معاون درآمد سازمان امور مالیاتی دستور داد تا مالیات و عوارض ارزش افزوده صادرکنندگان ظرف یک ماه از تاریخ درخواست صادرکنندگان، به آنها مسترد شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه‌ای پیرامون کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده برخی اقلام کالاهای اساسی را جهت به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور اعلام کرد.
رئیس سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای موضوع کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات برخی کالاهای اساسی و قند و شکر تولید داخل را ابلاغ کرد.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی جزییات لایحه دوفوریتی الحاق یک بند به تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را تصویب کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای واردات داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی فاقد مشابه تولید داخل را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کرده و نرخ مالیات کالاهای اساسی را یک درصد تعیین کر
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات بر ارزش افزوده دارو یک درصد شده است که در جلسه سران قوا پیگیری می‌کنیم صفر شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همواره مالیات بر ارزش افزوده دارو صفر بوده اما الان یک شده که حتما پیگیری می کنیم.
رئیس مجلس درباره اجرای لایحه کاهش ۸ درصدی مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی بدون تصویب در مجلس، گفت: مصوبات جلسات سران قوا برای یک سال است.
رئیس مجلس درباره اجرای لایحه کاهش ۸ درصدی مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی بدون تصویب در مجلس، گفت: مصوبات جلسات سران قوا برای یک سال است.
رئیس مرکز ملی فرش ایران از حذف مالیات بر ارزش افزوده از مواد اولیه اصلی وارداتی فرش دستباف خبر داد.
گمرک ایران از کاهش مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی به یک درصد و تمدید آن تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.
در زمان دریافت سکه طلای ربع بهار آزادی عرضه شده در بورس نیازی به پرداخت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیست.
مالیات بر ارزش افزوده برخی دانه های روغنی از ۹ درصد به یک درصد تایید شد.
علاوه بر واردات فوریتی اقلام دارویی دچار کمبود، اقداماتی نظیر اصلاح قیمت برخی اقلام آنتی‌بیوتیک، کاهش مالیات بر ارزش افزوده دارو به یک درصد و لحاظ تسهیلات بانکی برای شرکت‌های تولیدی، افزایش چند برابری ظرفیت تولید این دارو‌ها و... نیز انجام شد و توانست تا حدی وضعیت کمبود‌های دارو‌های اساسی را به‌سامان کند.
یک کارشناس اقتصادی گفت: مالیات بر ارزش افزوده با آبشاری کردن مالیات برای تولیدکننده و همچنین عودت ندادن وجه پرداخت شده توسط تولیدکننده، تأثیر بسزایی در کاهش سرمایه در گردش تولید دارد.
مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران گفت: از سوم آبان نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات مواد اولیه دارو، شیرخشک اطفال و تجهیزات و ملزومات پزشکی و توانبخشی به یک و دو درصد کاهش یافته است.
اصولا وقتی شما قرار است یک پایه مالیاتی را گسترش دهید و یا نحوه اخذ آن را تغییر بدهید باید با مطالعه رفتار بازار، ذی‌نفعان، بانک‌های اطلاعاتی و ... این کار را انجام دهید. درصورت موفقیت در اجرا و لحاظ ضرورت‌ها، سامانه مودیان منجر به شفافیت شده و در مبدا اقدام به اخذ مالیات می‌کند، ولی اگر موفق نشود می‌تواند در کنار مالیات بر ارزش افزوده به مصیبتی برای تولید بدل شود.
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با اهتمام سازمان امور مالیاتی، در یک سال اخیر وصول مالیات و عوارض ارزش افزوده از آلایندگی‌ها افزایش قابل توجهی داشته است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی یک فوریتی لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را به تصویب رساندند.
سازمان امور مالیاتی در جوابیه‌ای نوشت: مالیات بر ارزش افزوده در بیش از ۱۴۰ کشور اجرا شده و به دلیل داشتن ویژگی‏های مثبتی، چون خنثی بودن از نظر اقتصادی و تاثیر آن بر عوامل سرمایه گذاری، تشویق سرمایه گذاری، گستردگی پایه مصرف، سهولت محاسبه و وصول، جهت دهی به مصرف و تامین درآمد‌های مالیاتی و ... همواره مورد توجه دولت‌ها می‌باشد.
سازمان امور مالیاتی در جوابیه‌ای نوشت: مالیات بر ارزش افزوده در بیش از ۱۴۰ کشور اجرا شده و به دلیل داشتن ویژگی‏های مثبتی، چون خنثی بودن از نظر اقتصادی و تاثیر آن بر عوامل سرمایه گذاری، تشویق سرمایه گذاری، گستردگی پایه مصرف، سهولت محاسبه و وصول، جهت دهی به مصرف و تامین درآمد‌های مالیاتی و ... همواره مورد توجه دولت‌ها می‌باشد.
سازمان امور مالیاتی ابلاغیه جدیدی برای استرداد یک‌ماهه مالیات بر ارزش افزوده صادرات، صادر کرد.
از مخرب‌ترین آثار مالیات بر ارزش افزوده، اثر تنازلی این مالیات است که سبب می‌شود افراد در دهک‌های پایین‌تر در این نظام مالیاتی به طور نسبی مالیات بیشتری نسبت به دهک‌های بالاتر خود پرداخت کنند. مالیات بر ارزش افزوده متناسب ساختار اقتصادی ایران نبوده و نیست، زیرا امروزه به یکی از مصائب تولید بدل شده است.
شاخص کل بورس شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در نهایت با کاهش ۲۰۱۱ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۶ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ را بخوانید.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو: با توجه به اینکه از لحاظ ارزشی برای واردات سقف‌گذاری شده، اکثر خودرو‌های اروپایی، ژاپنی و کره‌ای نمی‌توانند، وارد شوند و تنها مدل‌هایی مانند یاریس کرولا، میراژ، مگان و..، قابلیت واردات دارند. تنها در این بین در رده خودرو‌های چینی رقابت ایجاد شده و این خودرو‌ها می‌توانند با کاهش قیمت روبرو شوند، اما در حالت کلی کاهش قیمت محسوسی رخ نخواهد داد،

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ