کشتی ایران در سال رو به پایان هر چند در ساخت و ساز نسبت به سایر فدراسیون ها فاصله چشمگیر و غیرقابل مقایسه ای داشت، اما در مدال آوری هم توانست به نتایج خوبی دست پیدا کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
از جمع 6 مدال‌آور نوجوان ایران در مسابقات جهانی استانبول، دو کشتی‌گیر سال آینده هم قادر به همراهی تیم ملی در مسابقات آسیایی و جهانی هستند که یکی از آنها فرصت دو طلایی شدن در این رده سنی را دارد.
در وزن ۵۷ کیلوگرم مسابقه‌های بین‌المللی بوداپست، «میلاد والی‌ زاده» ۴ به ۳ «احمد محمدنژاد جوان» را شکست داد و صاحب دوبنده تیم ملی ایران در مسابقه‌های جهانی سال ۲۰۲۳ شد.
چنس مارستلر پیش از آنکه بتواند در فاینال ایکس بر جردن باروز رکورددار مدال در کشتی آمریکا غلبه کند، شکست‌هایی را مقابل حریفان ایرانی خود در یک سال اخیر تجربه کرده است.
کشتی‌گیر سبک‌وزن تیم ملی که بعد از مسابقات سال ۲۰۲۲ صربستان در هیچ رویدادی شرکت نکرده است و در چند ماه گذشته با مسائلی روبه‌رو شده بود از این نوشت که نتوانسته به کمترین حق خود در ورزش کشور دست پیدا کند و به خاطر حمایت از مردم کنار گذاشته شده است.
رحمان عموزاد بعد از شکست حریف قزاق، در نیمه نهایی مقابل ریوما آنراکیو از ژاپن قرار گرفت. او در تایم اول یک امتیاز از حریف ژاپنی‌اش گرفت و در وقت دوم هم از اخطار کم‌کاری، امتیاز عموزاد به دو رسید. حریف ژاپنی که کشتی خوبی مقابل قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم جهان در سال ۲۰۲۲ گرفت، در نهایت فقط دو امتیاز به رحمان عموزاد داد و در ثانیه‌های پایانی با توجه به مدافع بودن کشتی‌گیر ایران یک امتیاز هم به ریوما آنراکیو داده شد. به این ترتیب نماینده کشورمان در یک مبارزه دشوار و نزدیک ۲ بر یک این کشتی را به سود خود تمام کرد و فینالیست شد.
پس از گذشت مدت زمان قانونی ۲۰ روزه از رای صادره این ستاد، شورای صدور رای ایران نادو «امیرحسین توخته» و «علی شریفی» را به ترتیب یک و چهار سال از فعالیت در تمامی حوزه های ورزش محروم کرد.
کامران قاسم‌پور دارنده مدال طلای وزن 92 کیلوگرم رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان در صربستان، در نظرسنجی مردمی فدراسیون به عنوان برترین کشتی‌گیر سال 1401 انتخاب شد.
بهترین کشتی‌گیر سال ۱۴۰۱ ایران معرفی شد
اسامی برترین کشتی‌گیران سال ایران برای نظرسنجی مردمی اعلام شد که نامی از حسن یزدانی در آن دیده نمی‌شود.
با برگزاری مراسم قرعه‌کشی مسابقات کشتی آزاد جام ابراهیم مصطفی، دومین رنکینگ اتحادیه جهانی در سال 2023، کشتی‌گیران کشورمان حریفانشان را شناختند.
تنها طلایی تاریخ سنگین وزن کشتی فرنگی ایران به دلیل عملکرد ضعیف طی یکی دو سال اخیر در مسیر حذف از تیم ملی گام برمی‌دارد.
رئیس فدراسیون کشتی در دیدار با رئیس اتحادیه جهانی موضوع دیسکالیفه شدن نماینده ایران در مسابقات آزاد زیر 23 سال جهان را مورد بررسی قرار داد.
تیم منتخب کشتی آزاد ایران با چهار کشتی‌گیر و دو مربی امروز راهی رقابتهای جام جایزه بزرگ قرقیزستان خواهد شد تا در آخرین میدان رسمی سال میلادی حضور یابد.
باروز که هر سال عنوان می‌شود امسال قرار است آخرین سال حضور او در دنیای حرفه‌ای باشد، پیش از علی سوادکوهی، با کشتی‌گیران ایرانی ۱۴ بار مسابقه داده بود که عین ۱۴ بازی را به سود خود خاتمه داده بود. علی سوادکوهی هم یکی از قربانیان ایرانی فهرست بلندبالای باروز بود، ولی تفاوت علی با بقیه کشتی‌گیران این بود که پیش‌تر در مسابقه‌ای نزدیک رقابت را باخته بود.
مربی سازنده کشتی فرنگی کشورمان گفت: آذربایجان تنها روی نام کشتی‌گیران ایران تمرکز کرده بود و فکر می‌کرد می‌تواند با عنوان‌داران خود قهرمان جام جهانی شود.
مربی سازنده کشتی فرنگی کشورمان گفت: آذربایجان تنها روی نام کشتی‌گیران ایران تمرکز کرده بود و فکر می‌کرد می‌تواند با عنوان‌داران خود قهرمان جام جهانی شود.
اتحادیه جهانی کشتی رنکینگ پایانی کشتی فرنگی جهان در سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد که در میان کشتی‌گیران ایران تنها امین میرزازاده نماینده سنگین وزن ایران در بین نفرات برتر جای دارد.
بیشتر کشتی‌گیران ایران در مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی را نفراتی تشکیل می‌دهند که در مسابقات زیر 23 سال روی تشک رفتند.
بیشتر کشتی‌گیران ایران در مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی را نفراتی تشکیل می‌دهند که در مسابقات زیر 23 سال روی تشک رفتند.
رئیس فدراسیون کشتی گفت: اشتباهی که امروز غلامی انجام داده است قابل بخشش نیست و قهرمانی را ایران گرفت، بدون شک ۲ سال او را محروم می کنم.
رئیس فدراسیون کشتی گفت: اشتباهی که امروز غلامی انجام داده است قابل بخشش نیست و قهرمانی را ایران گرفت، بدون شک 2 سال او را محروم می کنم.
اتفاقی که برای زارع افتاد تلخ، اما تکراری بود. در اسفند سال ۱۳۸۷ فردین معصومی مقابل علی عیسی‌اف در فینال وزن ۱۲۰ کیلوگرم قهرمانی جهان مقابل رقیبش قرار گرفت. کشتی‌گیر ایران تا ۱۲ ثانیه پایانی برنده مسابقه بود و کادرفنی خواهان مدیریت کشتی بودند. با این حال کشتی‌گیر اهل ماسل اقدام به اجرای فن کرد که توسط رقیب با تجربه آذربایجانی تنبیه شد
مربیان تیم ملی از یک‌سو و رئیس فدراسیون کشتی از سوی دیگر، باید پاسخ این پرسش را بدهند که در یک سال گذشته چطور دو کشتی‌گیر آمریکایی را آنالیز کرده‌اند که هر دو بدون سختی و بعضا با اختلاف امتیازی زیاد، نمایندگان ایرانی را که یکی از آن‌ها دست بر قضا، اسطوره نوظهور کشتی ایران است، از پیش‌رو برمی‌دارند، به مدال طلا بوسه می‌زنند و کمربند قهرمانی را می‌بندند؟
غلامرضا تختی با کسب سه مدال المپیک و چهار مدال جهانی، با هفت مدال، یکی از پرافتخارترین کشتی‌گیران تاریخ ایران است. او یک مدال طلا و دو نقره در المپیک دارد و دو طلا و دو نقره در بازی‌های جهانی. مجموع مدال‌های ارزشمندش به عدد هفت رسید. این عدد را حسن یزدانی سال پیش با برتری در فینال رقابت‌های قهرمانی جهان در نروژ به دست آورد. او حالا فقط به یک مدال دیگر نیاز دارد تا از جهان‌پهلوان غلامرضا تختی، در کشتی آزاد عبور کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ