در یک مطالعه منتشرشده در نشریه «ارتباطات طبیعت»، آنها تاثیر حافظه شکلی را روی لایه‌ای با ضخامت حدود ۲۰ نانومتر و ساخته شده از موادی موسوم به اکسید فریک (ferroic oxides) نشان دادند. این دستاورد اکنون امکان پیاده کردن تاثیر حافظه شکلی را در ماشین‌های ریز در مقیاس نانو فراهم ساخته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این موجود استثنایی ساکن بخش‌هایی از کشورهای کامرون و گینه استوایی است. جدای از شکار و تخریب محیط‌زیست تهدید دیگری که برای حیات این شگفتی دنیای قورباغه‌ها وجود دارد، علاقه روزافزون مردم به نگهداری آن به عنوان حیوانی خانگی است.
شباهت باورنکردنی یک تعزیه خوان به محسن رضایی در فضای مجازی خبرساز شد.
عکسی از تابلوی یک کبابی در توییتر منتشر شده که نحوه نوشتن و تبلیغ او، توجه برانگیز شده.
از سر تا دم، طول نرها به ۱.۵ تا ۲ متر می رسد، در حالی که طول ماده ها به ۱.۳ تا ۱.۸ متر می رسد. به عظمت آنها دم آنها افزوده می شود، یک ویژگی متمایز در میان گربه های بزرگ، این دم ۶۰ تا ۹۰ سانتی‌متر اضافی به طول آنها می‌افزاید.
خلیل نادری روحانیِ مسافرکش می‌گوید: برخی از مردم در سال‌های اخیر علیه روحانیت حرف‌هایی می‌زنند که دردآور است، من منکر این نیستم که عده‌ای در این لباس به خطا رفته اند و کار‌هایی کرده اند که نباید می‌کردند، اما نباید آن خطا را به اسم اسلام گذاشت و اصل آن را زیر سوال برد بلکه آن را باید به اسم من نوعی نوشت.
تصویری جالب و کمتر دیده شده از یک بستنی فروش در ایستگاه ۵ توچال در تابستان سال ۱۳۵۷ را مشاهده می‌کنید. عکس را میشل ستبون فرانسوی به ثبت رسانده است.
کاتیون متیل با طیف وسیعی از مولکول‌ها به خوبی واکنش می‌دهد و اخترشناسان مدت‌هاست آن را به دلیل خواص شیمیایی منحصر به فردی که دارد به عنوان یک عنصر سازنده مهم در شیمی آلی میان‌‌ستاره‌ای در نظر گرفته‌اند. این ترکیب اما تاکنون در فضا کشف نشده بود.
سالن امتحان عربستان سعودی را ببینید!/منبع:برترین‌ها
باهوش‌ها آماده اید؟ مشکل بزرگ این تصویر زیبای زمستانی را پیدا کنید؟
یک استاد دانشگاه در یادداشتی ضمن ستایش اقدام فراجا در پس گرفتن شکایتش از روزنامه همشهری به تحلیل گفتمان مطلب و جایگاه آن در ذهن مخاطب پرداخت.
چال گونه بسیار محبوب بود و تصور می‌شد برای کسانی هم که به طور طبیعی چال گونه ندارند، راهی برای برخورداری از آن وجود دارد. در سال ۱۹۶۳ ایزابلا گیلبرت دستگاه چال گونه ساز را اختراع کرد که از یک فنر و دو گلوله تشکیل شده بود که به گونه‌ها فشار می‌آوردند. این دستگاه البته بی فایده بود.
موشک قاره‌پیمای دی‌اف - ۲۷ خطری بزرگ برای سیستم دفاع موشکی آمریکا است و به نظر نمی‌رسد که سیستم‌های دفاع موشکی موجود راهکار چندان مناسبی برای مقابله با آن باشند.
امیر اردشیر، بیمار مبتلا به فلج مغزی، امروز مهمان ویژه‌ای داشت.
همچنین یافته‌های اخیر نشان دهنده رابطه پیچیده بین حیوانات و خدماتی است که آنها به محیط زیست خود ارائه می‌دهند. سوئتسوگو در ایمیلی به مجله Popular Science نوشت:«احتمالا این خرگوش‌ها پیوندی حیاتی بین این گیاه و میزبانان‌شان ایجاد می‌کنند. چنین مشاهدات طبیعی‌ای باعث افزایش درک ما از محیط زیست‌مان می‌شود. »
کوسه‌ها، ببر‌ها و هر حیوانی که از ابهت آن شنیده‌اید را فراموش کنید؛ موجوات ترسناکی در طبیعت وجود دارند که حتی از وجود آن‌ها بی‌خبرید.
مهاجم بااستعداد فوتبال ایران پس از یک دوره درخشان در پرسپولیس در دو فصل اخیر لیگ برتر سیر نزولی سریعی همراه با سرخ‌ها داشته است.
وزیر گردشگری گفت: همه وزرا و اعضای هیات دولت بر اجرای راهبرد‌های نرم تأکید دارند، هرگونه برخورد‌های غیرنرم که می‌تواند از حوزه نرم انجام بگیرد، کار را سخت‌تر می‌کند.
روز پنجشنبه شبکه‌ی خبر مصاحبه‌ای تلفنی با شخصی داشت که به اشتباه عکس او را به همراه نام و عنوان «سبحانی، کارشناس مسائل بین الملل» در کنار این تماس تلفنی پخش کرد. موضوع مصاحبه‌ی شبکه‌ی خبر، بررسی اتفاقات اخیر ایذه و اصفهان بود.
کاوالیوسکاس در مصاحبه‌ای توضیح داد که چگونه مورچه را در جنگلی نزدیک خانه خود در شهر تاوراگه در لیتوانی پیدا کرد. کاوالیوسکاس گفت: من همیشه به دنبال جزئیات، سایه‌ها و گوشه‌های ناپیدا هستم. هدف اصلی عکاسی، کاشف بودن است. من مجذوب شاهکار‌های خالق و منتظر فرصتی برای دیدن طرح‌های خدا هستم.
منبع اصلی ادعای انفجار ردمی 6A حساب کاربری MD Talk YT در توییتر است که تصویری دل‌خراش از فرد فوت‌شده را به‌اشتراک گذاشته است.
تلسکوپ فضایی جیمز وب به تازگی اولین تصویر مستقیم خود را از سیاره‌ای که به دور ستاره‌ای دور می‌چرخد، ارائه کرده است.
اوایل این هفته، دانشمندان گوگل از ایجاد Transframer، قابلیت جدیدی که قادر به تولید ویدئو‌های کوتاه بر اساس تصاویر ورودی است، خبر دادند.
هنگامی که صحبت از رعایت الگوی مصرف برق می‌شود، این سوال مطرح است که از کجا بدانیم وضعیت مصرف لوازم الکتریکی خانوار از چه قرار است؟ کدامیک پرمصرف و کدام وسیله مصرف بهینه دارند. پاسخ این پرسش بسیار ساده است و کافی است به برچسب مشخصات فنی دستگاه نگاهی بیندازید.
اگر هیچ تصویری نبود مثل خیلی از سامانه های دیگر تعجب برانگیز نبود اما این که سه کادر بگذاری و کادر وسط به جای چهره پرچم باشد و دو طرف رهبری و رییس جمهوری قدری قابل تأمل است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ