سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به امدادرسانی به هشت شهرستان در قالب چندین مورد عملیات جوی گفت: از ۴۸ ساعت گذشته تاکنون به ۲۵۳ نفر امدادرسانی شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محبوبی با اشاره به بارش تابستانی باران، گفت: ۵ تیم عملیاتی از نجاتگران هلال‌احمر شهرستان چایپاره، در حال امدادرسانی به متاثرین از سیل و آب‌گرفتگی در شهر چایپاره و روستا‌های بسطام، بابل‌آباد و خاتون‌آباد هستند.
قویدل با بیان اینکه عوامل جمعیت هلال احمر استان از ساعات اولیه حادثه وارد عملیات شدند، تصریح کرد: پیرو دریافت گزارش مردمی با شماره ندای امداد ۱۱۲ معاونت امداد و نجات استان اردبیل در ساعت ۱۴:۱۵ روز چهارشنبه ۲۴ خرداد مبنی بر بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب و مفقودی ۵ نفر در روستای میکائیل دره سی شهرستان گرمی تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان به محل حادثه اعزام شده و امدادرسانی را آغاز کردند.
روابط عمومی جمعیت هلال احمر با اشاره یه وقوع سیل و آبگرفتگی در ۶ شهرستان این استان اعلام کرد: ۱۳ تیم عملیاتی برای امدادرسانی به مردم متاثر از سیل و آبگرفتگی اعزام شده‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی به ۱۶۷ نفر از حادثه دیدگان برف و کولاک شدید در شهرستان سرعین و مشگین شهر خبر داد.
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در ۴۸ ساعت گذشته امداد رسانی به ۲۰۷ حادثه دیده در ۸ استان متاثر از سوانح جوی انجام شد.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از صبح دیروز تا این لحظه روستای چم‌گز در شهرستان پلدختر و کمندان در شهرستان ازنا از استان لرستان تخلیه شدند و ساکنان آن‌ها در ۴ اردوگاه اسکان اضطراری هلال احمر استقرار یافتند.
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به امدادرسانی به هشت شهرستان در قالب چندین مورد عملیات جوی گفت: از ۴۸ ساعت گذشته تاکنون به ۲۵۳ نفر امدادرسانی شد.
برخی از اهالی برعکس مسوولان نظرشان در مورد امدادرسانی مساعد نیست و از گلایه‌های‌شان می‌گویند. «از ۱۱ بهمن ماه تاکنون فقط دو روز گردنه چری (واقع در شهرستان کوهرنگ) باز بوده. حالا یک شهر و ۷۲ روستای اطرافش درگیر این بحران شده‌اند. منطقه «بازفت» جمعیتی بالغ بر ۲۲ هزار نفر دارد و آذوقه مردم هم تمام شده. برای باز کردن راه‌ها جز یک دستگاه «لودر و بولدوزر» فرسوده هیچ ماشین‌آلات دیگری نیست تا راه‌ها را باز کند. برای همین باز کردن مسیر‌ها به سختی و کندی انجام می‌شود.»
کوهرنگ- بارش سنگین برف کوهرنگ را زیر خود دفن کرده، شرایط اضطراری در این شهرستان اعلام و برخی واحدهای مسکونی نیز تخلیه شده است؛ مسئولان می‌گویند تجهیزات برای امدادرسانی به مردم کافی نیست.
ارتفاع برف در شهر چلگرد به دو متر و ۳۵ سانتی متر رسیده است و در حال امدادرسانی به مردم این شهرستان هستیم.
شاهرود- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث شاهرود گفت: در ۴۸ ساعت اخیر ۲۸ تصادف در شهرستان رخ داد که ماموران اورژانس ۴۴ نفر مصدوم این تصادفات را به بیمارستان‌ها منتقل کردند.
سردار رحیم جهانبخش اظهار کرد: گروهبان یکم "محمدرضا حاجی حسینلو" از ماموران کلانتری خدمات انتظامی ارومیه که برای امدادرسانی و تامین نظم و امنیت مناطق زلزله زده شهرستان خوی اعزام‌شده بود، در حین انجام ماموریت، توسط سارق مجروح که به علت شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت رسید.
اهواز - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان از انفجار گاز در سه واحد مسکونی در شهرستان خرمشهر خبر داد.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی، اهم اقدامات هلال‌احمر، در امدادرسانی به زلزله‌زدگان تشریح کرد.
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۴۴ شهرستان در استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد درگیر سیل و آبگرفتگی است.
اهواز- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: امدادرسانی به متأثران از فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف استان آغاز و تا عادی‌سازی شرایط ادامه دارد.
تربت حیدریه ـ رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه از امدار رسانی به ۱۰۰ نفر گرفتار در برف در محورهای مواصلاتی شهرستان خبرداد.
اهواز - رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اندیکا از امدادرسانی به بیش از ۱۳۰ سرنشین خودرو در محور اندیکا _ بازفت بر اثر بارش شدید برف خبر داد.
وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار آذربایجان غربی، آخرین وضعیت زلزله زدگان شهرستان خوی را جویا شد و بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها در امدادرسانی به مردم آسیب دیده تاکید کرد.
وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار آذربایجان غربی، آخرین وضعیت زلزله زدگان شهرستان خوی را جویا شد و بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها در امدادرسانی به مردم آسیب دیده تاکید کرد.
در پی وقوع سیل در شهرستان فیروزکوه جمعی از نیرو‌های امدادی؛ جهادی و همچنین خدماتی جهت امداد رسانی به مردم سیل زده روستا‌های زرین دشت و مزداران در حال فعالیت هستند.
محمد حسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه عملیات امدادونجات در ۱۶۶۹ نقطه متاثر از سیل صورت گرفته است، گفت: ۱۶۷ شهرستان، ۱۳۰ شهر، ۱۳۸۶ روستا و ۱۵۳ محور مواصلاتی تحت سیل و آبگرفتگی قرار داشتند که عملیات امدادی در آن‌ها از سوی هلال احمر انجام شده است. در جریان این عملیات‌ها به ۶۱ هزار و ۱۲۷ نفر امدادرسانی شده و ۸۵۸۵ نفر اسکان اضطراری داده شدند. همچنین ۳۰۱۸ نفر نیز به نقاط امن منتقل شدند.
به رغم تجربه یکی از گرم و خشک‌ترین تابستان‌ها در کشورمان در دهه‌های اخیر، چند روزی است با فعالیت سامانه‌های بارشی در بسیاری از نقاط کشور، بحران‌هایی به وقوع پیوسته که از جمله آنها، درگیری ۱۸ استان، ۱۰۰ شهرستان و بیش از ۳۰۰ روستا در کشور با سیلاب است؛ بحرانی فراگیر که ابعاد آن رو به افزایش است و متاسفانه به جان باختن شماری از هموطنانمان منجر شده است.
از اواخر شامگاه چهارشنبه، بارندگی‌های سیل آسا در تهران، موجب جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف استان از جمله فیروزکوه شد. سیلاب در منطقه کن و امام‌زاده داود و همچنین روستای مزداران شهرستان فیروزکوه، خسارات جانی و مالی زیادی بر جای گذاشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ