تندباد همراه با گرد و غبار روز دوشنبه بیشتر مناطق استان اردبیل را فرا گرفت. این پدیده جوی سبب ایجاد مشکلاتی در تردد ساکنان در خیابان‌ها و معابر بویژه در محلات حاشیه شهر‌ها و روستا‌های استان شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مرسدس بنز که سه سال قبل خانه ونی لاکچری خود را تحت نام مورفی روانه بازار کرد، قیمت پایه 230 هزار دلار را برای آن در نظر گرفت. رقمی که برای ما ایرانی بدون حساب گمرک و عوارض حدود 11 میلیارد تومان آب می خورد.
شناور رزمی LHD-5 bataan از کلاس وسپ نیروی دریایی ارتش آمریکا توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شناسایی شد. منبع: آخرین خبر
ربات یا انسان؟ نمایش ربات های فوق واقعیِ انسان نما در پایتخت چین را ببیند.
شارونا خورشیدی دخترفوتبالیست و پدیده ورزش بانوان ایران به دیدار علی پروین اسطوره تیم ملی رفت
واتر اسپات (water spout) پدیده‌ای شبیه تورنادو (توفان تندری) است با این تفاوت که این پدیده در دریا و بیشتر در مناطق حاره‌ای و شبه حاره‌ای رخ می‌دهد.
رسوخ هوش مصنوعی در زندگی روزمره انسان‌ها، پدیده جدید و جنجالی این روزهاست. استفاده از این دستاورد در زمینه موسیقی و خلاقیت، گام تازه‌ایست که دانشمندان در نمایش «آینه اپرای اندروید» برداشتند. در این نمایش، یک ربات انسان‌نما که با هوش‌مصنوعی پردازش شده بود، به شکل بداهه، با ارکستر آهنگساز ژاپنی «کیچیرو شیبویا» قطعاتی را اجرا کرد. این نمایش در سالن «دو شاتل» شهر پاریس و با حضور صد‌ها علاقه‌مند موسیقی برگزار شد.
ویدیویی تماشایی از وقوع پدیده نادر گردباد که در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه کاربران قرار گرفته است.
امروز، پدیده نجومی عمود شدن خورشید بر کعبه مشرفه رخ داد و سایه کعبه و تمام اجسام پنهان شد.
السد قطر با انتشار یک ویدیو به طور رسمی از امین حزباوی رونمایی کرد.
بخشی از برنامه زنده صبحگاهی «سلام تهران» شبکه پنج سیما را که اشاره غیرمستقیم به پدیده زنان بیوه میلیاردر (شوگرمامی) را منتشر کرده که در فضای مجازی خبرساز شده است.
این رویداد نجومی شگفت‌انگیز هر ۱۰ سال یک‌بار رخ می‌دهد و زمانی ظاهر می‌شود که ماه از بین خورشید و زمین عبور کند. مسیرِ کسوف ترکیبی امسال از اقیانوس منجمد جنوبی آغاز شده، از شمال غربی استرالیا، تیمور شرقی، و بخش شرقی جزایر اندونزی عبور کرده و در اقیانوس آرام غربی به پایان رسید.
تصاویری از یک برکه تازه ایجاد شده در شهر هاتای منتشر شده که پس از زلزله ششم فوریه شکل گرفته است.
رئیس هواشناسی خلخال به یکی از رسانه‌های محلی این شهر گفته که این ابر‌ها عدسی‌شکل یا Lenticular هستند و پدیده غالب آسمان خلخال در دیروز و امروز بود. این شکل ابر از نوع آلتوکومولوس نوع ۴ بوده و بیانگر وزش باد شدید در سطوح فوقانی جو است.
جریانی از پلاسمای خورشیدی شب گذشته به زمین رسید و اتمسفر زمین را با ذرات باد خورشیدی باردار کرد که باعث نمایش شفق‌های قرمز کمیاب در بخش‌های وسیعی از کانادا، شمال ایالات متحده و اروپا شد.
دکتر مهدی زارع زلزله شناس در این ویدیو درباره منشاء نور‌های عجیب و اسرار آمیزی می‌گوید که در لحظه زلزله ایجاد می‌شوند و درباره آن‌ها شایعات زیادی راه افتاده است. از اینکه این‌ها از هارپ تولید می‌شوند یا منبعی فرازمینی دارند یا اصلا یک پدیده علمی هستند؟ در این کمتر از دو دقیقه این متخصص ایرانی درباره فعل و انفعالاتی در اعماق زمین گفته که احتمالا منشاء اصلی این نور‌ها هستند.
ماموریت مدارگرد خورشیدی آژانس فضایی اروپا ممکن است در سال‌های آینده این پدیده عجیب را توضیح دهد. این ماموریت که در حال گرفتن تصویر از خورشید از داخل مدار عطارد است، به زودی مدار آن تا ۳۳ درجه کج خواهد شد.
محققان می‌گویند ترک برداشتن این قطعه و شکل گیری یک کوه یخی جدید به خاطر تغییرات آب و هوایی نبوده و براساس پدیده طبیعی "کالوینگ" رخ داده است.
آذرخش گلوله‌ای (Ball lightning)، پدیده‌ای است که بیشتر اوقات در هنگام طوفان‌های شدید همراه با رعد و برق رخ می‌دهد. این پدیده به‌صورت توده‌ای از هوا با تابش شدید به شکل کره به‌مدت چند لحظه دیده می‌شود. تصاویر زیر یکی از این موارد را به نمایش گذاشته است.
دوره تناوب چرخش ماه به دور زمین و به دور خودش، هر ۲۷.۳ روز است و این پدیده که به نام چرخش همزمان شناخته می‌شود، همان دلیلی است که همیشه یک طرف ماه به سمت زمین قرار دارد.
منچستریونایتد با گل پدیده جوانش مقابل فولام پیروز شد و به تعطیلات موقت در طول جام‌جهانی رفت.
در مناظره برنامه شیوه تقی آزاد ارمکی، با اشاره به این‌که جامعه از مجموعه‌ی بحران‌ها خسته شده و حتی شیوه‌ی برگزاری انتخابات آزارنده است، به روش اداره‌ی کشور انتقاد و آن‌را ترویج دهنده‌ی تنهایی عنوان کرد. به گفته‌ی این جامعه‌شناس ایرانیت و اسلامیت به رسمیت شناخته نشده‌اند. او در توضیح حرفش اضافه کرد: «فکر می‌کنیم انقلاب کردیم و اسلام وارد ایران شد و شیعه شدیم! ایران یک پدیده تاریخی‌ست. تاریخمند است. چرا باید از کوروش بترسیم؟ در ایران تاریخ را یک‌وجهی می‌نویسیم.»
اگر در گذشته موضوع مهاجرت به خارج، مختص قشر دانشگاهی و نخبگان علمی بود، اخیراً این پدیده به جمع سرمایه‌گذاران داخلی، مدیران استارتاپ‌ها و نیز متخصصان حوزه فناوری و ارتباطات نیز رسیده است
سیلاب‌های ناشی از پدیده مانسون از اول مردادماه ۲۴ استان کشورمان را در بر گرفت و با وجود هشدار‌های هواشناسی و آماده‌باش ستاد‌های مدیریت بحران به‌دلیل شدت سیل خسارت‌های بسیاری به بار آمد که بیشترین حجم این خسارت‌ها در بخش کشاورزی اتفاق افتاد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: لانه مربوط به مورچه‌گان که در محدوده بستر دریاچه احداث شده بود دارای مشخصات فنی و منحصر بفردی بود که شکل ساخت آن بصورت قلعه و با رعایت نکات ویژه و خاص آنهم هم متمایز از بقیه لانه مورچه‌ها است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ