرایطی انجام شده که پیش از این وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که درگیری‌های شب گذشته از نیرو‌های نظامی ارتش این کشور تلفات گرفته است.
نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد در درگیری‌های مرزی شب گذشته بین نیروهای این کشور و جمهوری آذربایجان، دست‌کم ۴۹ نظامی ارمنستان کشته شده‌اند.
در پی درگیری مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان، نخست‌وزیر ارمنستان قرار است به منظور اجرای «پیمان دوستی، همکاری و کمک دوجانبه» از روسیه درخواست کمک کند.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نخست‌ وزیر ارمنستان به میزبانی رئیس شورای اروپا در بروکسل دیدار و گفتگو می کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ