معاون اول رئیس جمهور و نخست وزیر روسیه بر لزوم سرعت بخشیدن به روند توسعه همکاری های تهران-مسکو و رفع موانع پیش روی گسترش روابط تجاری و اقتصادی فیمابین تاکید کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بغزیان بیان کرد: دورزدن تحریم‌ها نیز هزینه دارد؛ بنابراین ما امسال باید درس‌های بیشتری درخصوص دور زدن تحریم‌ها یاد گرفته باشیم و شرکای تجاری بیشتری نسبت به قبل می‌توانیم داشته باشیم، اما چرا دولت در مهار تورم عاجز مانده و ادعا می‌کند که تورم را مهار کرده‌ایم؟ شما باید قیمت‌ها را مهار کنید. نمی‌توان تورم را همواره بر گردن انتظارت تورمی انداخت.»
فرمانده کل سپاه گفت: ما با راهبرد تحریم را شکستیم و نمی‌توان همه قاعده‌های شکستن این سیاست را بیان کرد و هنوز بسیاری از آن باید محرمانه بماند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تعاملات کشور در عرصه بین‌المللی و همکاری با کشورهای عضو شانگهای می‌تواند به بی اثر شدن تحریم‌ها کمک کند.
«ایران درک کرده که بدون مذاکره، لغو تحریم‌ها امکان پذیر نخواهد بود، اسم این گفتگو‌ها را هم «مذاکره برای پایان دادن به تحریم‌ها» گذاشته اند. آمریکا هم متوجه شده که تحریم‌ها گرچه فشار اقتصادی شدید به ایران وارد می‌کند، اما عملا نمی‌تواند مانع از پیشرفت هسته‌ای ایران باشد؛ بنابراین دو طرف با دو انگیزه متفاوت سر میز مذاکره نشسته اند، اما برای پیشگیری از افتادن در دام فضاسازی‌های رسانه ای، اولا مذاکرات را محرمانه پیش می‌برند و ثانیا خبری از هیچ متن مکتوبی نیست و به شکل نانوشته و تعهد در برابر تعهد پیش می‌رود»
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با تأکید بر اینکه امام را نمی‌توان از حافظه تاریخ حذف کرد، گفت: صدام سه روز قبل از اینکه حمله کند رسما اعلام کرد یک هفته‌ای طومار جمهوری اسلامی را در هم می‌پیچیم. تحریم‌ها، تهدیدها و کینه‌توزی‌ها برای محو امام بوده، ولی آیا امام محو شد؟! آیا بشریت می‌تواند نام امام را از همه کتابخانه‌ها بردارد؟! نام امام در تاریخ جاودانه است و حذف شدنی نیست.
مجید عبدالحمیدی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس تابناک در رابطه با تاثیر گشایش‌های سیاسی و اقتصادی بر صنایع تولیدی، اظهار کرد: سفر پادشاه عمان به ایران می‌تواند به سبب جذب سرمایه‌گذاران جدید در کشور حامل اخبار مثبتی برای بازار سرمایه در بلند مدت باشد.
کامران ندری، اقتصاددان درباره حضور رئیس بانک مرکزی در نشست صندوق بین‌المللی پول گفت: «جزئیات این سفر منتشرنشده بنابراین درباره خروجی آن نیز نمی‌توان اظهارنظر کرد، زیرا نمی‌دانیم که در صورتی که ایران دیدگاه و پیشنهاداتی برای برون‌رفت مشکلات مالی و ارزی ارائه کند، آیا با این نظرات موافق می‌شود یا نه. معمولا این نوع سفر‌ها در باب صندوق بین‌المللی پول جنبه فنی دارد و فکر نمی‌کنم سفر کاری برای رفع تحریم‌ها و برداشته شدن موانع انتقال ارز و... باشد.»
رییس فدراسیون فوتبال گفت: به واسطه تحریم‌ها، نه فدراسیون فوتبال و نه باشگاه‌ها نمی‌توانند به هیچ شکلی، مبلغی را از فیفا و AFC دریافت کنند
وزیر خزانه‌داری آمریکا تصریح کرد: استفاده ما از تحریم‌های مالی که به نقش دلار مربوط می‌شوند خطراتی ایجاد می‌کند و این موضوع می‌تواند با گذشت زمان هژمونی دلار را تضعیف کند.
موضوع این است که تحریم‌ها مداوم در حال ایجاد مشکلات جدید یا تشدید مشکلات پیشین اقتصاد ایران هستند. به عبارت ساده‌تر متغیر تاثیرگذار در اقتصاد ایران به ویژه بازار ارز همین تحریم‌ها هستند که اقدامات داخلی هم نمی‌تواند مانع از آن شود.
کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) تحریم‌ها علیه روس‌ها و بلاروس‌ها را لغو نخواهد کرد.
حسن روحانی گفت: حل مشکلات اقتصادی ایران مستلزم رفع تحریم‌ها و پایان دادن به تصدی‌گری دولت و خصولتی‌ها است. بدون سیاست خارجی فعال و حل مسائل با دنیا نمی‌توان انتظار بهبود شرایط اقتصادی را داشت. مردم باید به آینده اقتصاد کشور امیدوار شوند.
آغازگر افول اقتصادی در دهه ۹۰ تحریم‌ها بود که با افزایش هزینه‌ها مسبب این افت شد. اگرچه طبیعتا همه ضعف‌ها را نمی‌توان به تحریم‌ها نسبت داد، اما در عین حال نمی‌توان از اثرات تحریم چشم پوشید. با تغییر فضای اقتصاد پس از تحریم لازم بود سیاست‌های جدیدی تعریف می‌شد تا بتوان با هزینه کمتر از کنار تحریم‌ها عبور کرد.
وزیر نفت پاکستان طی مصاحبه‌ای گفت که تحریم‌ها نمی‌تواند جلوی خرید نفت روسیه توسط اسلام‌آباد را بگیرد.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: جزایر سه‌گانه برای ابد ایرانی است و کسی قصد دست‌درازی به آن را ندارد و نمی‌تواند هم کاری کند، کمااینکه تاکنون نتوانسته‌اند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم برخی از فرماندهان نظامی کشورمان گفت: دشمن بداند فرماندهان نسل باکری از تحریم نمی‌ترسند.
وزیر نفت گفت: تحریم‌ها دیگر نمی‌تواند ابزارمناسبی برای کنترل ایران اسلامی باشد.
فدراسیون فوتبال در نامه خود تاکید کرده با توجه به تحریم‌ها و اینکه فدراسیون فوتبال ایران حتی نمی‌تواند از پول‌های بلوکه شده خود در فیفا استفاده کند آن‌ها چه راهکاری را برای پرداخت مطالبات این مربی پیشنهاد می‌دهند.
ابزار رفع تحریم‌ها در دستان دولت است و اینک انتظار مردم اینست که دولت در موقعیت مناسب کنونی این گره را باز کند و به ماجرای چندین ساله مذاکرات هسته‌ای از موضع قدرت پایان دهد.
ابزار رفع تحریم‌ها در دستان دولت است و اینک انتظار مردم اینست که دولت در موقعیت مناسب کنونی این گره را باز کند و به ماجرای چندین ساله مذاکرات هسته‌ای از موضع قدرت پایان دهد.
در حالی که مذاکرات توافق هسته‌ای به پایان مسیر خود نزدیک می‌شود آمریکا همچنان به تحریم شرکت‌های پتروشیمی ایران ادامه می‌دهد. تحریم‌ها هم چنین می‌تواند ابزار موثری در مبارزه با تجارت غیرقانونی مواد مخدر باشند. اما تحریم‌ها تنها زمانی موثر هستند که بین سازمان‌ها هماهنگ شوند. تابستان امسال روسیه منبع شماره یک تحریم‌های جدید بود و هم چنان از آغاز جنگ اوکراین تاکنون هدف شماره یک بوده است.
ساداتیان گفت: آمریکاییان با ملاحظاتی جلو می‌روند تا امتیاز خاصی به ایران ندهند. امتیازات نیز در وهله اول خواسته ایران در مورد ضمانت‌های لازم است، ولی آمریکایی‌ها گفتند ما نمی‌توانیم و نه در مورد خودمان و نه در مورد دولت بعدی نمی‌توانیم ضمانتی بدهیم.
همه باید این واقعیت را هم در نظر داشته باشند که حاشیه سازی‌ها هر قدر هم که پر سر و صدا باشند، نمی‌توانند فکر مردم را از برجام و تحریم‌ها منصرف سازند، زیرا برجام و تحریم‌ها را شما به مسأله اول زندگی مردم تبدیل کرده‌اید. هر قدر بلاتکلیفی برجام ادامه پیدا کند، زیان‌های بیشتری متوجه مردم و کشور خواهد شد.
سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پیامی اعلام کرد: پرتاب موفق ماهواره خیام نشان داد برنامه فضایی ایران همچنان در حال پیشرفت است و تحریم‌ها نمی‌تواند آن را متوقف کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ