در سال جدید ۲۷ روز تعطیل داریم که ۳ روز آن به جمعه افتاده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در ادامه چند طرح جالب و دیدنی از شهر کرج در سال ۱۶۰۲ یعنی ۲۰۰ سال دیگر را از نظر هوش مصنوعی مشاهده خواهید کرد. این پیش بینی‌ها با تجزیه و تحلیل ابزار‌های تصویرسازی مبتنی بر هوش مصنوعی انجام شده و بدون شک دقیق نخواهد بود.
چند دقیقه پس از آغاز کنکور ۱۴۰۲ کانال‌هایی تلگرامی با نام «تقلب در کنکور ۱۴۰۲» یا «فروش سوالات کنکور ۱۴۰۲» سؤالات این آزمون را منتشر کردند، و برای اطمینان، حتی نمونه کارنامه قبولی از رتبه‌های دو و سه رقمی (پزشکی و دندانپزشکی) کنکور سال گذشته را هم ارائه دادند.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش می‌گوید: امروزه دانش‌آموزان به دلیل کار کردن با وسایل نوین، انگلیسی را می‌دانند. البته در بسیاری از جا‌ها همکاران با استفاده از روش‌های مهارت محوری، دانش‌آموزان را به میدان آوردند. همچنین در کانون پرورش فکری نیز زبان‌های مختلف را داریم. ولی در مدارس چند زبان از زبان آلمانی تا زبان چینی را به عنوان اختیاری از سال ۱۴۰۳ اضافه می‌کنیم.
پنجمین عرضه اولیه فرابورس در سال ۱۴۰۲ در پنجمین روز از فصل تابستان با ورود شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر به بازار اول انجام شد. در عرضه اولیه کتوسعه به هر کد چند سهم رسید؟
در یکسال گذشته تلاش مسئولان قضایی بر برنامه محوری بوده است. امروز قوه قضاییه با چند سال پیش متفاوت است و همیشه اعلام کردیم که قوه قضاییه با برنامه حرکت می‌کند. قوه قضاییه با برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت حرکت می‌کند. در ابتدای سال گذشته برنامه‌های عملیاتی دستگاه قضا را به تفکیک دادگستری‌های سراسر کشور اعلام کردیم و این برنامه‌ها عملیاتی شده و در سال جاری نیز این کار اجرا شد و با تجربه‌ای که پیدا کردیم قطعا برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۲ پخته‌تر است.
آلودگی هوا ماجرای جدیدی نیست، سال‌ها است مردم تهران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کافی‌ست زمستان برسد تا دوباره هشدار‌های مدیریت بحران، هواشناسی و اورژانس پایتخت شروع شود، «از خانه خارج نشوید، هوا برای گروه‌های حساس آلوده است»، بعضی مواقع هم کار از هشدار به گروه‌های حساس می‌گذرد و حالا همه آدم‌های شهر باید خانه‌نشین شوند تا اثرات کشنده آلودگی هوا آن‌ها را نشانه نگیرد، اتفاقی که حداقل برای ۶ هزار نفر از ساکنین تهران در سال ۱۴۰۰ رخ داده.
از ابتدای سال ۱۴۰۱، ۳۸ هزار و ۳۲۱ چند قلو در کشور متولد شده است که بیشترین آن مربوط به تهران ۶ هزار و ۹۳، خراسان رضوی با ۳ هزار و ۹۶ مورد، خوزستان با ۲ هزار و ۸۶۴ و اصفهان با ۲ هزار و ۱۲۱ مورد نوزاد بوده است.
سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد که در سال ۱۴۰۱، ۳۸ هزار و ۳۲۱ چند قلو در کشور متولد شده است.
وزیر صمت گفت: رشد تولید شرکت‌های صنعتی و معدنی که در بورس اوراق بهادار هستند، در اسفند ۱۴۰۱، ۱۲.۸ درصد بوده و نیز رشد تولید در چندین ماه از سال ۱۴۰۱ بالاتر از ۸ درصد بوده است.
وزیر صمت گفت: رشد تولید شرکت‌های صنعتی و معدنی که در بورس اوراق بهادار هستند، در اسفند ۱۴۰۱، ۱۲.۸ درصد بوده و نیز رشد تولید در چندین ماه از سال ۱۴۰۱ بالاتر از ۸ درصد بوده است.
تعداد روز‌های پاک در مجموع سال ۱۴۰۱، تنها ۳ روز بود. ذرات ۲.۵ میکرون ۲۶ روز، NO ۲ (دی‌اکسید نیتروژن) ۴ روز و O ۳ (ازن) نیز به مدت یک روز آلاینده‌های اصلی هوای تهران بودند.
دیه کامل انسان در ماه‌های غیرحرام برای سال ۱۴۰۲، ۹۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. در اینجا حساب کردیم قیمت یک خودرو در بازار آزاد، دیه چند انسان می‌شود.
اولین نشست سخنگوی وزارت امور خارجه در سال ۱۴۰۲ برگزار شد.
شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش آماری زمین‌لرزه‌های سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.
علیرغم تلاش چند ساعته کارآگاهان و عوامل اورژانس اجتماعی برای دعوت متهم به آرامش و منصرف کردن گروگانگیر از این اقدام، اما به دلیل مصرف روانگردان این اقدامات کارساز نبوده و این مرد افیونی همچنان اقدام به تهدید قتل گروگان‌ها در صورت عدم ترک محل از سوی پلیس می‌کرد.
حوزه موشکی در سال ۱۴۰۱ یکی از دوره‌های باشکوه خود را سپری کرد، در این سال چند موشک استراتژیک و نقطه زن مانند «هایپرسونیک»، «پاوه» و موشک بالستیک «رضوان» رونمایی شد.
در حال حاضر سازمان وظیفه عمومی فراجا ماموریت اجرای قانون خدمت وظیفه عمومی و مقررات مربوط به آن را برعهده دارد و سربازان مورد نیاز در دیگر نیرو‌های مسلح نظیر ارتش، سپاه، وزارت دفاع و ... را نیز تامین می‌کند.
زنده‌یاد سمیعی گیلانی، مولف، ویراستار و مترجم، در محله سنگلج تهران در خانواده‌ای گیلانی به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در رشت گذراند و سپس وارد دانشگاه تهران شد. وی در اواخر دههٔ 1340 به‌عنوان ویراستار در مؤسسه انتشارات فرانکلین آن زمان مشغول خدمت شد و به‌موازات آن دورهٔ کارشناسی‌ارشد زبان‌شناسی را در دانشگاه تهران گذراند. چند روز پیش از آغاز سال ۱۴۰۲، نیکولا رُش (Nicols Roche)، سفیر فرانسه در ایران، با حضور در منزل سمیعی گیلانی، بالاترین نشان نخل آکادمیک فرانسه، کوماندور، را به او اهدا کرد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت، از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در برنامه ویژه سال تحویل تنها چند ثانیه پس از آغاز سال ۱۴۰۲ خبر داد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در برنامه ویژه سال تحویل تنها چند ثانیه پس از آغاز سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کشتی ایران در سال رو به پایان هر چند در ساخت و ساز نسبت به سایر فدراسیون ها فاصله چشمگیر و غیرقابل مقایسه ای داشت، اما در مدال آوری هم توانست به نتایج خوبی دست پیدا کند.
کیفیت هوای تهران در آخرین ماه پاییز ۱۴۰۱ و مقایسه آن با سال گذشته نشان می‌دهد که در آذرماه سال گذشته چهار روز هوای قابل قبول ثبت شد که این عدد امسال به شش روز افزایش یافت. در آذرماه سال گذشته ۲۱ روز هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت که این وضعیت امسال به ۱۶ روز کاهش یافت.
با در نظر گرفتن سقف ۵ هزار تومان برای خوراک و دو هزار تومان برای سوخت واحد‌های پتروشیمی، درآمد حاصل از فروش گاز به واحد‌های پتروشیمی در سال جاری به ۹۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. این در حالی است که بدون در نظر گرفتن سقف ۵ هزار تومانی، منابع حاصل از فروش گاز به این مجتمع ها، می‌توانست به بیش از ۱۶۷ هزار میلیارد تومان برسد.
بی‌شک اگر در جشنواره فجر نتوان از تولیدات باکیفیت و به خصوص دارای ظرفیت اکران و فروش بالا ردی دید، روشن نگه داشتن چراغ سینما در سال ۱۴۰۲ از امسال هم دشوارتر خواهد بود و بسته‌های حمایتی چند میلیاردی نیز کمکی به سر پا ماندن سینماداران نیز نخواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ