دبیر علمی کمیته بررسی علل مسمومیت دانش آموزان، با حضور در گفتگوی ویژه خبری، توضیحاتی ارائه داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با قانونی شدن این ماده، پلتفرم و یا سکویی مکلف می‌شود که اطلاعات خصوصی افراد را تا حدی در اختیار ارگان‌های مربوطه قرار دهد که بتوانند سبک زندگی و طرز تفکر و میزان دینداری فرد را با آن اطلاعات بسنجند؛ این به معنای دستیابی به پردازش‌ها و اطلاعات پیچیده کاربران است که در این صورت کاربران به پلتفرم‌ها بدبین و بی‌اعتماد شده و عملا خیلی از آن‌ها دیگر مورد استفاده مردم قرار نمی‌گیرد. البته خیلی‌ها دوست دارند که چنین اتفاقی رخ دهد.
پوسته پوزه‌عقابی منبع اصلی ماده تورتویزشل است که برای تزیین استفاده می‌شود. علاوه بر کاربرد‌های تزیینی، کاربرد خوراکی هم برای گوشت پوزه‌عقابی وجود دارد که از زمان پیش از میلاد در چین به‌عنوان نوعی غذای لذیذ استفاده می‌شده. سایتس صید و تجارت لاک‌پشت دریایی پوزه‌عقابی و محصولات نشأت‌گرفته از آن را غیرقانونی اعلام کرده‌است.
غلات کامل کمک می‌کنند عمری طولانی‌تری داشته باشید. تحقیقی که روی ۴۰ هزار زن (پس از یائسگی) انجام شد، نشان داد آن‌هایی که در طول هفته ۴ تا ۷ وعده غلات کامل استفاده می‌کردند تا ۳۱ درصد، از خطر مرگ بر اثر سرطان و بیماری‌های قلبی در امان هستند.
علی‌رغم اطلاعیه‌های سازمان جهانی غذا و دارو مبنی بر ممنوعیت استفاده از چربی‌های ترانس و روغن‌های هیدروژنه فراوری شده، این دو هنوز هم در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این روغن‌ها به منظور پخت و پز یا به عنوان سس سالاد‌ها استفاده نکنید. این روغن‌ها ارزان‌تر هستند، اما عمرتان را کوتاه می‌کند!
آخرین مهلت برای تسلیم اظهارنامه یا ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم اعلام شد.
ماده مخدری که از ترکیب ماده غذایی مورد استفاده حیوانات و هرویین تشکیل شده به آن زامبی میگویند. مقامات ایالت فیلادلفیا اعلام کردند این ماده علاوه بر تاثیرات روانی، می‌تواند به عفونت شدید خونی و قطع عضو منجر شود. منبع: صداوسیما
کلسیم تنها برای استخوان‌ها مفید نیست بلکه برای ارتقای سلامت اعصاب، قلب و ماهیچه‌ها نیز مفید می‌باشد. محصولات لبنیاتی مانند شیر و ماست نیز از منابع مهم این ماده معدنی هستند و همچنین در سبزیجات با رنگ تیره، غلات غنی شده و ماهی نیز کلسیم یافت می‌شود. حداقل سه وعده در روز ازاین منابع کلسیم دار استفاده کنید.
بخشی از موارد گزارش شده مربوط به استفاده از عاملی است که به «بمبک بدبو» معروف شده است. این عامل که در بازار و به‌ویژه در سکو‌های خرید و فروش اینترنتی به فراوانی وجود داشت، پس از استعمال در محیط‌ها موجب پراکندن بوی نامطبوعی می‌شود و معمولاً برای شوخی و تفریح‌های ناسالم و نامتعارف مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت.
محافظت از استحکام و سلامت عضله‌های بدن، یکی از اصول کلیدی برای داشتن زندگی سالم و فعال است. با این‌حال، توده‌های عضلانی بدن پس از ۵۰ سالگی بین ۱ تا ۲ درصد در هر سال کمتر می‌شوند و استحکام و قدرت آن‌ها نیز سالانه بین ۱.۵ تا ۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل هم استفاده منظم از مواد غذایی خاصی که نقش موثری در افزایش توده‌های عضلانی دارند، بسیار مهم است.
مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس، ابلاغیه اصلاح ماده ۱۷ دستورالعمل "مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار را صادر کرد.
یک مطالعه نشان داد که بین تری کلرواتیلن (TCE)، یک ماده شیمیایی که معمولا برای تمیز کردن استفاده می‌شود و بیماری پارکینسون ارتباط وجود دارد.
اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا در مورد تهدید گسترده فنتانیل ترکیب شده با زایلازین هشدار ایمنی عمومی صادر کرد. انتشار تصاویر عوارض استفاده از این ترکیب مخدر بسیار خطرناک که به زامبی‌کننده یا ترنک نیز مشهور است در شهر‌های بزرگ آمریکا نظیر نیویورک نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است.
علاوه بر معرفی روشی بهینه برای تامین محصولات چوبی، استفاده از چنین موادی سبب می‌شود که بخش مهمی از فرصت‌های موجود در گوشه و کنار جنگل‌ها شناسایی شوند.
لیتیوم یکی از اجزاء مهم در باتری‌های قابل شارژ است که در تلفن‌های همراه، رایانه‌های دستی و خودرو‌های برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر، آلیاژی از لیتیوم و آلومینیوم در صنایع هواپیماسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد که سبک، قابل انعطاف، محکم و مقاوم است.
این میمون ماده که دستانی سفید رنگ دارد در قفسی با میله‌های بزرگ زندگی می‌کرد که با توری مرغی (نوعی فنس مشبک) پوشانده شده و از قفس میمون‌های نر کناری اش جدا شده بود. با این حال، موموی ۱۲ ساله در سال ۲۰۲۱ فرزندی با دستان سیاه و سفید به دنیا آورد. محققان با استفاده از تست دی‌اِن‌اِی به تجزیه و تحلیل مدفوع ۴ میمون نر برای پیدا کردن پدر فرزند او پرداختند. در نهایت معلوم شد مومو با میمون دراز دست نر ۳۴ ساله‌ای به نام ایتو جفتگیری کرده بود.
گروهی از محققان ماده جدیدی ابداع کرده‌اند که نه تنها منعطف است، بلکه در برابر گازها و مایعات نفوذ ناپذیر بوده و برای تولید وسایل الکترونیکی انعطاف پذیر قابل استفاده خواهد بود.
معاون پژوهشی وزیر علوم پیشنهاد استفاده از ظرفیت ماده ۱۳ قانون جهش دانش بنیان را به رؤسای دانشگاه‌ها داد و اظهار امیدواری کرد تا پایان سال در مورد بودجه پژوهشی خبر خوبی با اذن رهبری بدهد.
توتونچی گفت: در راستای اجرای ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم، دستور رسیدگی با اولویت بالا در این زمینه صادر شده است و پس از حصول اطمینان از صحت موضوع، دفتر حقوقی سازمان، اقدام به تشکیل پرونده قضائی ویژه برای ایشان و ارجاع به قوه قضائیه خواهد نمود تا متخلفین، اعم از صاحبان حساب، کارت یا دستگاه پوز و هم استفاده‌کنندگان از آن، به اشد مجازات محکوم شوند.
در برخی از پرونده‌ها متهمان فقط باید از وکلای تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری که وکلای مورد تأیید قوه قضائیه هستند، استفاده کنند؛ این قید، یک امکان ویژه برای این گروه از وکلا با تعداد کمی ایجاد کرده و مورد مخالفت و اعتراض جامعه وکالت است. در شرایط حاظر وجود این تبصره موجب شده تا بهانه هایی برای عده ای از افراد سودجو فراهم گردد
مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور گفت: موضوع تأسیس حزب ایران قوی در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بررسی و در نهایت با اصل تأسیس این تشکل سیاسی مخالفت شد.
محققان نشان داده اند استفاده از یک ماده جدید به عنوان الکترود شارژ باتری های لیتیومی را تسریع می کند.
محققان نشان داده اند استفاده از یک ماده جدید به عنوان الکترود شارژ باتری های لیتیومی را تسریع می کند.
«شِیکر» یکی از ابزارهای استفاده ماده مخدر «گُل» است که این روزها به راحتی می توان در هر مغازه‌ای به آن دست یافت. جالب اینجاست خرید و فروش و همچنین به همراه داشتن این وسیله جرم است.
با وجود تنش بین آنکارا و بغداد در پی حمله اخیر به دهوک، وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای در واکنش به تحولات اخیر عراق، از همه طرف ها در این کشور خواست خویشتندار باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ