بند مربوط به نحوه مواجهه با ارتکاب تخلفات انتخاباتی و سازوکار رسیدگی به آن در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس به کمیسیون شوراها ارجاع شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور قانون الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را برای اجرا به وزارت امور اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت بهداشت و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ابلاغ کرد.
نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: نمایندگان با رأی هوشمندانه امروز خود به حذف ماده مربوط به تناسبی شدن انتخابات، قانون جدید را از گروگان اصلاح طلبان خارج کردند.
کلینیک فضایی تولوز در فرانسه با هدف شبیه‌سازی ریزگرانشی در فضا و تحقیقات مربوط به بهبود شرایط فضانوردان از افراد داوطلب می‌خواهد برای دو ماه در این کلینیک روی تخت دراز بکشند. ماری پیر باریل، رئیس کلینیک فضایی تولوز به خبرگزاری فرانسه گفت: ما می‌خواهیم شرایط و فعالیت‌های مختلف در فضا را بر بدن انسان روی زمین شبیه‌سازی کنیم تا به بهبود شرایط زندگی فضانوردان در طول ماموریت فضایی کمک کنیم. شرکت‌کنندگان در آزمایش به نوبت، گاهی سوار بر دوچرخه‌ای که برای رکاب زدن دراز کشیده طراحی شده است، گاهی در سانتریفیوژ می‌روند و همچنین بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهند.
سروری گفت: تمام فیش‌هایی هم که در چند ماه گذشته منتشر شده، فیش‌هایی بوده که شامل معوقات می‌شده است. در همین فیش ۵۰ میلیونی هم ۱۰ میلیون تومان مربوط به برگشت معوقات بوده است، ولی برخی جریان‌ها برای این که فضای جامعه را در شرایط سخت اقتصادی ملتهب کنند، چنین فیش‌هایی را بدون ارائه توضیحات لازم به مردم، در فضای مجازی منتشر می‌کنند.
سروری گفت: تمام فیش‌هایی هم که در چند ماه گذشته منتشر شده، فیش‌هایی بوده که شامل معوقات می‌شده است. در همین فیش ۵۰ میلیونی هم ۱۰ میلیون تومان مربوط به برگشت معوقات بوده است، ولی برخی جریان‌ها برای این که فضای جامعه را در شرایط سخت اقتصادی ملتهب کنند، چنین فیش‌هایی را بدون ارائه توضیحات لازم به مردم، در فضای مجازی منتشر می‌کنند.
وزارت اطلاعات طی بیانیه‌ای اقدامات انجام شده در خصوص شناسایی و دستگیری عوامل مربوط به حوادث مدارس را تبیین کرد.
بخشی از موارد گزارش شده مربوط به استفاده از عاملی است که به «بمبک بدبو» معروف شده است. این عامل که در بازار و به‌ویژه در سکو‌های خرید و فروش اینترنتی به فراوانی وجود داشت، پس از استعمال در محیط‌ها موجب پراکندن بوی نامطبوعی می‌شود و معمولاً برای شوخی و تفریح‌های ناسالم و نامتعارف مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت.
افخم صباغ، مدیرعامل موسسه مهر و ماه و فعال حقوق کودک: متاسفانه مداخله در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های مرتبط را به‌عنوان یک حق برای سازمان‌های مردم‌نهاد نمی‌پذیرند. در اینجاست که به سازمان‌های مردم‌نهاد فشار وارد می‌شود. شما درباره انجمن حمایت از حقوق کودکان پرسیدید، ولی باید به شما بگویم که شبکه یاری کودکان کار از اردیبهشت‌ماه سال گذشته این فشار را تحمل می‌کند هرچند بعضی از اعضایش حتی زودتر از این‌ها تحت فشار بودند. همه این‌ها در شرایطی است که شبکه یاری کودکان، سابقه ۲۰ ساله فعالیت در این حوزه را دارد، اما به دلیل نبود قوانین و آیین‌نامه‌های مربوط به ایجاد شبکه، مجوز فعالیت نداشته است.
یکی از مصوبات دیروز مجلس که خبرساز شد مربوط به اصلاح ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس بود. بر اساس ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس که در سال ۱۳۹۵ هم اصلاح شده در هر مرحله‌ی انتخاباتی هر شخص واجد شرایط فقط می‌تواند یک بار با ارائه‌ی شناسنامه و شماره‌ی ملی یا کارت ملی رأی دهد.
«داده‌های مربوط به اینکه آیا مکمل ویتامین D می‌تواند از شکستگی‌ها جلوگیری کند یا نه، متناقض است. آخرین یافته‌ها به وضوح نشان می‌دهد که دادن مکمل‌های ویتامین D به افرادی که قبلاً به اندازه کافی از این ماده مغذی دریافت می‌کنند، در نهایت خطر شکستگی بیمار را کاهش نمی‌دهد.»
ماده یک طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس مربوط به نحوه برگزاری انتخابات مجلس در حوزه‌های دارای یک کرسی نمایندگی برای بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها ارجاع شد.
سوریه گزارشی را که توسط سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره حادثه ادعایی استفاده از ماده کلر در شهر دوما در آوریل ۲۰۱۸ منتشر شده بود، به طور کامل رد کرد.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، «قانون اصلاح ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو» را برای اجرا ابلاغ کرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی با اولویت طرح بند ب ماده ۳۹ قانون بر مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.
سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه اصلاح ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو در جلسه این شورا خبر داد.
طبق تصمیم مجلس، لایحه الحاق یک بند به ماده ۱۰۹ قانون مجازات اسلامی مبنی بر اینکه جرایم مربوط به تغییر کاربری اراضی زراعی مشمول مرور زمان نشود، به صورت عادی بررسی می‌شود.
اطلاعات اولیه حالا با تردید‌های جدی مواجه شده است چراکه فیلمی منتشر شده که ادعا شده مربوط به لحظه مواجهه چوپان با یوز‌ها در منطقه حفاظت شده است، اما به جهاتی عجیب و سوال برانگیز به نظر می‌رسد تا جایی که فرضیه ساختگی بودن آن هم مطرح شده است. فیلمی که در آن صدای چوپان قصه به گوش می‌رسد که با اولین مواجهه با توله یوز‌ها تاکید می‌کند که هر دو ماده هستند!
جانشین پلیس راهور فراجا گفت: متأسفانه با اصلاحیه‌ای که مجلس برای ماده مربوط به قانون ساماندهی صنعت خودرو پیشنهاد شده است، باید فاتحه استاندارد، کیفیت، محیط زیست و … را خواند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو درباره ساز و کار اسقاط خودرو را برای رفع ابهامات به کمیسیون صنایع ارجاع کردند.
احمد مهری، اپیدمیولوژیست می‌گوید، امسال ۴۰ تا ۷۰ درصد موارد مراجعه بیماران با علائم تنفسی و سرماخوردگی مربوط به ویروس آنفلوانزا است. البته به گفته این کارشناس حوزه سلامت، طبق پیش‌بینی‌هایی که از اردیبهشت‌ماه امسال انجام شده بود احتمال موج جدید آنفلوانزا در فصول سرد وجود داشت، ولی این موج حدود دو هفته زودتر از پیش‌بینی‌های قبلی شروع شد. شرایط این‌چنینی نیز به کمبود دارو و افزایش مصرف بی‌رویه آنتی بیوتیک‌ها در طول یک ماه اخیر دامن زد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مربوط به شهرداری‌ها دارای ۲۶۰ ماده است اما هنوز هم این مواد دارای مشکلاتی است که به دنبال رفع آن هستیم و بررسی آن به زودی در مجلس آغاز می شود.
به موجب ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی اقداماتی از قبیل ترغیب، تحریک، دسیسه یا فریب، تسهیل و آموزش طریق ارتکاب جرایم مربوط به اغتشاش و تخریب اموال، مصادیقی از این قبیل معاونت در جرم است.
هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار مصوب کرد در مجوزهایی که در شرایط صدور آنها نیاز به برگزاری آزمون است، حداکثر در دوره‌های سه ماهه، آزمون مربوطه با لحاظ نمره تراز برگزار شود.
رهنما گفت: بر اساس ماده ۱۵ آیین نامه مربوط به بستر و حریم رودخانه‌ها، مسیلها، حریم کانالها، انهار احداثی و سنتی و شبکه‌های آبیاری و زهکشی باید مطابق قانون حفظ شود، اما در امامزاده داوود این موضوع نقض شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ