وزارت خارجه آذربایجان از احضار سفیر ایران به وزارت خارجه این کشور خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های اکس-۱۵ مربوط به اجکت خلبان بود که با توجه سرعت و ارتفاع پرواز این پرنده مکانیسمی کاملا متفاوت با دیگر هواگردهای نظامی داشت.
برای کاهش بیشتر اثرات زیست‌محیطی «اکوجت»، این شرکت در نظر دارد فقط وعده‌های غذایی گیاهی را در طول پرواز به مشتریان ارائه دهد، این کمپانی متعهد شده است که از پلاستیک یکبار مصرف استفاده نکند و کارکنان خود را مجبور خواهد کرد که لباس‌های دوستدار محیط زیست بپوشند. در حال حاضر اطلاعات بیشتری در دسترس نیست، اما کمپانی‌های بزرگ هوایی که به دنبال هیدروژن برای سوخت هوانوردی سبزتر هستند عبارتند از ایرباس، زیروآویا و رولز رویس.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دولت باید حامی اصلی صنعت هواپیمایی باشد تا ناوگان هواپیمایی ظرفیت مسافری را افزایش دهد. بنابراین از ظرفیت‌های مالی وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری برای حمایت از مجموعه‌های فعال به کار می‌گیریم.
یک هواپیمای بی سرنشین با قابلیت های نظامی در نمایشگاه هوایی پاریس رونمایی شد که با قطعات موجود در بازار ساخته شده و می تواند ۲۴ ساعت پرواز و ۱.۵ تن بار حمل کند.
F-۱۶ یک جنگنده نسل چهارمی و دومین جنگنده پیشرفته‌ای است که توسط غرب به کار گرفته می‌شود. این جنگنده که با نام‌های Fighting Falcon به معنای شاهین جنگجو یا Viper به معنای افعی نیز شناخته می‌شود، یک هواپیمای جنگی چند منظوره است که یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین جنگنده‌ها در تاریخ هوانوردی نظامی بوده و تاکنون نزدیک به ۴،۵۰۰ فروند از آن تولید شده است. برد جنگنده تک سرنشینه F-۱۶ بیش از ۴،۱۰۰ کیلومتر و ارتفاع پروازی آن ۵۸،۰۰۰ پا اعلام شده است.
فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور ۶ هواپیمای نظامی روسیه که نزدیک آلاسکا مشغول پرواز بودند را رهگیری کرده‌اند.
رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به استقبال ناوگان تجاری و نظامی کشور از هواپیمای ترابری سیمرغ گفت: پیش‌بینی می‌کنیم هواپیمای ترابری سیمرغ تا خردادماه پرواز کند.
هواپیمای لهستانی به دلیل حضور یک تنیسور روسی از پرواز امتناع کرد.
هواپیمای لهستانی به دلیل حضور یک تنیسور روسی از پرواز امتناع کرد.
منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت گفت: برای هواپیما‌های زیر ۱۰۰نفره با توجه به اینکه شرایط فراهم است، در وهله اول روی ساخت و توسعه یک مدل هواپیما تمرکز می‌کنیم که اگر بتوانیم از مشارکت کشور‌های دیگر استفاده کنیم سرعت کار افزایش می‌یابد.
وزارت دفاع آمریکا در بیان جزئیات تجاوز نظامی به خاک سوریه اعلام کرد: هواپیماهای آمریکایی که مناطقی در دیرالزور را هدف قرار دادند از پایگاه العدید در قطر پرواز کرده بودند.
فردیناند مارکوس جونیور رئیس جمهور فیلیپین روز سه شنبه در یک رژه نیروی هوایی فیلیپین یک هواپیمای جنگنده FA-۵۰ را هدایت کرد. بلافاصله پس از ورود مارکوس به پایگاه نیروی هوایی کلارک در بامبانگا سوار این جنگنده شد و پرواز کرد.
طبق اعلام مقامات خطوط هوایی کوبا، هواپیمای خطوط هوایی Southwest که از کوبا عازم فلوریدا آمریکا بود، پس از برخورد با پرندگان و بروز مشکل در موتور مجبور به بازگشت به هاوانا شد.
سخنگوی ارتش مصر امروز از سقوط یک فروند هواپیمای نظامی هنگام پرواز آموزشی خبر داد.
شرکت جیلی، آزمایش بزرگترین نمونه اولیه پرنده عمودپرواز الکتریکی (eVTOL) را که تاکنون در چین به پرواز درآمده است، آغاز کرد.
هواپیمای آنتونوف.۲۲۵ مریا به لطف قراردادی بین شرکت آنتونوف و مایکروسافت پا به دنیای دیجیتال می‌گذارد.
یک هواپیمای مجهز به موتور هیدروژن-برقی به نام « دورنیر۲۲۸» برای نخستین بار در انگلیس پرواز آزمایشی موفقیت آمیز انجام داد.
بزرگترین هواپیمای جهان دوباره به طور آزمایشی پرواز و رکورد جدیدی ثبت کرد. این هواپیما به مدت ۶ ساعت پرواز کرد.
اصفهان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان خواستار افزایش پروازهای مستقیم خارجی و قرارگیری اصفهان بعنوان پایلوت پرواز مستقیم هواپیمای پهن پیکر به خارج از کشور شد.
نماینده روسیه در امور سوریه اعلام کرد که ترکیه  به زودی محدودیت های وضع شده برای پرواز هواپیماهای روسی به سمت سوریه را لغو خواهد کرد.
هواپیمای فضایی رباتیک نظامی X-۳۷B در آخرین ماموریت سری خود بیش از ۹۰۰ روز را در فضا گذرانده است. این رکوردی در مدت زمان پرواز برنامه هواپیمای مذکور به حساب می آید.
بحیرایی اولین بانوی خلبان بالگرد که رتبه ممتاز چک راید پرواز بالگرد را توسط کاپیتان پهلوان دریافت کرد، می گوید: در حال حاضر تنها بانوی خلبان غیر نظامی بالگرد کشور ایران و تنها بانویی هستم که دو لایسنس هواپیما و هلی کوپتر را دارم. امیدوارم که در بحث نظامی هم بانوی خلبان داشته باشیم.
سازمان دارپا مشغول توسعه یک هواپیمای عمودپرواز نظامی جدید است که بدون نیاز به زیربنای مخصوص و با کمک فناوری های نوین فعالیت کند.
یک شرکت هوانوردی فعال در زمینه سفرهای هوایی برقی یک گام به جلو برداشته و نخستین تست پرواز با استفاده از یک هواپیمای دریایی که سیستم نیرومحرکه آن برقی شده را تکمیل کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ