مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها از مردم خواست در کنار رودخانه‌ها اتراق نکنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جاده‌های گردشگری ۲ هزار و ۳ هزار توسط استخرهای پرورش ماهی و اقامتگاه های متعدد قرق شده‌اند تا جایی که بسیاری از مسیرها برای رفتن کنار رودخانه یا وارد شدن به جنگل برای مردم قدغن است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران به آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان اشاره کرد و عنوان داشت: هشدار به تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران ابلاغ شده و همگی در آماده باش کامل قرار گرفته اند.
صبح دیروز جنین حدوداً هشت ماهه در حالی که در رودخانه بابلرود روی آب شناور بود توسط شهروندانی که گفته می‌شود مشغول ماهیگیری در آن منطقه بودند، کشف و از آب بیرون کشیده شد، آنها ابتدا اقدام به دفن جنین در کنار رودخانه کردند که پس از اطلاع به آتش‌نشانی، جنین کشف شده از خاک بیرون و تحویل مراجع قضایی شد.
یک سگ خانگی بعد از اینکه صاحبش به رودخانه گوداواری در هند می‌پرد منتظر او می ماند. روز یکشنبه اهالی محل متوجه این سگ خانگی شدند که کنار دمپایی های صاحبش خوابیده بود:
شن و ماسه از صخره‌های روی زمین که در اثر هوازدگی رودخانه‌ها و سایر عناصر به زمین می‌رسند، تشکیل می‌شود. در کنار ساحل، دریای دائما در حال جوش و خروش سنگ‌ها را طی هزاران یا میلیون‌ها سال خرد می‌کند.
به نظر می‌رسد سیاست طالبان در رودخانه «هریرود» در کنار تقویت سد «سلما» احداث و بازسازی سد‌های دیگر است. در این حوزه کابل علاقه چندانی به شرکت در جلسات مشترک و سه جانبه ایران، ترکمنستان و افغانستان برای هماهنگی درباره بهره برداری از منابع آب رودخانه هریرود از خود نشان نمی‌دهد.
شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد: تخلیه نامناسب پسماندهای ناشی از عملیات راه‌سازی و عمرانی در کنار رودخانه ها و مسیل‌ها بروز سیلاب را به همراه دارد.
اگر سیاست تخصیص آب را از وزات نیرو بگیریم و به سازمان برنامه و بودجه بدهیم، یعنی مثل تخصیص بودجه، آن‌ها تشخیص بدهند کجا‌ها باید مصرف آب کم شود، دراین‌صورت خیلی از چاه‌ها و پمپاژ آب کنار خیلی از رودخانه‌ها باید تعطیل شود، ما توان مصرف ۹۰ میلیارد متر مکعب آب در سال را نداریم، اگر ۴۰ درصد سازمان ملل را بپذیریم سقف مصرف ما ۳۶ میلیارد متر مکعب آب می‌شود، ما باید طی پنج-شش سال ۴۰ میلیارد متر مکعب از استحصال آب از منابع سطحی و زیرزمین کم کنیم.
اصفهان- رئیس کمیته‌های ملی موزه‌های ایران (ایکوم) با اشاره به خشکانده شدن رودخانه زاینده‌رود اصفهان، گفت: سرمایه‌های طبیعی و فرهنگی این شهر بعلت اینکه نگاه موزه‌ای نیست، کنار گذاشته شده است.
یزدی مهر با بیان اینکه از مخاطرات سامانه بارشی اعلام شده امکان طغیان و سیلابی شدن رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب وجود دارد گفت: توصیه و هشدار جدی مدیریت بحران به همه مردم عزیز این است که از اتراق کنار رودخانه‌ها بپرهیزند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال طغیان رودخانه ها در استان هشدار داد و گفت: مردم طی امروز و فردا از اسکان کنار رودها و صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.
تهران- مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران نسبت به احتمال طغیان رودخانه‌ها در استان هشدار داد و گفت: مردم طی امروز و فردا از اسکان کنار رودها و صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.
شهروندان باید در چنین شرایطی از صعود به ارتفاعات و حضور در کنار رودخانه‌ها جدا خودداری کرده و از تردد‌های غیرضروری پرهیز کنند.
جمعیت هلال احمر با اشاره به صدور هشدار هواشناسی اعلام کرد: از صعود به ارتفاعات و حضور در کنار رودخانه‌ها پرهیز کنید.
سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: از هموطنان می‌خواهیم هشدارهای مربوط به هواشناسی را جدی بگیرند و از حضور کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران علاوه بر تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی به منظور انجام اقدام‌های پیشگیرانه، از شهروندان نیز خواست که در طی این مدت علاوه بر رعایت جوانب احتیاط در ترددها، از اسکان در کنار رودخانه‌ها و تردد‌های غیرضروری و همچنین از توقف جاده‌ای بویژه در محور‌های کوهستانی استان نیز خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی واحتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در برخی از مقاطع از استان تهران از مردم خواست که از اتراق در کنار رودخانه‌ها اجتناب کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ضمن هشدار جهت احتمال بالا آمدن سطح آب به علت بارش شدید برف و باران در ارتفاعات گفت: مردم استان تهران از توقف و اتراق کنار رودخانه‌ها اجتناب کنند.
از اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها، پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد در این بازه زمانی پرهیز شده و مستحکم‌سازی سازه‌های موقت مانند پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی نیز در اولویت قرار بگیرد.
رهبر جنبش «در کنار روسیه می‌ایستیم» با اشاره به کاهش شدید سطح آب رودخانه دنیپر، هشدار داد که عبور نیروهای اوکراین از این رودخانه از طریق جبهه زاپروژیا، آسان‌تر خواهد کرد.
مدیر کل مدیریت بحران استان تهران نسبت به لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب گرفتگی معابر، احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: از همه مردم می‌خواهیم از اتراق کنار رودخانه‌ها و قرار گرفتن در جاده‌ها بدون تجهیزات کافی خودداری کنند.
رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: بر اساس داده‌های این سامانه‌ها، احتمال وزش باد‌های شدید و نسبتا شدید در مناطق جنوب غربی تهران وجود دارد که در این راستا نیز شهروندان باید از توقف در کنار سازه‌های موقت، درختان و سایر اجسام متحرک خودداری کنند.
در کنار اقلیم خشک و برداشت بی‌رویه از منابع آبی، چند سالی است که خشکسالی هم بر آن‌ها اضافه شده و دشت‌ها، کوه‌ها، رودخانه‌ها و انسان‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند که به مرور این مساله نیز مشکلات زیادی را برای منابع آبی به همراه آورده است به‌طوری که اکنون ۱۴ استان کشور از جمله تهران، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان رضوی، همدان، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سمنان، البرز، قزوین، مرکزی، اردبیل و گلستان درگیر پدیده فرونشست زمین شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها افزود: به دلیل ویژگی‌های رگبار‌های فصل تابستان، امکان شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و وقوع سیلاب در برخی از مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست بنابراین تاکید می‌کنیم که مردم از اتراق کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند و فاصله خود را با رودخانه‌ها حفظ کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ