قطعا علمی‌تر است که این یافتۀ شگفت‌انگیز را یک «فسیل دایناسور» بنامیم؛ اما اجزای ظاهری این دایناسور آنقدر سالم مانده‌اند و سیمای آن آنقدر شبیه موجودات افسانه‌ای است که انگار داریم به یک مومیایی ۱۱۰ میلیون سالۀ اژد‌ها نگاه می‌کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد برای بسیاری از مشکلات روزمره ما، راه‌حل‌های بسیار موثر و هوشمندانه‌ای وجود دارد و مردم نقاط زیادی از دنیا مدت‌هاست که با استفاده از این راه‌حل‌ها زندگی راحت‌تری دارند.
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ مقتدرانه هنگ‌کنگ را شکست داد و صعودش به مرحله دوم قطعی شد. ظرفیت سالن مسابقات دو ساعت قبل از شروع مسابقه ایران و هنگ کنگ تکمیل شد. استقبال از بازی نخست تیم ملی به حدی بالا بود که تماشاگران حتی روی پله‌ها و کف محوطه سالن غدیر نشسته بودند. تخمین زده می‌شود بیش از هفت هزار نفر از دیدار نخست تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ استقبال کردند که رکورد بی‌نظیری برای والیبال ارومیه است.
‌می‌گوید می‌تواند قندان کریستالی با قطر بیش از ۱۰ میلی‌متر را در ۱۵ دقیقه بخورد و شیشه دودی ۴۰ در ۵۰ سانتی‌متری را هم در مدت ۴۰ دقیقه بدون کوچک‌ترین بریدگی و زخمی نوش‌جان کند.
سومین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آلیش بانوان از ۲۸ مرداد لغایت ۳ شهریورماه در سالن توفیق جهانبخت تهران برگزار می‌شود.
این شمشیر قرون وسطایی که در ساحل هوُف‌هاکارمِل فلسطین پیدا شده، احتمالاً ۸۰۰ سال پیش در طول یک نبرد دریایی در دوره جنگ‌های صلیبی در دریا افتاده است.
این تصاویر که خانواده‌های کشور‌های مختلف را نشان می‌دهد، توسط هوش مصنوعی خلق شده. ترکیب هوش مصنوعی با یک دیزاینر، نتایج حیرت‌انگیزی رقم خواهد زد.
باستان‌شناسان شواهدی از تعامل انسان و کوسه را در پرو یافته‌اند که به بیش از ۳۵۰۰ سال پیش بازمی‌گردد، از جمله دفن تشریفاتی کوسه‌ها و ماهیگیرانی که با اعضای بدن اضافی دفن شده‌اند.
یک تیم طراحی به تازگی از ابزار هوش مصنوعیِ آموزش‌دیده در معماری استفاده کرده تا کاغذ مچاله شده را به مدل‌های ساختمانی تبدیل کند؛ مدل‌هایی که یادآور طرح‌های معمارانی مثل فرانک‌گری و زا‌ها حدید هستند.
به تازگی مجسمه‌ای بسیار زیبا از جنس سنگ مرمر در ویرانه‌های باستانی شهر رم کشف شده که طبق حدس باستان‌شناسان تمثالی از الهۀ زیبایی در دوران باستان بوده است.
شاید انتظار داشته باشیم که قدیمی‌ترین گنجینۀ طلایی جهان در جایی مثل سومر یا مصر کشف شده باشد؛ اما در واقع شهر وارنا در کشور بلغارستان جایی است که این کشف حیرت‌انگیز در آن اتفاق افتاد.
باستان‌شناسان حین حفاری در استان هوآرال پرو، مقبره‌ای کشف کردند که متعلق به یک شخص اشرافی از فرهنگ چانکای است. درون این مقبره اشیائی منحصر به فردی از جمله یک پارو و مجسمه‌های عجیب کشف شده است.
این عکس حیرت‌انگیز که در زمان جنگ جهانی دوم گرفته شده و درختانی را شناور در آسمان نشان می‌دهد، شاید شبیه یک جور خطای دید یا حتی عکس دستکاری شده با فوتوشاپ به نظر برسد؛ اما هیچکدام از این‌ها درست نیست. این یک عکس واقعی است.
انتشار تصاویر قدیمی از بزرگراه شیخ زاید دبی، حاکی از آن است که این کشور ظرف مدت ۳۶ سال، پیشرفت شگفت‌انگیزی در توسعه‌ی صنایع زیر ساخت خود داشته است. منبع: خبرفوری
باریکه‌های ۲۰۰۰ ساله‌ی بامبو که ده سال پیش کشف شده بودند حالا رمزگشایی شده‌اند. این نوشته‌ها به احتمال زیاد مربوط به مکتب پزشکی پین‌چیائو، پزشک افسانه‌ای چین باستان هستند.
کانسپت bZ FlexSpace، یک SUV الکتریکی خانواده محور را پیش نمایش می‌دهد. این خودرو به طور مشترک توسط تویوتا، گروه خودروسازی گوانگژو (GAC)، GAC تویوتا موتور و TMEC توسعه می‌یابد. برنامه این است که شاسی بلند الکتریکی توسط GAC تویوتا موتور تولید و فروخته شود.
در دنیای معماری فقط ساختمان‌های سر به فلک کشیده نیستند که می‌توانند شکوهمند و حیرت‌انگیز باشند؛ حتی یک «چاه» هم اگر با هنرمندی و مهارت ساخته شود می‌تواند باشکوه جلوه کند.
در اینجا تصاویر حیواناتی را می‌بینید که به بهترین شکل ممکن از شیوۀ حیرت‌انگیز استتار برای بقا در قلمرو طبیعت استفاده می‌کنند.
در اینجا تصاویری بزرگنمایی‌شده و حیرت‌انگیز از انواع مختلف مورچه‌ها را ملاحظه می‌کنید؛ عکس‌هایی که این جانوران کوچک را به موجوداتی هیولاوار شبیه کرده‌اند.
جونز-امبرسون ۱، طی چند هزار سال آینده از صحنه کیهانی محو خواهد شد. با وجود این، ستاره کوتوله سفید داغ و مرکزی آن میلیارد‌ها سال طول خواهد کشید تا سرد شود.
در تصویر زیر می‌توانید یک قلب اهدایی آماده شده برای پیوند را مشاهده کنید.
پیتون درختی سبز بیشتر به خاطر رنگ آمیزی پوست بدنش شناخته شده است. رنگ سبز زنده در مار‌های بالغ به آن کمک می‌کند تا با زیستگاه جنگل‌های بارانی استوایی خود در گینه نو، اندونزی و شبه جزیره کیپ یورک استرالیا سازگار و ترکیب شوند.
۱۳ هزار گونۀ شناخته شده از موجودات ریز دریایی وجود دارد؛ از یاقوت‌های دریایی آبی رنگ تا کرم‌های انگلی بسیار کوچک. بعضی از آن‌ها آزادانه شنا می‌کنند و بعضی‌های دیگر به یک گیاه یا حیوان دیگر چسبیده‌اند. بعضی از این انگل‌ها می‌توانند به درون رحم کوسه‌ها بروند و به جنین درون بدن آن‌ها بچسبند.
تصاویری جالب از مورچه‌ای را در ویدئو می‌بینید که در حال خوردن یک قطره آب است.
تصاویر حیرت‌برانگیز از حجم آب و گونه‌های جانوری دریاچه ارومیه در دهه ۵۰ شمسی را در ویدئو زیر ببینید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ