استارت آپ فضایی «ریلیتیوتی اسپیس» پرتاب نختشین موشک چاپ سه بعدی را درآخرین لحظات به دلیل اختلالات دمایی طی شمارش معکوس لغو کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک استارت آپ فضایی ژاپن تصمیم دارد برای نخستین بار موشکی به مدار زمین بفرستد. شرکت «اینتراستلار تکنولوژیز»  تصمیم دارد موشک«زیرو» خود را نخستین بار در ۲۰۲۵ میلادی به فضا پرتاب کند.
رهبر کره شمالی در جریان بازدید از یک مرکز ماهواره‌های نظامی خواستار تسریع در آماده‌سازی پرتاب ماهواره‌ شناسایی نظامی شد.
موشک آریان ۶ دیرتر از موعد به فضا پرتاب می شود. یکی از تامین کنندگان گروه آریان تایید کرده این سیستم پرتاب در سال جاری میلادی به فضا نمی رود.
دولت آمریکا با هشدار به کره شمالی، از این کشور خواست تا پرتاب نخستین ماهواره جاسوسی خود را لغو کند و تاکید کرد که پیونگ‌یانگ می‌تواند با این پروژه، برنامه موشکی بالستیک خود را ارتقا دهد.
شرکت اسپیس ایکس موشک استارشیپ را برای نخستین بار پرتاب کرد اما این موشک نتوانست به فضا برسد و در میانه پرواز منفجر شد.
کیم جونگ اون، دستیابی به فناوری شناسایی نظامی توسط متخصصان کره شمالی را وظیفه و ماموریتی اساسی خواند تا به گفته او کشورش از این راه بتواند با «تهدیدها و تجاوزات سئول و واشنگتن» مقابله کند.
شرکت اسپیس ایکس نخستین عملیات پرتاب استارشیپ و موشک سوپر هوی را در آخرین دقایق شمارش معکوس لغو کرد.
شرکت اسپیس ایکس نخستین عملیات پرتاب استارشیپ و موشک سوپر هوی را در آخرین دقایق شمارش معکوس لغو کرد.
در همین راستا قرار است یک موشک لانگ مارچ۵B با قسمت دوم Yuanzheng-۲ برای نخستین بار از بندر فضایی ونچانگ در نیمه دوم سال جاری میلادی به فضا پرتاب می شود.
موشک جدید ژاپن در نخستین پرتاب آزمایشی خود شکست خورد و ماهواره همراه آن نیز به فضا نرسید.
شرکت راکت لب برای نخستین بار  موشکی را از خاک آمریکا به فضا پرتاب کرد و به این ترتیب مسیر را برای پرتاب های احتمالی ماهانه از ساحل شرقی آمریکا هموار کرد.
قرار است طی یک ماموریت آزمایشی «شیپ ۲۴» به مدار زمین ارسال شود و در اقیانوس آرام نزدیک هاوایی فرود بیاید. به گفته ماسک استارشیپ احتمالا در ماه آینده میلادی به مدار زمین پرتاب خواهد شد.
اسپیس ایکس برای نخستین بار مخزن سوخت یک موشک استارشیپ را پر کرد و به نقطه عطفی در مسیر نخستین پرتاب مداری این موشک دست یافت.
شرکت اسپیس ایکس قصد دارد نخستین پرتاب موشک فالکون در سال ۲۰۲۳ را امروز در ساعت ۲۲:۵۶ دقیقه به وقت گرینویچ انجام دهد.
بامداد امروز نخستین پرتاب موشک شرکت «راکت لب» از خاک آمریکا به تاخیر افتاد زیرا وزش بادهای شدید سبب تاخیر در انجام این عملیات شد. قرار است این ماموریت امشب انجام شود.
آرتمیس۱ که نخستین ماموریت ناسا از مجموعه ماموریت‌های طراحی‌شده برای بازگرداندن بشر به سطح ماه به شمار می‌رود، اکنون کامل شده است. کپسول بدون سرنشین اوریون روز یکشنبه در اقیانوس آرام فرود آمد و ماموریت ۲۵.۵ روزه خود را به مدار ماه و بازگشت از آن به پایان رساند.
نخستین تصویر مربوط به ماموریت آرتمیس یک به زمین ارسال شد. روز گذشته کپسول بی سرنشین اوریون همراه ابر موشک اس ال اس به فضا پرتاب شد تا سفر ۲۵ روزه به ماه را آغاز کند.
نخستین فیلم از عاملان پرتاب کوکتل مولوتف در لواسانات که سعی داشتند یک مسجد را به آتش بکشند منتشر شد.
امروز ۲۶ اکتبر ۲۰۲۲ مصادف با بیست و پنجمین سالگرد پرتاب نخستین موشک گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، در سال ۲۰۰۱ است.
نخستین عملیات پرتاب موشک ژاپن به مدار زمین درسال ۲۰۲۲ میلادی با شکست مواجه شد.
ماموریت «آرتمیس یک» ناسا در حقیقت نخستین تست پرواز از برنامه فضایی آمریکا به همین نام است. این ماموریت یک برنامهٔ فضایی بین‌المللی با هدف فرستادن انسان‌ به ماه است.
نخستین بخش از ماموریت آرتمیس ناسا آماده سفر به ماه است. قرار است هفته آینده فضاپیمای اوریون همراه ابر موشک SLS به فضا پرتاب شوند و دور ماه مدار بزنند.
با توجه به این که موشک "آرتمیس I" یا (Artemis I) بدون سرنشین ناسا قرار است اواخر این ماه پرتاب شود و نخستین ماموریت از سه ماموریت پیچیده‌ای به شمار می‌رود که راه را برای بازگشت انسان به ماه هموار می‌کند، شمارش معکوس برای فرستادن نخستین زن به ماه رسما آغاز شده است.
با توجه به تلاطمی که در بازار سرمایه ایجاد و بحث سرمایه‌گذاری یک درصدی از منابع صندوق توسعه ملی پیش آمد، طبق محاسبات صورت گرفته بر مبنای منابع ورودی به صندوق، مقرر شد معادل ریالی ۵۱۰ میلیون دلار به صورت تدریجی در بازار سهام سرمایه‌گذاری شود که این مبلغ به نرخ سامانه معاملات الکترونیک (ETS) حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ