دیوان کیفری بین‌المللی امروز(جمعه) با وارد کردن اتهام جنایت جنگی در اوکراین، برای رئیس جمهور روسیه قرار بازداشت صادر کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر این باور است که در تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی مبنی بر صدور حکم بازداشت برای رئیس جمهور این کشور، رد پای مقامات انگلیسی دیده می‌شود.
پارلمان اروپا برای کمک به دیوان کیفری بین‌المللی و دادستان کل آن در جهت پیشبرد تحقیقات و بازخواست و مجازات سران رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کرده است.
دیوان عالی طی چند ماه اخیر بارها انتخابات فدراسیون های ورزشی را طبق قانون و به دلیل عدم پیاده شدن مقررات با شکایت معترضان ابطال کرده است و یا حکم عزل برخی مدیران ورزشی را لغو کرده است.
رئیس‌جمهور اوکراین امروز تهدید کرد که از روسیه در ارتباط با حادثه انفجار در نیروگاه برق آبی «کاخوفکا» به دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه شکایت می‌کند.
محمد قبادلو متهم است که در اعتراضات نیمه دوم سال ۱۴۰۱، استوار فرید کرم‌پور از پرسنل ناجا را با ماشین زیر گرفته است. پس از اعلام شکایت اولیای دم کرم‌پور، پرونده‌ای در دادگاه کیفری یک تهران برای محمد قبادلو تشکیل شد که به صدور حکم قصاص منتهی شد.
بسیاری از نهادهای بین ‎المللی از جمله دیوان لاهه به ابزار سیاسی کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا تبدیل شده‌اند.
آمریکا ممکن است برای محافظت از خود در برابر دعاوی آینده، قوانین و دستورات اجرایی روسای‌جمهور را برای رسیدگی به مسائلی که دیوان بین‌المللی کیفری مطرح کرده، اصلاح کند. رای دیوان بین‌المللی دادگستری متنوع و ترکیبی است از نکات منفی و مثبت برای طرفین. این رای اجازه می‌دهد که از اموال بانک مرکزی ایران برداشت کند، اما در عین حال، راه‌های دریافت خسارت از کشور‌های متخاصم را که از نظر قانونی مسئول آسیب‌های غیرقابل درک هستند، محدود می‌کند.
رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: سال گذشته بر اساس رای دیوان عالی کشور اگر از عمر تغییر کاربری ۳ سال گذشته و کاری انجام نشده باشد دیگر مشمول قوانین کیفری کشور نمی شود.
روسیه به ارمنستان درباره تایید اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی و پیوستن رسمی به توافق‌نامه رم، هشدار داد.
معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه امروز به شدت درباره تبعات حکم دیوان بین المللی کیفری علیه پوتین رئیس جمهور این کشور هشدار داد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: حکم دادگاه بین‌المللی کیفری برای دستگیری پوتین و لووا-بلوا از نظر قانونی باطل است، زیرا روسیه عضو اساسنامه رم نیست و هیچ تعهدی بر اساس آن ندارد و همچنین با دیوان کیفری بین‌المللی همکاری نمی‌کند.
دیوان کیفری بین‌المللی روز جمعه پوتین و «ماریا لووفا بلوفا» کمیسیونر حقوق کودکان روسیه را به جنایت جنگیِ اخراج غیرقانونی کودکان از اوکراین متهم و حکم جلب آن‌ها را صادر کرد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه حکم دیوان کیفری بین المللی علیه رئیس جمهور این کشور را تحریک آمیز توصیف کرد.
اتحادیه اروپا حکم دیوان کیفری بین المللی علیه رئیس جمهور روسیه را امر مهمی در مسیر اجرای عدالت دانست!
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد با توجه به اینکه روسیه عضو دیوان کیفری بین المللی نیست، احکام این دیوان نیز برای این کشور فاقد وجاهت قانونی است.
امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور در صفحه شخصی خود نوشت: "درخواست اعاده دادرسی محمد بروغنی یکی از متهمان اغتشاشات اخیر، نسبت به رأی صادره از دادگاه انقلاب، در انطباق با بند چ ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری در دیوان عالی کشور تجویز و پرونده جهت رسیدگی به شعبه هم عرض دادگاه صادرکننده رأی ارجاع شد. "
طبق نظر اکثریت قضات هیأت عمومی دیوان عالی کشور، صرف شکایت کیفری یکی از طرفین پرونده از قاضی، موجب رد دادرس نمی‌شود.
حیدر آسیابی اظهار داشت: حکم قصاص قاتل شهید سراوانی در دادگاه کیفری یک گنبدکاووس صادر و پرونده برای فرجام خواهی به دیوان عالی کشور فرستاده شد.
ده ها نهاد فلسطینی و بین المللی تحقیقات دیوان کیفری بین المللی پیرامون جنایات صهیونیست ها علیه ملت فلسطین را خواستار شدند.
دادستان کل دیوان کیفری بین‌ المللی امروز در طرابلس با رئیس شورای ریاستی دولت وحدت ملی لیبی دیدار کرد.
دیوان بین‌المللی کیفری درخواست دادستانی کل این نهاد مبنی بر ادامه تحقیقات درباره پرونده افغانستان را تایید کرد.
به پیشنهاد هیات ایرانی یک بند از قطعنامه تحت عنوان ارجاع پرونده روسیه به دیوان بین‌المللی کیفری (دادگاه لاهه) و اساسنامه رُم حذف و با ایجاد هر گونه دادگاه مخالفت شد.
نتایج یک تحقیق درباره قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره که در آن بر عمدی بودن قتل وی توسط رژیم صهیونیستی تاکید شده است، در اختیار دیوان کیفری بین المللی قرار گرفت.
گفته می‌شود یکی از شعب دیوان عالی کشور برای سعید مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی، حکم برائت صادر و مرتضوی از طریق درخواست اعمال ماده ۴۷۴ قانون آیین‌نامه دادرسی کیفری، حکم برائت خود را دریافت کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ