صالحی، به موضوع جذب نخبگان خارجی به کشور اشاره کرد و یادآور شد: زمانی که امریکا از نخبگان ایرانی، هندی، چینی و سایر کشور‌ها بهره می‌برد و کشور خود را می‌سازد، ما نه تنها می‌گوییم نخبگان از کشور بروند، بلکه به مهاجران خارجی از کشور‌های عراق، افغانستان و آذربایجان که علاقه‌مند به ماندن در ایران هستند نیز اجازه تابعیت نمی‌دهیم!
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روزنامه جوان به نقل از یک کارشناس نوشت: اغلب مهاجران ایرانی در خارج از کشور جزو نخبگان نیستند و بخشی از آن‌ها لمپن‌هایی هستند که از طریق پناهندگی سیاسی و حقه بازی توانسته‌اند آن طرف بروند در خلافکاری هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیستند.
نخبگان فناوری اطلاعات و ارتباطات با گذشتن از سد تحریم‌ها و تولید و تجاری سازی تجهیزات ارتباطی و مخابراتی موفق شدند انحصار خارجی ها را در زیست بومی ICT کشور بشکنند.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان جزئیات حمایت از مستعدان علمی و نخبگان غیرایرانی را تشریح کرد.
معاون مرکز تعاملات علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: نخبگان ایرانی خارج از کشور از ۲۵پروژه علمی جایگزین سربازی دفاع کردند و اکنون در مرحله دریافت کارت پایان خدمت هستند.
تعدادی از دانشجویان و دانش آموختگان نخبه ایرانی خارج از کشور در نشست با معاون علمی مطالباتی را پیرامون خدمت سربازی، دوره پست داک و اشتغال نخبگان پس از بازگشت مطرح کردند.
بنیاد نخبگان ستاد کل نیرو‌های مسلح در باره طرح سربازی مشمولان نخبه ایرانی مقیم خارج از کشور اطلاعیه‌ای صادر کرد.
بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح در باره طرح سربازی مشمولان نخبه ایرانی مقیم خارج از کشور اطلاعیه‌ای صادر کرد.
بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح در باره طرح سربازی مشمولان نخبه ایرانی مقیم خارج از کشور اطلاعیه‌ای صادر کرد.
دانشجویان نخبه خارجی مقیم ایران طی بازدیدی از نزدیک با دستاوردهای شرکت های عضو پارک علم وفناوری پردیس آشنا شدند.
وزیر راه و شهرسازی از مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش وام خرید و ساخت مسکن نخبگان به یک میلیارد تومان خبر داد.
دستیار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم و نخبگان دو کشور به هوش باشند هر نوع درگیری به زیان راهبردی هر دو کشور ایران و افغانستان است.
پرسپولیس بعد از دو سال غیبت در آسیا به این مسابقات بازمی‌گردد.
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: خودکفایی نیروهای مسلح با تکیه بر توان متخصصین و نخبگان داخلی کشور موجب شده تا بازدارندگی کشور به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند.
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان توانست با اجرای موفق «برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (connect.isti.ir)» نقش اثرگذاری در بازگرداندن نخبگان بازی کند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: وطن پرست بودن نخبگان خارج کشور منوط به بازگشت آنها نیست و لازم است از هر روشی برای همکاری با آنها برای حل مسائل کشور بهره ببریم.
نماینده مردم همدان در مجلس گفت: توانمندی‌ بسیاری در کشور در زمینه تولید نرم افزار وجود دارد و نخبگان بسیاری داریم که می‌توانند نمونه‌های مشابه پلتفرم‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی را تولید کنند.
دکتر سورنا ستاری که از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف است، پیش از این مسئولیت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و ریاست بنیاد ملی نخبگان را بر عهده داشت.
امروز دلایل اجتماعی، اقتصادی، محیط‌زیستی، فرهنگی و سیاسی بر همدیگر منطبق شده‌اند. شاهد حضور نیرو‌های دافعی و رانشی در داخل کشور و نیرو‌های کششی و جاذبه‌ای خارج از کشور هستیم. وقتی این حالت اتفاق بیفتد، موضوع فقط مهاجرت گسترده یا محدود یک طبقه خاص _استعداد‌های برتر و نخبگان_ نیست، دسته‌های مختلف مردم از جمله ورزشکاران، هنرمندان، استادان، معلمان، کارگر‌ها در صنف‌های مختلف مهاجرت می‌کنند. وقتی این شواهد را کنار هم می‌گذاریم، متوجه می‌شویم که وارد مهاجرت عام یا توده‌وار شدیم.
اگر در گذشته موضوع مهاجرت به خارج، مختص قشر دانشگاهی و نخبگان علمی بود، اخیراً این پدیده به جمع سرمایه‌گذاران داخلی، مدیران استارتاپ‌ها و نیز متخصصان حوزه فناوری و ارتباطات نیز رسیده است
در اینکه کشور ما در زمینه خالی شدن از سرمایه انسانی با یک توطئه مشترک داخلی و خارجی مواجه است، تردیدی وجود ندارد. مقابله با این توطئه فقط با اِعمال اراده مستحکم مسئولان نظام از طریق برخورد قاطع با جریان‌های پردافعه داخلی میسر است.
بنیاد ملی نخبگان اعلام کرد برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان در هیئت علمی دانشگاه‌ها می‌توانند در طول سال و خارج از فراخوان‌های عمومی، در دانشگاه‌ها و موسسات مختلف به عنوان هیئت علمی جذب شوند.
رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور در این پژوهشگاه خبر داد.
اگر در گذشته موضوع مهاجرت به خارج، مختص قشر دانشگاهی و نخبگان علمی بود، اخیراً این پدیده به جمع سرمایه‌گذاران داخلی، مدیران استارتاپ‌ها و نیز متخصصان حوزه فناوری و ارتباطات نیز رسیده است. از سویی اماراتی‌ها پس از راه‌اندازی شهر اینترنتی دبی و دبی سیلیکون واحه حالا ویزای طلایی برای متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظر گرفته‌اند.
رئیسی توجه به معیشت و رفاه نخبگان را عامل دیگری در راستای حفظ آنان در داخل کشور دانست و گفت: حمایت از نخبگان و استعداد‌های برتر، به نوعی تکلیف دولت و نظام حکمرانی کشور و عین عدالت است. نباید اجازه دهیم نخبگان کشور به خاطر مشکلات مالی و معیشتی از مسیر علم‌پژوهی و فعالیت‌های دانش‌بنیان خارج شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ