سردرد از درد‌های بسیار شایعی است که اشکال مختلفی دارد، از خفیف تا شدید که از چند دقیقه تا چند روز ادامه می‌یابد. جمجمه که درد می‌گیرد، ممکن است فکر کنید احتمالا این درد خود بافت مغز است، اما اینطور نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ژوزه مورینیو، سرمربی رم، در آستانه اولین بازی تیمش در فصل جدید سری آ در نشستی خبری شرکت کرد و گفت همه تیم‌ها در سری آ باید مقابل قانون شرایطی یکسان و برابر داشته باشند.
روز جمعه، سید ابراهیم رئیسی در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد همه شهدای انقلاب اسلامی، به‌ ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حرکت در مسیر خدای متعال و اجرای دستورات الهی را از ویژگی‌های سپاه پاسداران دانست که آن را از همه نیروهای مسلح جهان ممتاز کرده و به آن قدسیت می‌بخشد.
در صورتی‌که پسورد گوشی اندرویدی خود را فراموش یا گم کرده‌اید، با راهنمای جامع باز کردن قفل دستگاه خود همراه ما باشید.
سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد همه شهدای انقلاب اسلامی، به‌ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حرکت در مسیر خدای متعال و اجرای دستورات الهی را از ویژگی‌های سپاه پاسداران دانست که آن را از همه نیروهای مسلح جهان ممتاز کرده و به آن قدسیت می‌بخشد.
منچسترسیتی به دنبال جایگزینی مطمئن برای کوین دی‌بروینه، ستاره مصدومش، است.
لیونل مسی امشب برای اولین بار بعد از حضور در اینترمیامی در یک نشست خبری حضور پیدا کرد.
یبوست مزمن با التهاب و اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی در ارتباط است، همچنان سوالات بی پاسخ زیادی در مورد رابطه میان سلامت دستگاه گوارش و عملکرد شناختی مغز در طولانی مدت وجود دارد.
اسلامیان با اشاره به این که برخی آفت‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها هم می‌تواند باعث سیاه شدن مغز گردو و البته غیرقابل مصرف شدن آن شوند، گفت: اگر مغز گردو کمی سیاه شده باشد و طعم آن تغییر نکند، مشکلی برای استفاده وجود ندارد.
به دلخواه می‌توانید کمی مغز گردو نیز به مواد اضافه کنید و یا حذف کنید. برای کاراملی کردن شکر حتما دقت کنید، زیرا اگر شکر بسوزد کیک بد مزه می‌شود.
اگر به آن فکر کنید، خراشیدن نوعی درد است، با این حال برای خلاص شدن از شر خارش به آن تکیه می‌کنیم. زمانی که سطح پوست را می‌خراشیم، سیگنال‌هایی از درد را به مغز می‌فرستیم، این سیگنال‌های درد به طور موقت مغز را از خارش منحرف می‌کند. این سیگنال‌های درد همچنین سروتونین را در مغز آزاد می‌کند که به گفته او احساس واقعاً بسیار خوبی دارد.
اگر نیاز دارید کسی را به هوش بیاورید، باید او را به پشت بخوابانید و زانوهایش را به سینه فشار دهید. این کار باعث می‌شود که خون به سمت مغز جریان یابد و فرد به هوش بیاید. اما ابتدا مطمئن شوید که فرد در ناحیه پا یا بدن آسیبی ندیده باشد. در غیر این صورت، ممکن است وضعیت بدتر شود.
اگر این مژک‌های بزرگ را بچینید، میکروب‌های اطراف فولیکول می‌توانند به داخل آن نفوذ کنند و باعث عفونت شوند. به دلیل مثلث خطر در مغز – انجام این کار می‌تواند عواقب بزرگی داشته باشد، زیرا همان سیاهرگ‌هایی که خون را از بینی خارج می‌کنند با سیاهرگ‌هایی که خون را از مغز خارج می‌کنند، برخورد می‌کنند.
نخوابیدن ارتباطی با تنبلی ندارد بلکه مربوط به زیست شناسی است. اگر تلاش می‌کنید بهترین استفاده را از صبح‌های تان داشته باشید ممکن است یک جغد شب باشید در آن صورت نیاز دارید ریتم طبیعی خود را در آغوش بگیرید و روزتان را بر اساس آن برنامه ریزی کنید. متخصصان می‌گویند هر یک از ما یک ساعت بیولوژیکی داریم که در پایه هیپوتالاموس در مغز قرار دارد.
فشار خون بالا یک بیماری کشنده است و به عنوان یک قاتل خاموش شناخته می‌شود؛ زیرا اغلب سیگنال هشداردهنده‌ای ندارد و اگر درمان نشود، می‌تواند اندام‌های حیاتی مانند کلیه‌ها، قلب و مغز را تحت تأثیر قرار دهد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد: اگر به جستجو ادامه دهیم، مغز ما حالت لحظه فراموشی موقت را به جای کلمه به یاد می‌آورد و دفعه بعد که سعی می‌کنیم آن را به خاطر بسپاریم، همین مشکل را خواهیم داشت. متأسفانه، با افزایش سن، این مشکل بدتر می‌شود، زیرا ماده خاکستری که حاوی سلول‌های عصبی است، تحلیل می‌رود و ماده سفیدی که ماده خاکستری را به هم متصل می‌کند، کاهش یافته و جستجوی را برای مغز سخت‌تر می‌کند.
: مغز هر فرد فرکانس خاص خودش را دارا است؛ اما اگر بخواهید مغز خود را به یادگیری سریع‌تر وادار کنید باید الگو‌های تصویری با فرکانس خاص را به کار بگیرید. این عمل منجر به تسریع بیشتر یادگیری در شما خواهد شد.
کمبود یا اختلال خواب یکی از معضلات جدی جوامع امروز است. اگر به اندازه کافی نمی‌توانید خواب را مدیریت کنید و در حال جدال با مغز هستید، باید بدانید در معرض خطر جدی سلامت قرار گرفته‌اید. این معضل عوارض مخرب زیادی برای افراد دارد که در این اینفوگرافیک به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره شده است.
انتخاب گزینه درست باید بر اساس تحلیل و استدلالی منطقی صورت بگیرد. حل کردن این گونه معما‌ها می‌تواند برای به چالش کشیدن مغز و تقویت بهره هوشی و مهارت‌های تحلیلی مفید باشد.
به طور رو کلی اگر قدرت یادآوری‌تان کاهش یافته به طور کامل ناامید نشوید. حافظه یک فرآیند فعال است نه یک فرآیند منفعل. این وضعیت یک افسانه قدیمی را تضعیف می‌کند که سلامت مغز تنها یک محصول ژنتیکی است و ما واقعا کاری نمی‌توانیم در مورد آن انجام دهیم. کمی توجه بیش‌تر و لذت بردن از رویداد‌های خاص می‌تواند به شما کمک کند تا لحظات کوچک و بزرگ زندگی را به خاطر بسپارید.
اگر مغز خود را با مواد مغذی مناسب تأمین نکنید، علائم مختلفی از جمله مشکلات حافظه، خستگی و تمرکز را احساس خواهید کرد.
همچنین خرما می‌تواند منجر به کاهش فعالیت پروتئین‌های بتاآمیلوئید شود. این پروتئین‌ها باعث تشکیل نوعی پلاک در مغز می‌شوند. این پلاک‌ها باعث اختلال ارتباطی بین سلول‌های مغز و متعاقبا مرگ سلول‌های مغزی یا آلزایمر می‌شوند.
در دهه ۱۹۸۰، دیرینه شناس، دیل راسل، یک آزمایش فکری را پیشنهاد کرد که در آن یک دایناسور گوشتخوار به یک کاربر ابزار هوشمند تبدیل شد. این «دایناسوروئید» مغز بزرگی داشت و شست‌هایش مخالف بود و راست راه می‌رفت.
رئیس جامع پزشکی متخصصان داخلی ایران گفت: مراکزی در مغز انسان، وجود دارد که تا یک میزانی شروع درد را تحمل می‌کند و بعد با قرص‌های مسکن خیلی ضعیف هم می‌توان آن را تسکین داد. این مراکز بیشتر در نخاع و بصل‌النخاع هستند. اگر درد کم کم، قوی و ادامه‌دار باشد و مزمن شود ممکن است به این دارو‌های ضعیف، جواب ندهد و مجبور هستیم از دارو‌های مخدر یا قوی‌تر استفاده کنیم که این مراکز درد را از بین ببرد یا به اصطلاح ساکت کند و ما بتوانیم درد را تحمل کنیم و در واقع درد را احساس نکنیم.
آجیل کالری زیادی دارد و باید به میزان مصرف خود توجه داشته باشید. کافی است که از یک مشت آجیل در طول روز به عنوان میان وعده استفاده کنید که در غیر اینصورت اگر مصرفتان بیشتر شود، خطر افزایش کالری در بدن بالا می‌رود که احتمال اضافه وزن افزایش پیدا می‌کند. در مورد میزان آجیلی که در طول روز استفاده می‌کنید، دقت کنید، زیرا کالری‌اش بسیار بالاست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ