رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه فردا، سه‌شنبه (اول فروردین ماه) سامانه بارشی در غالب نقاط کشور فعالیت خواهد داشت، گفت: در این روز بیشینه شدت بارش در نیمه غربی کشور و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز انتظار می‌رود. روز چهارشنبه (دوم فروردین ماه) در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، نواحی مرکز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ و در نیمه غربی کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طبق این هشدار از روز شنبه ۱۰ تیر تا دوشنبه ۱۲ تیر افزایش گرادیان فشاری و تغییر توده هوا و به تبع آن وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در نواحی مستعد همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.
به گزارش کارشناس هواشناسی کشور؛ برای امروز بارش باران و رگبارهای بهاری را غالبا در نیمه غربی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش کارشناس هواشناسی کشور؛ در نیمه غربی، مرکزی، مناطق ساحلی خزر و خراسان شمالی انتظار بارش باران در این مناطق را خواهیم داشت.
اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تشدید ناپایداری‌های جوی و فعالیت سامانه بارشی در سطح استان از فردا سه‌شنبه پنجم اردیبهشت خبرداد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز سامانه بارشی در جنوب غرب، غرب، شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران فعال است.
به گزارش سازمان هواشناسی در استان‌های تهران و البرز، رعدوبرق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد، بارش برف پیش بینی شده‌است.
به گزارش سازمان هواشناسی سامانه بارشی امروز همچنان در نواحی غربی به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ بارش در ارتفاعات البرز و زاگرس به صورت برف است.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان گفت: فعالیت این سامانه تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از فعالیت سامانه بارشی ضعیف در مناطقی از استان طی ۴۸ ساعت پیش رو خبر داد.‌
سازمان هواشناسی با پیش بینی وضعیت جوی نارنجی، اعلام‌کرد: با تقویت فعالیت سامانه بارشی از امروز تا پایان روز سه‌شنبه در اغلب مناطق کشور بارش برف یا باران رخ خواهد داد.
پدیده‌ها و مخاطرات جوی مورد انتظار از این سامانه شامل بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در ارتفاعات و دامنه‌ها پدیده بهمن و کولاک برف می‌شود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد:امشب و فردا اوج فعالیت سامانه بارشی در کشور است.
سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از امشب و فعالیت آن تا جمعه در برخی استان‌ها خبر داد.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی از اواسط وقت امروز تا اواخر روز سه شنبه با تأثیر ۲ سامانه بارشی در خوزستان شاهد بارش باران در اغلب نقاط استان خواهیم بود.
مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط کشور، بارش برف و باران، کاهش دما و همچنین نفوذ سامانه بارشی جدید به جنوب غرب کشور خبر داد.
به گزارش سازمان هواشناسی به دنبال تشدید سامانه بارشی، شاهد بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور خواهیم بود.
سازمان هواشناسی کشور با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور در روز شنبه سوم دی ماه در استان‌های قزوین، البرز، تهران، مرکزی و قم نسبت به لغزندگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها هشدار داد.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تداوم فعالیت سامانه بارشی به ویژه در نواحی غرب و جنوب استان خبر داد.‌
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ادامه فعالیت سامانه بارشی به ویژه در نواحی جنوب و مرکز استان تا شامگاه امروز (پنجشنبه) خبرداد.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا یکشنبه در مناطق غرب و جنوب استان خبرداد.
به گزارش سازمان هواشناسی تا پایان هفته افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را در غرب و جنوب غرب کشور خواهیم داشت.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه سامانه بارشی و گردوخاک در مناطق شرق،جنوب و جنوب شرق کشور خواهیم داشت.
تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۲ استان
ساعت کار مراکز معاینه فنی کاهش یافت

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ