یکی از اصلی ترین وعده های دولت سیزدهم، ساخت ۴ میلیون مسکن در سال است که از پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مطرح و پس از آغاز به کار دولت نیز همچنان در حال بازآفرینی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گزارش‌ها نشان می‌دهد که در دهه اخیر آمار ازدواج حدود ۳۵ درصد کاهش داشته و با افت حدود ۲۰ الی ۳۰ درصدی در باروری مواجه شده‌ایم. البته ازدواج و باروری، متغیر‌های مستقل نیستند و ریشه کاهش نرخ ازدواج و باروری را باید در ناکارآمدی و نابسامانی‌های اقتصادی و تورم افسار گسیخته در کشور جست‌وجو کرد. امروز تشکیل خانواده بسیار هزینه بر است و بخش عمده‌ای از جوانان کشور که منابع انسانی محسوب می‌شوند، توان تامین این هزینه را ندارند، چون بازار کار و ایجاد اشتغال در وضعیت بسیار نامناسبی قرار گرفته است. شاید امروز نرخ بیکاری آشکار از ۱۱ یا ۱۲ درصد تجاوز نکند، اما نرخ بیکاری پنهان در کشور ما بیش از ۲۰ درصد است.
بهارستان‌نشینان با موافقت با بررسی لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب ( حمایت از سلامت اجتماعی ) در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی، گامی مهم در جهت قانونمند کردن حوزه حجاب و عفاف کشور برداشتند.
موسی غضنفر‌آبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به محل هزینه‌های جریمه‌های بدحجابی گفت: درآمد حاصل از جریمه‌ها صرف اشتغال و ازدواج جوانان و کمک به محرومین کمیته امداد امام خمینی و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
اسلامشهر- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت به اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان نگاه ویژه دارد.
نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: برای نجات کشور از سیاه چاله جمعیتی و ترغیب جوانان به ازدواج باید مشکل اشتغال و مسکن مرتفع شود.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مسائل اقتصادی مهمترین دلیل ترس جوانان از ازدواج است، گفت: در زمینه فرهنگ‌سازی ازدواج تاکنون کم کاری شده است.
رئیس‌جمهور تشکیل خانواده را از جلوه‌های جامعه قرآنی مبتنی بر اصول دانست و با اشاره به الزامات و نیازهای جوانان برای تشکیل خانواده گفت: مسأله ازدواج فقط به یک وزارتخانه مربوط نمی‌شود و همه دستگاه‌ها در این‌ زمینه مسئولیت دارند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اشاره به اینکه دهه هشتادی‌ها در آمار ازدواج پیشی گرفته‌اند، گفت: مراکز انتخاب همسر برنامه‌هایی برای دهه شصتی و هفتادی‌ها دارند.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به پرداخت ۱۲۴ هزار میلیارد تومان وام ازدواج به جوانان گفت: بانک‌ها مجاز به درخواست یک ضامن بیشتر نیستند.
وزیر ورزش و جوانان گفت: سال گذشته، ۸۹۵ هزار نفر وام ازدواج دریافت کرده‌اند که بنا بر این رقم، مبلغ بیش از ١٢٣ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده است.
معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان از اختلال در سامانه پرداخت «وام ازدواج» بانک مرکزی خبر داد و گفت: در حال پیگیری رفع این مشکل هستیم.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۵۵۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده وابسته به وزارت ورزش و جوانان در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.
اهواز- معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت مصمم به رفع موانع ازدواج جوانان با اهدای تسهیلات مسکن، خوابگاه‌های دانشجویی و تأمین مسکن است.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: نرخ طلاق در ازدواج دانشجویی بسیار پایین‌تر از دیگر ازدواج‌ها است.
مشهد ـ مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: تعداد افراد در صف انتظار وام ازدواج خراسان رضوی، بیشتر از استان‌های دیگر است و نیازمند نگاه ویژه است.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه 15 اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد. امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه می پردازند.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه 15 اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد. امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه می پردازند.
رئیسی در جلسه امروز شورای عالی جوانان که همزمان با روز ولادت حضرت علی اکبر فرزند رشید و قهرمان امام حسین (ع) و روز جوان برگزار شد جوانان را مهمترین سرمایه برای امروز و آینده کشور برشمرد و بر تلاش بیشتر دولت برای حمایت از جوانان بویژه، تسهیل ازدواج، از طریق تمهید دسترسی آسان به شغل و مسکن تاکید کرد.
رئیس جمهور با تاکید بر تلاش بیشتر دولت برای حمایت از جوانان بویژه در امر ازدواج، شغل و مسکن آنها، گفت: تسهیل ازدواج جوانان با تمهید دسترسی آسان به شغل و مسکن در دستور کار دولت است.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به احیای قانون تسهیل ازدواج گفت: پرداخت وام ازدواج رشد ۳۵ درصدی داشته است.
دبیر شورای عالی جوانان با اشاره به اینکه موضوع ازدواج پیشران بسیاری از موضوعات اجتماعی است، گفت: ازدواج فقط یک مسئله نیست و چندین مسئله اجتماعی به آن گره خورده است.
سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر و کلیایی (از شهر‌های استان کرمانشاه)گفت: ما باید بین اغتشاشگران و معترضین تفکیک قائل شویم، چرا که عده‌ای از جوانان که به خیابان آمدند، مشکلات معیشتی، شغل، مسکن، ازدواج و .. داشتند که باید دولت در این مقوله چاره اندیشی کند؛ اما اینکه عده‌ای آموزش دیده هم به خیابان آمدند و دنبال براندازی نظام هستند قطعا باید با آن‌ها برخورد صورت بگیرد، زیرا آن‌ها محارب هستند.
روابط عمومی و امور بین الملل توانیر در ارتباط با میزان پاداش مدیریت مصرف برق در ایام پرباری اطلاعیه ای صادر کرد.
ما باید نگاه منظومه ای داشته باشیم. باید بگوییم نیروی انتظامی!، شما که داری وظیفه خودت را انجام می دهی، مراتب امر به معروف و نهی از منکر را لحاظ کن و سعی کن از نیروهایی استفاه کنی که آموزش دیده باشند. اصلا این مسأله اخلاقی و تربیتی است. یعنی تا جایی که امکان پذیر هست باید از رفتارهای پرخاشگرایانه پرهیز شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ