آمریکا جایگزین روسیه به عنوان شریک فضایی اروپا در پروژه اکتشافی مریخ می شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علیرغم آن که افول دلار در سطح متوسط است و انتظار می‌رود موقعیت دلار به عنوان ارز ذخیره غالب جهانی به دلیل عدم وجود جایگزین مناسب ادامه پیدا کند نگرانی‌ها در مورد عوامل اقتصادی و تنش‌های ژئوپولیتیکی منجر به بحث‌هایی درباره ارز‌های جایگزین و دور شدن از قرارداد‌های دلاری در بخش‌های خاص شده است. این وضعیت هم چنان پیچیده و تابع تحولات جاری در اقتصاد جهانی و چشم‌انداز ژئوپولیتیکی است.
رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که به‌جای عضویت اوکراین در ناتو، فعلا همان حمایت امنیتی از این کشور صورت می ‏پذیرد که در مورد رژیم صهیونیستی اعمال می‏ شود.
یک نشریه آمریکایی نوشت که توافق اخیر تهران و ریاض نشان داد که کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده‌اند که بهبود روابط با ایران منفعت بیشتری برای آنها دارد.
با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه، نظامیان آمریکایی مستقیماً جایگزین آن‌ها شدند و به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت و منابع سوریه کردند.
ممکن است توافق ایران و آمریکا ناممکن باشد اما با برقراری رابطه بهتر پادشاهی‌های غرب حوزه خلیج فارس با ایران که زمانی غیر ممکن به نظر می رسید، توافقی پایدارتر برخلاف برجام امکان‌پذیر است. این توافق تازه به تهران آرامش اقتصادی معنادارتر و پایدارتری ارائه می دهد و می تواند به طور دائم و نه موقت برنامه هسته ای ایران را مهار کند
در وضعیت جدید و نقش روسیه و چین: بازگشت غرب به برجام ناممکن خواهد بود؛ برجام به لحاظ تکنیکی و زمانی قابلیت دوام ندارد؛ امید باقیمانده در جعبه پاندورا ازبین رفته است؛ و این هم که آمریکا دیپلماسی را تنها راه‌حل مساله هسته‌ای میداند، چیزی جز مذاکره «مستقیم و جامع» با ایران نیست.
مدیرعامل بانک خصوصی بزرگ هندوستان بلافاصله پس از اینکه دلار آمریکا را «بزرگ‌ترین تروریست مالی جهان» توصیف کرد.
دوقطبی آمریکا و چین در حوزه فناوری حالا به عرصه هوش مصنوعی هم رسیده است. در سال ۲۰۲۱ دولت بایدن صادرات تراشه‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی به چین را ممنوع کرد و در حال حاضر تنها چند تراشه‌ساز چینی وجود دارند که توانایی تولید جایگزین محصولات آمریکایی را دارند. با این حال، اما تنوع کاربرد‌های هوش مصنوعی و گستره آن‌ها به قدری است که می‌تواند رقابت این دو کشور را وارد فاز تازه‌ای کند.
یک شرکت بزرگ مخابراتی چینی اعلام کرد بیش از ۱۳۰۰۰ قطعه مورد استفاده در محصولات ساخت خود که تحت تحریم‌های تجاری ایالات متحده قرار گرفته‌اند، را با قطعات دیگری جایگزین کرده است.
رئیس انجمن دوستی ایران و چین با بیان این که معادلات جهانی به سرعت در حال تغییر است و شاهد تغییر آرایش سیاسی حاکم بر جهان هستیم، گفت: روابط ایران و چین همواره سیر صعودی داشته و چین این ظرفیت را دارد که قدرت نخست اقتصادی جهان شده و جایگزین آمریکا شود.
حمل اساس و اشیاء بدون استفاده از ماشین‌های حمل بار در آمریکا و استفاده از ماشین شخصی را ببینید.
از نگاه آمریکایی‌ها، توسعه برنامه موشکی و پهپادی ایران در کنار افزایش همکاری‌های نظامی دفاعی ایران و روسیه موجب شده که موضع آمریکا در مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام و یا حتی رسیدن به توافق جایگزین با ایران، به لحاظ سیاسی مقرون به صرفه نباشد. به این ترتیب می‌توان گفت که این شرایط ریسک وقوع بحران هسته‌ای میان ایران و آمریکا و حتی رویارویی نظامی را افزایش می‌دهد.
طرح جایگزین دولت بایدن برای مدیریت پرونده برجام شامل افزایش تصاعدی فشار‌های اقتصادی و دیپلماتیک و ایجاد اجماع منطقه‌ای و غربی علیه ایران می‌شود. فعلا بحث مکانیسم ماشه مطرح نیست، اما در آینده اگر اوضاع متشنج شود، فعال‌سازی این مکانیسم هم دور از انتظار نیست
در ۸ ماه نخست سال ۲۰۲۲، هند ۶.۸ درصد افزایش واردات نفت را به ثبت رسانده و بیشترین رشد واردات نفت این کشور از روسیه بوده است.
مقام نظامی آمریکا مدعی شد که ارتش روسیه با هدف تقویت مواضع خود در منطقه دونباس در اوکراین، ده‌ها هزار نیروی جایگزین به خطوط مقدم نبرد اعزام می‌کند اما به ادعای وی این نیروها آموزش ندیده‌اند!
وزیر خارجه آفریقای جنوبی: ما همیشه نگران تسلط دلار و نیاز به بررسی یک جایگزین بوده‌ایم... من فکر می‌کنم ما به یک سیستم عادلانه‌تر نیاز داریم. این موضوعی است که ما در حال گفتگو با وزرای بریکس هستیم.
این روز‌ها بازار‌هایی همچون ارز، سکه و خودرو، با افزایش‌های بی سابقه قیمت‌ها مواجه بوده است، تا جایی که دلار آمریکا برای نخستین بار به میانه کانال ۴۴ هزار تومان و سکه نیز به نزدیکی ۲۳ میلیون تومان رسید؛ اما این روند یکباره برعکس و ریزش جایگزین جهش قیمت‌ها شد.
این روز‌ها بازار‌هایی همچون ارز، سکه و خودرو، با افزایش‌های بی سابقه قیمت‌ها مواجه بوده است. تا جاییکه دلار آمریکا برای اولین بار به میانه کانال ۴۴ هزار تومان و سکه نیز به نزدیکی ۲۳ میلیون تومان رسید. اما این روند به یکباره برعکس شد و ریزش جایگزین جهش قیمت‌ها شد.
نیروی هوایی ایالات متحده از بمب افکن رادارگریز هسته‌ای جدید خود رونمایی کرد که به تدریج جایگزین هواپیما‌هایی خواهد شد که برای اولین بار در جنگ سرد پرواز کردند.
پس از مدتها گمانه‌زنی، مارکار آقاجانیان به عنوان دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش انتخاب شد.
یک سایت روسی نوشت احتمال دارد اسلواکی جایگزین ایران در جام جهانی کشتی آزاد به میزبانی آمریکا شود.
یک سایت روسی نوشت احتمال دارد اسلواکی جایگزین ایران در جام جهانی کشتی آزاد به میزبانی آمریکا شود.
هنوز تصمیمی درباره جایگزین احتمالی جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا گرفته نشده، اما چند منبع آگاه گفتند که ابقا یا برکناری او به نتیجه انتخابات میاندوره‌ای ماه نوامبر بستگی دارد.
چمن تمام ورزشگاه‌های جام جهانی در کشور قطر با چمن آمریکایی جایگزین می‌شود که این موضوع با واکنش مثبت حریف ایران مواجه شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ