رئیس سازمان فضایی با تاکید بر اینکه حوزه اقتصاد فضا جزو لاینفک برنامه ۱۰ ساله فضایی است، گفت: در این برنامه جایگاه ویژه‌ای برای حمایت از بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان این حوزه دیده ایم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در دیدار رؤسای مجالس ایران و صربستان بر توسعه ارتباطات پارلمانی و اقتصادی با محوریت تقویت بخش خصوصی تأکید شد.
سمینار تخصصی "راهکارهای توسعه بازار افتای ایران" به منظور حمایت از بخش خصوصی و افزایش ایجاد مشارکت در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
اجرای بیش از ۱۰۰ طرح پژوهش و فناوری در دانشگاه‎ها و بخش خصوصی با هدف توسعه صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی حمایت شد.
بخش کشاورزی در تولید و خدمات نیاز به حمایت های جدی و سیاست گذاری مدبرانه داشته تا تهدیدها به فرصت تبدیل شود.
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در اقدامی قیمت خودروهای مونتاژی بخش خصوصی را بر اساس صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ و تعدیلات دستمزد و ... تا تاریخ ۱۱ بهمن سال ۱۴۰۱ اعلام کرد در حالی که ملاک فروش خودرو از خرداد ماه سال جاری خواهد بود!
با حکم معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری «مدیر برنامه ملی حمایت از توسعه بخش خصوصی و تولید دانش‌بنیان» منصوب شد.
حمایت سازمان فضایی ایران از شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی فعال در حوزه فضایی آینده روشنی را در مورد توسعه این کسب و کارها، ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان حوزه هوافضا به همراه دارد.
حجت الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان و کارآفرینان برتر کشور گفت: تاکید ما در دولت‌سیزدهم این است که از بخش خصوصی حمایت شود.
معاون حقوقی رئیس جمهور، گفت: دولت ماموریت ویژه‌ای به معاونت حقوقی رئیس جمهور داده است تا با پیگیری دغدغه‌ها و مشکلات حقوقی فعالین اقتصادی نسبت به تسهیل شرایط کسب و کار اقدام کند.
معاون حقوقی رئیس جمهور، گفت: دولت ماموریت ویژه‌ای به معاونت حقوقی رئیس جمهور داده است تا با پیگیری دغدغه‌ها و مشکلات حقوقی فعالین اقتصادی نسبت به تسهیل شرایط کسب و کار اقدام کند.
پکن با مشارکت‌های ناهنجار در شرکت‌های خصوصی، یارانه‌های بی‌کم‌وکاست به بخش خصوصی و حمایت از شرکت‌های خصولتی، توانسته میلیارد‌ها دلار را برای اطمینان از پیشروی در رقابت برتری تکنولوژیکی سرمایه‌گذاری کند. چین در برخی فناوری‌ها از ایالات متحده جلوتر است، در برخی دیگر عقب‌تر. هنوز نمی‌توان گفت که چین در حوزه هوش مصنوعی پیشتاز خواهد شد، اما مقامات ارشد پکن قطعا اینگونه فکر نمی‌کنند.
رئیس جمهور گفت: بخش خصوصی بعد از واگذاری نباید رها شود بلکه باید به نحوی مورد حمایت قرار گیرد که در راستای ثروت‌آفرینی پایدار و رشد اقتصادی عمل کند.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر تصمیم جدی و اراده راسخ دولت سیزدهم در حمایت از فعال شدن بخش خصوصی در کشور تصریح کرد: پیشرفت و توسعه اقتصادی بدون حضور بخش خصوصی، کارآفرینان و به ویژه پیشرانان اقتصادی امکان‌پذیر نیست.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر تصمیم جدی و اراده راسخ دولت سیزدهم در حمایت از فعال شدن بخش خصوصی در کشور تصریح کرد: پیشرفت و توسعه اقتصادی بدون حضور بخش خصوصی، کارآفرینان و بویژه پیشرانان اقتصادی امکانپذیر نیست.
بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری دردیدارشماری ازکارآفرینان،تولیدکنندگان ودانش‌بنیان‌ها با ایشان،بیش ازهر چیز بر حمایت از بخش خصوصی، بهبود فضای کسب و کار و نیز مدیریت دقیق و عالمانه‌ متمرکزبود.
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خبر داد: امسال حدود ۴۰ مزرعه نوآور از بخش خصوصی انتخاب و مورد حمایت قرار می گیرند تا دانش فنی آنها به سایر کشاورزان منتقل شود.
دولت موظف است به منظور توسعه صادرات کالا‌ها و خدمات فنی و مهندسی کشور، حمایت همه جانبه و هدفمند خود از صادرکنندگان بخش خصوصی را محقق سازد؛ برای نمونه، امکان ارائه خدمات بیمه‌ای مربوط به نوسانات قیمت‌ها و نوسانات نرخ ارز برای واحد‌های تولیدی و صادراتی فراهم شود.
دولت موظف است به منظور توسعه صادرات کالا‌ها و خدمات فنی و مهندسی کشور، حمایت همه جانبه و هدفمند خود از صادرکنندگان بخش خصوصی را محقق سازد؛ به عنوان نمونه امکان ارائه خدمات بیمه‌ای مربوط به نوسانات قیمت‌ها و نوسانات نرخ ارز برای واحد‌های تولیدی و صادراتی فراهم شود.
براساس مصوبات تنظیم بازار و شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی برای نخستین بار امور اجرایی تنظیم بازار تخم‌مرغ خوراکی و پولت تخمگذار به بخش خصوصی واگذار شد.
یک صندوق پژوهش و فناوری حوزه سلامت با انعقاد تفاهم نامه ای با بخش خصوصی درصدد است با استفاده از ظرفیت تامین مالی جمعی از طرح های دانش بنیان حمایت کند.
معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از حمایت مدیریت شهری از بخش خصوصی در احیای خانه‌های تاریخی خبر داد.
پروژه تولید ترانه مردمی «ایران صدای نفسامه» برای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر توسط بخش خصوصی به پایان رسید.
اردبیل- وزیر ورزش و جوانان گفت: استان اردبیل یکی از استان‌های مستعد برای احداث کمپ‌های تیم ملی است که از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این استان حمایت می‌کنیم.
کرمان - وزیر اقتصاد و دارایی گفت: دولت در راستای توسعه اقتصادی از طرح های صنعتی بخش خصوصی حمات می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ