ئیس بنیاد شهید و امور با صدور پیامی آغاز سال نو و فرارسیدن ماه ضیافت الله را به ملت شریف ایران و به ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تبریک و تهنیت گفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در این گشت‌وگذار با ما همراه شوید تا در یک روز بهاری به شمال شهر سفر کنیم و قدم‌زنان مسیرباغ‌های دل‌انگیزی که روزگاری کوچه‌باغ‌های روستای سعدآباد شمیران بوده‌اند را طی‌کنیم و با تکه‌ای از طبیعت تهران و خانه‌باغ‌ها و کاخ‌های قاجار و پهلوی و از همه مهم‌تر آثار هنرمندان و جهانگردان ایرانی آشنا شویم.
پارک جنگلی مخمل کوه یکی از پارک‌های طبیعی اطراف خرم آباد است که ۵۰۰ هکتار مساحت دارد. این پارک جنگلی در ۳۵ کیلومتری شمال شرقی خرم آباد و در نزدیکی مخمل کوه واقع شده است. یک منطقه کوهستانی شامل یک کوه بلند، یک تنگه بسیار زیبا و آبشاری دلنشین. صخره‌ها و سنگ‌های مخمل کوه در فصل بهار پر از خزه‌های سبز رنگ شده و ظاهری مخمل مانند پیدا می‌کند. از این رو به آن مخمل کوه می‌گویند.
علیرضا شهرداری: پیروز سه بار تا پای مرگ رفت و در یکی از موارد سرش را دوازده ساعت نمی‌توانست تکان دهد. پیروز چون به صورت سزارین به دنیا آمد و شیر مخصوص یوزپلنگ‌ها وجود نداشت امکان زندگی در طبیعت را نداشت. معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی: پیروز به دلیل شرایط خاص و بیماری‌های دستگاه‌ گوارش و ریه و مصرف دارو‌ها تلف شد. در پیش‌بینی‌ها احتمال زنده ماندن و بقا پیروز ۲۰ درصد بود اما به دلیل انتشار عکس‌های و پست‌‌های افراد به این موضوع توجهی نشد.
بهار امسال وقتی فردی به نام رومان نوواک در جستجوی قارچ در جمهوری چک، در دل طبیعت مشغول گشت و گذار بود، به چیزی به مراتب مهم‌تر از قارچ برخورد: یک تکه فلز که از خاک بیرون زده بود. آقای نوواک آن را از خاک بیرون کشید و متوجه شد که تیغه یک شمشیر است. او شروع به کندن زمین کرد و نه تنها به یک شمشیر رسید بلکه یک تبر برنزی هم پیدا کرد.
احد وظیفه، درباره تاثیرات جریان دورپیوند «ال‌نینو» بر شرایط دمایی ایران در تابستان اظهار کرد: جریان «ال‌نینو» در فصل تابستان می‌تواند برای ایران تاثیرات دمایی بگذارد و تاثیری در بارندگی‌ها ندارد چراکه در فصل تابستان بارش باران یک امر طبیعی و معمول نیست و درصد عمده‌ای از بارندگی‌ها در فصل پاییز، زمستان و بهار به‌ویژه نیمه اول بهار رخ می‌دهد.
نعناع معروف‌ترین سبزی بهاری است. این گیاه مفید حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام رزمارینیک اسید است که می‌تواند علائم آلرژی فصلی را تسکین دهد. منتول موجود در آن یک ضد احتقان طبیعی است و همچنین قادر است ناراحتی‌های معده را بهبود ببخشد.
با فرا رسیدن فصل بهار طبیعت بدن نیز دچار تغییر و تحول می‌شود.
اصفهان- روز طبیعت «سیزده‌به‌در» به باور ایرانیان باستان روز پیروزی ایزد باران بر دیو خشکسالی «اَپوش»و گره زدن سبزه به معنای گره زدن زندگی با طبیعت است.
اصفهان- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان گفت: یکی از معضلات کنونی در عرصه‌های طبیعی استان بوته‌کنی گیاهان خوراکی و دارویی است که اقدام بی رویه برخی افراد گیاهان را نابود کرده است.
فرا رسیدن سال نو و بهار طبیعت را به تمامی هموطنان عزیز، به ویژه همکاران بانک کارآفرین، شر کت‌های تابعه، سهامداران گرامی و مشتریان معزز تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم سال 1402 سالی سرشار از موفقیت، سلامتی و بهروزی و برکت برای یکایک آنان باشد.
شاهرود- مراسم غبار روبی از مساجد در آستانه ماه رمضان و بهار طبیعت، با حضور جمع کثیری از مردم دلداده و عاشق اهل بیت(ع) استان سمنان با معنویت خاصی اجرا شد.
دکتر عبداله سلطانی ثانی مدیرعامل بیمه سینا با صدور پیامی، فرا رسیدن سال نو و آغاز بهار طبیعت را تبریک گفت.
رودسر- جشن استقبال از بهار در آستانه بهار طبیعت و سال نو در شهرستان رودسر برگزار شد.
پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: بهره‌گیری از ساعات شب مختص ماه مبارک رمضان خواهد بود. در ماه مبارک رمضان باتوجه به اینکه با سال نو و بهار مصادف شده است، طبیعتا نمی‌توانیم مثل سال‌های گذشته از زمان روز به خوبی استفاده کنیم. بر همین اساس در مدیریت شهری تلاش کردیم برنامه‌های مفرح و در عین حال معنوی که سازگاری با سال نو و ایام ماه رمضان داشته باشد ترتیب دهیم؛ یعنی مفرح بودن و معنوی بودن شاخص‌های زیست شبانه است. در حقیقت برای این ایام زیست شبانه متفاوت با تعاریفی است که از این موضوع در گذشته صورت گرفته است.
ساری- نفس‌های زمستان به آخر رسیده و مازندران امسال هم همانند سال‌های گذشته با دست خالی از گردشگری زمستانه گذر کرد و خود را به بهار رنگارنگ طبیعت رساند.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
اکبری با تاکید بر این که دیگر امکان بازگرداندن توله‌ها به طبیعت وجود ندارد، گفت: دو توله یوز ماده تا کنون دو بار به طبیعت معرفی شده‌اند، اما با توجه به این که مادر در هر دو مرتبه برای پیدا کردن توله‌ها به محل نیامده است و خود توله‌ها نیز مدت زمان زیادی در کنار انسان حضور داشتند، دیگر امکان بازگرداندن آن‌ها به طبیعت وجود ندارد.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نکته قابل تأمل این است که در طبیعت توران، زایمان یوزپلنگ غالباً در اوایل بهار انجام می‌شود، زیرا دمای هوا و سایر شرایط طبیعی برای رشد و نمو توله‌ها مناسب است، اما زایمان یوز در نیمه دوم پاییز در طبیعت توران پدیده‌ای نادر است.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
محمدی؛ کارشناس خزندگان و دوزیستان - گفت: گونه لاک‌پشت گوش قرمز بومی دره می‌سی سی پی در شرق و مرکز امریکاست که در بیش از ۲۰ کشور دنیا پراکنده شده است. این گونه در دو سالگی بالغ می‌شود و هر سال می‌تواند تا سه مرتبه جفتگیری کند و هر بار در حدود ۲۰ تخم بگذارد. این سرعت بالای تکثیر قدرت تهاجمی آن را بیش از پیش نمایان می‌کند. لاک‌پشت گوش قرمز در رقابت با دو گونه بومی ایران لاک پشت برکه‌ای خزری و اروپایی در اشغال زیستگاه‌ها و منابع تغذیه‌ای بر آن‌ها غلبه کرده است و موجب ترد و انزوا آن‌ها و در شرایط حاد سبب حذف این گونه‌ها از طبیعت می‌شود.
سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت نوشت: عروج شهادت‌گونه‌ی محیط‌بان صدیق و دلاور برومند نجفی، قلب عاشقان محیط زیست ایران زمین را به درد آورد و بار دیگر ثابت کرد که متجاوزان به حریم طبیعت، از ارتکاب هر جرم و جنایتی در جهت ایجاد ناامنی برای ساحت جامعه و اختلال در مسیر حفاظت از محیط‌زیست، فروگذار نیستند.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ