تحقیقات در مورد تکنیک ضد آفتاب نتایج متفاوتی به همراه داشته است. حتی حامیان پرشور آن نیز معمولاً ابتدا خواستار کاهش انتشار جهانی هستند. بر اساس گزارش ییل، این دانشگاه طرحی فرضی را برای “چرخش ترموستات جهانی” ترسیم کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روش ‌هایی برای خنک ‌کردن فضاها وجود دارد که قرن‌ ها مورد استفاده قرار گرفته‌ اند. کاری که من انجام دادم این بود که آن روش ها را با یکدیگر ترکیب کردم اقدامی که کارساز بود. سقف های بلند و پنجره ها در این مدرسه به تخلیه گرمای محبوس شده در کلاس های درس کمک می کنند. ماسه سنگ به کار برده شده در ساخت این سازه کار را از نظر هزینه نیز معقول ساخت. ماسه سنگ باعث خروج گرما از سازه و هم چنین حفظ خنکی آن در شب می شود.
یزد- فالوده یزدی یکی از دسرهای خوش طعم و گوارا و البته عامه پسند محسوب می‌شود که خنکی آن، بازار بهار و تابستان بستنی فروشی‌ها را داغ کرده و با خبر ثبت ملی آن، بازارش داغ‌تر خواهد شد.
در این ویدئو یک ترفند جالب برای خنک تر کردن باد پنکه را مشاهده می کنید:
در دیدار امروز بایرن مونیخ و کاوازاکی، تیم ژاپنی برای خنک کردن بازیکنانش از ابتکاری استفاده کرد که حتی آلمانی‌ها را شگفت‌زده کرده بود.
گیلانی‌ها با توجه به ورود سامانه بارشی شامگاه گذشته به استان، امروز دوشنبه هوایی خنک و بهاری را همراه با کاهش مطبوع دما تجربه کردند و بنا به پیش‌بینی‌های هواشناسی این شرایط آب و هوایی به مدت ۲ روز تداوم دارد.
فراموش نکنید که مصرف بالای انرژی لوازم خنک کننده در تابستان منجر به انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و در نتیجه گرم شدن زمین خواهد شد. چند ترفند ساده وجود دارد که می‌توانید با رعایت آن‌ها علاوه بر کاهش هزینه گاز و برق، از گرم شدن هوای کره زمین توسط وسایل سرمایشی جلوگیری کنید.
«آئروگامی» علاوه بر سیستم تهویه منحصربه‌فرد خود، دارای پارچه ضد آب «Storm-FIT ADV» نایکی است که با توجه به الگوی بدن طراحی شده تا بتواند با گرم کردن، خنک کردن و محافظت از نواحی خاص اطراف بدن، به افزایش راحتی دونده کمک کند.
خارج خانه هستید و موبایل‌تان پیام می‌دهد که داغ کرده است و کار نمی‌کند.
هنگامی که گشاد شدن رگ‌های بدن با تعریق همراه می‌شود که خود روشی برای خنک کردن بدن است، ممکن است شما سریع‌تر دچار کم آبی شوید و در نتیجه این باعث افزایش خستگی می‌شود.
، محققان دریافتند که هرچند دیگر بافت‌های مو، پوست سر را در برابر تشعشعات مضر خورشید محافظت می‌کنند، اما این مو‌های فر است که بهترین عایق و محافظ را در برابر اشعه خورشید ایجاد می‌کند.
رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری کلاهبردارانی خبر داد که با ترفند فروش آب معدنی خنک، کارت بانکی شهروندان را خالی می‌کردند.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در واکنش به انفجار سد برق آبی «کاخوفکا» گفت: این امر منجر به کاهش قابل توجه سطح مخزن آب مورد نیاز برای خنک کردن نیروگاه اتمی زاپروژیا شده است.
درمان علائم چشمی قرار گرفتن در معرض آلاینده هوا بدون وجود عفونت یا آلرژی، صرفاً خنک کردن چشم‌ها با شستشوی ملایم با آب تمیز و سپس استفاده از کمپرس خنک است. قطره‌های چشمی روان کننده و استفاده از عینک آفتابی نیز گزینه‌های مفیدی هستند. تا زمان بهبودی کامل چشم باید از استفاده از لنز‌های تماسی و آرایش چشم خودداری شود.
بسیاری از دانشمندان مدتهاست که به تزریق مواد شیمیایی به اتمسفر کره زمین (تزریق آئروسل استراتوسفر یا SAI)، به‌منظور خنک کردن آب و هوا فکر می‌کنند. اما از آنجا که چنین اقداماتی تابو و نهی شده به نظر می‌رسند و می‌توانند خطراتی جدی برای کره زمین به همراه داشته باشند، تاکنون شاهد چنین اتفاقی نبوده‌ایم.
گروهی از دانشمندان آمریکایی در هفته جاری طرحی غیر متعارف را برای مقابله با گرمایش جهانی پیشنهاد کردند: ایجاد ابر‌های بزرگ از غبار ماه در فضا برای انعکاس نور خورشید و خنک کردن زمین.
انتخاب رنگ سفید برای هواپیما، از نظر حرارتی نیز نقش مهمی دارد. در بالای ابر‌ها و در طول روز، هواپیما‌ها برای ساعت‌ها در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارند و گاهی وقت‌ها حتی در باند فرودگاه‌ها نیز زیر نور مستقیم آفتاب هستند. رنگ سفید حرارت کمتری را به خود جذب می‌کند و از همین رو در دراز مدت، هزینه کمتری برای خنک کردن فضای داخلی هواپیما نیاز خواهد بود.
رسانه‌های شیلی به تمسخر حذف اکوادور از جام جهانی مشغول هستند. شیلی مدعی بود اکوادور در راه صعود به جام جهانی قطر تخلف کرده و باید از این تورنمنت حذف بشود.
بازیکنان تیم ملی انگلیس نسبت به گرمای هوا در دیدار برابر آمریکا و خاموشی تهویه هوای مطبوع، اعتراض کرده اند.
در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از فناوری جدید تهویه هوا برای خنک کردن بازیکنان و هزاران هوادار در آب و هوای بیابانی قطر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
محققان دانشگاهی در کره جنوبی یک پوشش شفاف برای شیشه ابداع کرده اند که از گرم شدن داخل ساختمان و خودرو جلوگیری می کند و مصرف انرژی را کاهش می دهد.
دانشمندان دانشگاه کیونگ هی سئول اخیرا توانسته اند با استفاده از یادگیری ماشینی، نوعی پوشش پنجره برای مسدود کردن نور UV و مادون قرمز طراحی کنند.
محققان سیستمی ابداع کرده اند که بدون نیاز به برق قابلیت خنک کنندگی دارد.
عرق کردن به این معناست که بدن به خنک شدن نیاز دارد. هنگامی که شما عرق می‌کنید، بدن مایعی را از طریق غدد عرق ترشح می‌کند که پوست را می‌پوشانند. این مایع بیشتر آب است، اما حاوی نمک، شکر و سایر مواد شیمیایی نیز می‌باشد.
محققان در چین پوششی از جنس هیدروژل برای شیشه ابداع کرده اند که ساختمان ها را بهتر خنک می کند. ماده به کار رفته در این فناوری گرمای خورشید را بدون از بین بردن نور، مسدود می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ