برخی رسانه‌ها اعلام کردند نیروگاه برق‌آبی در منطقه خرسون در جنوب اوکراین منفجر شده و هم‌اکنون جریان شدید آب در حال پیشروی به سمت مناطق مسکونی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مقامات محلی در ا وکراین می‌گویند شمار قربانی‌های انفجار سد کاخوفکا به ۳۵ نفر افزایش یافته و تاکنون ۷ هزار نفر نیز به اماکن امن منتقل شده‌اند.
بررسی آمار‌ها حاکی از آن است که برداشت زیاد محصول در روسیه موجب رشد صادرات تا حدود ۵۰ میلیون تن در سال بازاریابی جاری می‌شود. از طرفی انفجار سد کاخوفکا علاوه بر تاثیرگذاری منفی بر میزان تولید محصولات کشاورزی در این کشور، نگرانی در خصوص مسائل ژئوپلیتیک را نیز افزایش داده است؛ چرا که تشدید اختلاف بین روسیه و اوکراین احتمال تمدید قرارداد موسوم به اودسا را کاهش می‌دهد.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در حضور خبرنگاران گفت که شواهد دست داشتن اوکراین در تخریب سد کاخوفکا آنقدر زیاد و مشخص است که رد آنها دشوار است.
پوتین در پاسخ به این سوال که روسیه تا چه حد می‌تواند به عمق اوکراین برود، گفت: «همه چیز به پتانسیل‌هایی بستگی دارد که پس از به اصطلاح ضد حمله ظاهر می‌شوند. ما وضعیت را بررسی خواهیم کرد و در مورد اقدامات بعدی خود تصمیم خواهیم گرفت. ما بسته به شرایط برنامه‌های مختلفی داریم.
کارشناس امور نظامی روسی در گزارشی با عنوان «۹ واقعیت انکار ناپذیر در مورد کی‌یف» به دلایل تخریب سد کاخوفکا توسط نیروهای اوکراینی پرداخت.
کارشناس امور نظامی روسی در گزارشی با عنوان «۹ واقعیت انکار ناپذیر در مورد کی‌یف» به دلایل تخریب سد کاخوفکا توسط نیروهای اوکراینی پرداخت.
تحلیلگر سازمان سیا در اظهاراتی تأمل برانگیز با متهم کردن مقامات اوکراین در دست داشتن در انفجار سد «کاخوفکا» اعلام کرد که واشنگتن ممکن است زلنسکی را قربانی اهداف خود کند.
سد کاخوفکا روی رودخانه دنیپرو یک زیرساخت حیاتی است که حدود ۱۸ کیلومتر مکعب آب در مخزن کاخوفکا را در خود جای داده و آب بسیاری از بخش‌های جنوبی اوکراین و شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه الحاق شد را تامین می‌کند.
دمشق به انفجار سد کاخوفکا واکنش نشان داد و آنرا به شدت محکوم کرد.
تصاویری از تلف شدن ماهی‌ها در پی تخریب سد کاخوفکا اوکراین را مشاهده می‌کنید.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پی تخریب سد «کاخوفکا» در جنوب اوکراین، ضمن مخالفت با جنگ، تهدید جان انسان‌ها و تخریب تأسیسات غیرنظامی، پایبندی همه طرف‌های درگیر به اصول بین‌المللی را خواستار شد.
سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که رسانه های آمریکایی یک کمپین هدفمند اطلاعات جعلی و نادرست را درباره حادثه سد کاخوفکا به راه انداخته‌اند.
کمیسیون ناتو و اوکراین فردا به ریاست دبیرکل ناتو و با محوریت تحولات اوکراین و انفجار سد «کاخوفکا» تشکیل جلسه می‌دهد.
به گفته منبعی وابسته به خدمات اورژانسی منطقه خرسون، مقامات منصوب روسیه در این منطقه به دلیل انفجار سد کاخوفکا و جاری شدن سیل، وضعیت اضطراری اعلام کردند.
رئیس جمهور اوکراین با اشاره به انفجار سد «کاخوفکا» در جنوب این کشور، گفت که این اتفاق در برنامه‌های کی‌یف برای پس گرفتن اراضی که به گفته وی روسیه آن را اشغال کرده، تغییری ایجاد نخواهد کرد.
مقام‌های روس اعلام کرده‌اند که جان دست کم ۲۲ هزار نفر در ۱۴ شهر منطقه خرسون بواسطه تخریب سد کاخوفکا در خطر است؛ از سوی دیگر گزارش‌های حاکی است که برق بخش‌هایی از منطقه خرسون که یازده نوامبر گذشته آزاد شده بود قطع شده است.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: مسکو خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با تخریب نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا خواهد شد.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در واکنش به انفجار سد برق آبی «کاخوفکا» گفت: این امر منجر به کاهش قابل توجه سطح مخزن آب مورد نیاز برای خنک کردن نیروگاه اتمی زاپروژیا شده است.
سخنگوی اتحادیه اروپا علت انفجار سد کوخوفکا را متوجه روسیه دانست.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که انفجار سد نوا کاخوفکا باعث کاهش ۵ سانتی متری آب خنک کننده در مخزن نیروگاه زاپروژیا شده است.
سخنگوی دولت روسیه ضمن رد ادعاها درباره دست‌داشتن این کشور در انفجار سد کاخوفکا تأکید کرد که ارتش اوکراین به دلیل شکست‌های اخیر این خرابکاری را انجام داده است.
مقامات عالیرتبه بسیاری از کشورهای اروپایی و روسای سازمان‌های بین‌المللی به انفجار سد «کاخوفکا» در جنوب اوکراین واکنش نشان داده و روسیه را مسئول و آن را «جنایت جنگی» توصیف کرده‌اند.
ویدئو‌های تایید نشده‌ای در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند که حاکی از انفجاری مهیب در سد نیروگاه برق‌آبی "کاخوفکا" در منطقه خرسون واقع در جنوب اوکراین است و در حال حاضر آب سد در حال سرازیر شدن به مناطق اطراف است.
تصاویر منتشر شده در سایت خبری روسی ایزوستیا لحظه وقوع یک انفجار مهیب در سد نوا کاخوفکا در خرسون را نشان می‌دهد. ارتش روسیه در حال عقب نشینی تمام زیرساخت‌های اصلی در استان خرسون را منفجر کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ