یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های اکس-۱۵ مربوط به اجکت خلبان بود که با توجه سرعت و ارتفاع پرواز این پرنده مکانیسمی کاملا متفاوت با دیگر هواگردهای نظامی داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تغییرات کلیدی عمدتاً بر بخش دم هواپیمای نسل پنجم اعمال شده‌است. توسعه دهندگان مساحت سطح کنترل بال را افزایش داده‌اند. زاویه رفت و برگشت به جای -۱۰ درجه -۴۵ درجه بود.
روابط عمومی فرودگاه منطقه ویژه اقتصادی پیام اعلام کرد: براثر سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در فرودگاه پیام کرج ۲ سرنشین آن جان باختند.
پنکیک پرنده عجیب می توانست به بیشینه سرعت 222 کیلومتر بر ساعت دست یابد و تا 5 هزار پا (1500 متر) اوج بگیرد.
A۳۸۰ پادشاه هواپیماهای مسافربری است. این بزرگترین جت تجاری است که تاکنون ساخته شده است. پرواز با هواپیمای ایرباس A۳۸۰ چه پرواز روی اقیانوس اطلس باشد، چه اقیانوس آرام و چه پرش ۴۰ دقیقه‌ای، سطح جدیدی از تجمل را برای مسافران به ارمغان آورده که در هواپیماهای دیگر غیرممکن است.
این جت خصوصی شرکت فرانسوی داسو "فالکون ۱۰ ایکس" نام دارد هواپیمایی مجلل و ۷۵ میلیون دلاری که قرار است از سال ۲۰۲۵ میلادی پرواز کند و لقب "پنت هاوس آسمان ها" را از آن خود کرده و با بمباردیه گلوبال ۷۵۰۰ مقایسه می‌شود.
در سی و پنجمین سالگرد جنایت آمریکا در شلیک به هواپیمای مسافربری پرواز ۶۵۵ جمهوری اسلامی ایران، ده‌ها تن از خانواده‌های ۲۹۰ مسافر شهید این پرواز، صبح دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ با همراهی شناور‌های موشک انداز و راکت انداز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز یگان‌هایی از بسیج مردمی، محل سقوط این هواپیما در آب‌های خلیج فارس و در محدوده آب‌های جزیره هنگام را گلباران کردند.
امروز به ۱۰ هواپیمای نظامی خطرناک می‌پردازیم که قادرند تلفاتی باورنکردنی به دشمن وارد کنند و حتی سرنوشت جنگ را تغییر دهند.
فرود هواپیماها در هوای بارانی و مه‌آلود، صحنه‌هایی جذاب را خلق می‌کند که البته هرگز خوشایند خلبانان، کادر پرواز و یا حتی مسافران نیست! فرود یک فروند بوئینگ ۷۴۷ باربری را در هوایی بارانی ملاحظه بفرمایید.
«اسکای مگنتار» (SKY Magnetar) نامی که از یک نوع ستاره نوترونی گرفته شده است، نیمی هواپیما و نیمی موشک است که ۱۱۲ متر طول دارد و فضایی برای حدود ۱۲۰ مسافر دارد.
ترافیک بالا در برخی فرودگاه‌های جهان می‌تواند حساسیت فرود و پرواز هواپیماها را بالاتر از آن چیزی ببرد که هست. منبع: آخرین خبر
رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراینی مجموعا ۲۰ جلسه دادگاه به طول انجامید که در آن در مجموع ۱۱۷ شاکی شکایت خود را ثبت کردند. ۵۵ نفر از شاکیان در جلسات دادگاه صحبت و قرائت لایحه داشتند و ۲۰ وکیل نیز به وکالت از شاکیان شکایت و ادله مربوطه را بیان کردند.
شرکت هواپیمایی کانتاس به عنوان بخشی از پروژه «طلوع آفتاب» (Sunrise) برای پرواز‌های بین‌المللی فوق‌العاده طولانی خود، صندلی‌های تجاری و فرست کلاس جدیدی را که در ناوگان ایرباس A ۳۵۰-۱۰۰۰ آینده‌اش نصب می‌شوند را به نمایش گذاشت.
یک هواپیمای بدون سرنشین ارتش اوکراین تصاویری از وضعیت شهر جنگ‌زده باهموت در شرق اوکراین را ضبط کرده است. این فیلم که در ۲۴ مارس منتشر شد، ویرانی عظیم در یک منطقه مسکونی در شهر محاصره شده باهموت در منطقه دونتسک را نشان می‌دهد. باهموت هدف اصلی روسیه است، زیرا تلاش می‌کند تا منطقه صنعتی دونباس اوکراین را به طور کامل تصرف کند. در یک مقطع، فرماندهان روس ابراز اطمینان کردند که شهر به زودی سقوط خواهد کرد، اما چنین ادعا‌هایی در بحبوحه نبرد‌های سنگین پایان یافت.
هواپیمای ایرباس A۳۸۰ اگرچه دیگر مشتری در دنیا ندارد، اما همچنان یکی از شاهکار‌های صنعت هوانوردی به حساب می‌آید.
هواپیمای جدید رییس جمهور ایالات متحده دارای سیستم منور‌های سوزان جدید برای گول زدن موشک‌ها و لیزر‌های پیشرفته خواهد بود که نه تنها می‌توانند سیستم مسیریابی موشک‌های هدایت شونده را از کار بیندازند، بلکه آن‌ها را در حین پرواز نیز نابود سازند. سیم کشی جدید نیز در برابر حملات الکترومغناطیسی ایمن بوده و به ایر فورس وان امکان می‌دهد که در صورت وقوع انفجار هسته‌ای در همان حوالی نیز به کار خود ادامه دهد. شکل جدید بال‌ها نیز به هواپیما امکان می‌دهد روی باند‌های کوتاه تری بلند شده و فرود بیاید.
یک فروند هواپیمای تک موتوره پایپر PA۲۸ در ساحل فرود اضطراری کرده است. به گزارش لس آنجلس تایمز این هواپیما به دلیل نقص فنی قادر به بازگشت به فرودگاه نبوده و در ساحلی در ۳۰ مایلی شمال سن دیگو فرود آمده است. سه سرنشین در هواپیما حاضر بودند که هر سه نفر سلامت از هواپیما خارج شده‌اند.
جلسات رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی به ریاست قاضی ابراهیم مهرانفر در دادگاه نظامی استان تهران امروز چهارشنبه (۲۸ دی) برگزار شد.
بزرگترین هواپیمای جهان در یک پرواز آزمایشی رکوردشکنی کرد و شش ساعت بر فراز صحرای موهاوی کالیفرنیا پرواز کرد.
هواپیما‌های ایرباس‌ای ۳۳۰ نئو شرکت کندر طراحی داخلی جدید را ارائه می‌کند، از این رو، نه تنها گزینه‌ای دوستدار محیط زیست‌تر هستند، بلکه تجربه خوبی از سفر برای مسافران را نیز فراهم می‌کنند.
ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن حملات موشکی به اوکراین از پنجره هواپیمایی بر فراز مولداوی به تصویر کشیده است.
ایرباس بلوگا یک هواپیمای ترابری غول‌پیکر از شرکت هواپیماسازی ایرباس است که به آن لقب نهنگ سفید هم داده‌اند. ایرباس بلوگا مدل تغییر یافته ایرباس ۳۰۰ سری ۶۰۰ است که برای حمل و نقل قطعات بزرگ هواپیما بین کارگاه‌های مختلف ایرباس به‌کار می‌رود.
یک مقام وزارت دفاع طالبان با بیان اینکه وقتی به قدرت رسیدیم حتی یک هواپیمای قابل پرواز هم نداشتیم افزود: حدود ۴۰ خلبان و تکنسین فنی که در زمان حکومت اشرف غنی در نیروی هوایی کار می‌کردند، به کابل بازگشتند و روند تعمیر ناوگان هوایی تخریب‌شده این کشور را آغاز کردند.
از مجموع ۲ فروند هواپیمای شخصی و تشریفاتی محمدرضا شاه، یک فروند بویینگ ۷۲۷ (به جز جت شخصی اشرف پهلوی) از حدود سال ۱۳۷۲ در نمایشگاه و موزه هوایی تهران، نگهداری می‌شود. بویینگ ۷۲۷ با نام «شهباز» و ۳ موتور جت در واقع دومین هواپیمای شخصی و تشریفاتی خاندان شاه پهلوی دوم بوده که بعد از تبدیل به «وی‌آی‌پی» سلطنتی، به سیستم «اختلال فرکانس» با هدف عدم ردیابی و شناسایی و اجرای شگرد‌های امنیتی، مجهز شد.
داده‌ها و تصاویر زنده وب‌سایت «فلایت رادار» نشان می‌دهد که هواپیمای حامل رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم‌اکنون در مسیر تایون در حال حرکت است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ