نشریه اندیشه پویا در شماره تازه خود، تصویری از مهسا امینی با تیتر «تولد یک رویا» را در جلد مجله به تصویر کشیده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
لحظه مرگ مهسا علاوه بر پیامد‌های سیاسی و اجتماعی‌اش، تاثیری عمیق را بر عرصه اقتصاد نیز بر جای گذاشت. چند ماه ناآرامی در خیابان‌ها، نبض اقتصاد کشور را به شدن پر التهاب کرده بود. منازعات سیاسی بر سر سفره‌های مردم و ریزترین حوزه‌های زندگی‌شان سایه افکنده بود. در برخی از شهرها، به مدت چند روز مغازه‌های بسته شده بودند؛ چرا که کف خیابان‌های صحنه را برای کاسبی‌کردن و معامله ناامن کرده بود.
سردار نقدی گفت: در پزشکی قانونی انواع آزمایشات را که روی پادشاه هم انجام نمی‌دهند روی خانم مهسا امینی انجام دادند و تایید کردند که هیچ ضرب و شتمی در کار نبوده است.
درشرایطی که مقامات اقلیم در وقایع پس از فوت مهسا امینی در ایران با تهییج کردهای ایران به اعمال خشونت، نقش آتش‌بیار معرکه را داشتند،درنسبت با ناآرامی‌های پاریس خواستار خویشتن‌داری کردها شدند.
فرمانده کل انتظامی گفت: فوت مرحوم مهسا امینی برای دشمنان یک بهانه بود تا بتوانند از این طریق امنیت و آرامش مردم را خدشه دار و نقشه‌های خود را در راستای براندازی نظام پیاده کنند.
ممکن است مجله آگاهی‌نو فکر کرده است مرگ مهسا رنسانسی در ایران ایجاد کرده است و از این منظر لبخند ژکوند را به‌عنوان اثری از دوره رنسانس انتخاب کرده و مهسا را روی آن نشانده است. واقعیت این است که برای آنکه دو سوژه روی هم بنشینند، دلایل ویژه‌تری لازم است.
پس از ماه محرم و صفر، خواننده‌های بسیاری برای برگزاری کنسرت دورخیز کرده بودند تا چرخ اقتصاد موسیقی نیز بچرخد اما این اتفاق مصادف با حادثه رخ داده برای مرحوم مهسا امینی شد و پس از ناآرامی‌ها، نه تنها کنسرت موسیقی برگزار نشد، بلکه انتشار قطعات موسیقی نیز از سوی خواننده‌ها متوقف شد.
پارلمان فرانسه با تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران خواستار اعمال فشار روی ایران برای تحقیق در خصوص مرگ مهسا امینی شدند.
معاون وزیر امورخارجه ایران با تاکید بر لزوم تقویت روابط و همکاری‌های دوجانبه تهران و دهلی گفت: سیاست‌های تحریمی آمریکا امنیت انرژی در جهان را ثبات کرده است.
چندماهی می‌شود که روی جدیدتری از عادل فردوسی‌پور نمایان شده است؛ عادل پیش از این هم در اتفاقات مختلف جانب مردم را داشت، ولی از آنجایی که فعالیتی در فضای مجازی ندارد، واکنش‌هایش چندان دیده و شنیده نشده است. این مورد، ولی از زمان مرگ مهسا امینی دستخوش تغییر شده است. او احتمالا به‌واسطه نداشتن قیدوبند حاصل از همکاری با صداوسیما، حرف‌ها و اعتراضاتش را راحت‌تر بیان می‌کند.
خانواده مرحوم مهسا امینی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که فردا چهارشنبه برابر با چهلمین روز فوت مرحومه مهسا امینی مراسمی نخواهند داشت.
حامد لک که مثل تعدادی از بازیکنان فوتبال، در پی مرگ مهسا امینی با مچ‌بند مشکی در زمین مسابقه حاضر می‌شد، حالا باید به جرم بستن نوار مشکی روی دستش توضیح بدهد؛ البته اگر شانس بیاورد و از سوی باشگاه مس رفسنجان، با توجه به صحبت‌هایی که نماینده مجلس این شهر مطرح کرده، با محرومیت یا جریمه روبه‌رو نشود.
بسیاری از بازیکنان پرسپولیس و همه بازیکنان ایرانی این باشگاه، زمان شروع بازی، با بستن نوار مشکی‌رنگ به روی مچ‌شان، همدردی خود با مرگ مهسا امینی را نشان دادند؛ ولی این مورد یک استثنا داشت: مهدی ترابی. هافبک خلاق و شماره ۹ پرسپولیس برخلاف سایر هم‌تیمی‌هایش تصمیم گرفت در این حرکت گروهی نقشی نداشته باشد.
رهبر مقاومت لبنان افزود: «دولت‌های پیاپی آمریکا به این درک رسیده‌اند که ایران کشوری مقتدری و با عزتی است و از این رو هرگز علیه این کشور جنگ راه ننداخته‌اند و همواره برای پیش‌برد نقشه‌های خود به داخل ایران و فتنه انگیزی و همچنین اعمال تحریم‌ها برای تحریک داخل روی آورده اند».
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: اینکه فکر کنند پلیس در ۲۰ دقیقه می‌تواند افراد را بازداشت و توجیه کند و آنها را به احکام اسلامی و حجاب آمر کند، تفکر و منطق اشتباهی است،کما اینکه این اقدام برای اعتماد عمومی و تعامل با مردم آسیب‌زا می‌شود.
وکیل مدافع خانواده مهسا امینی گفت: والدین مهسا امینی از عاملان دستگیری مهسا از زمان رسیدن او به پلیس امنیت اخلاقی و سپس جریان تحقیقات و صحبت کردن با او، شکایت کردند.
قزوین- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مرحومه امینی ۱۷ بار به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرده بود که سابقه آن در دفترچه تأمین اجتماعی و سامانه الکترونیکی سلامت او درج شده است.
شریعتمداری چنین رخدادهایی را به عملکرد داعش تشبیه کرد و گفت: کسانی به صحنه آمدند و به این موضوع اعتراض داشتند که اصلاً به سابقه آن‌ها نمی‌خورد.
عبدالله گنجی و غلامحسین کرباسچی در شبکه خبر تلویزیون در مورد فوت مهسا امینی مناظره کردند که در این برنامه محمد صادق کوشکی، استاد دانشگاه هم به صورت تلفنی نظرات خود را بیان کرد.
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت که یک جریان مشخص سیاسی در کشور در فتنه ۸۸ کلید رمزشان ندا آقاسلطان بود و امروز مهسا امینی است.
بخشی از گزارش بیمارستان کسری که در آن درباره وضعیت جسمانی مرحومه مهسا امینی توضیحاتی داده است، منتشر شد.
پدر مهسا امینی به وجود کبودی روی پاهای دخترش اشاره کرد و با بیان اینکه از متولیان بیمارستان خواستم پزشک قانونی موضوع کبودی که روی پاهای ژینا وجود دارد را بررسی کنند، اذعان کرد: متاسفانه به این خواسته من پاسخ ندادند درخواست ما از مسئولان پیگیری است صدای ما را بشنوند.
بخشی از گزارش بیمارستان کسری که در آن درباره وضعیت جسمانی مرحومه مهسا امینی توضیحاتی داده است، منتشر شد.
بر روی سنگ قبر موقت نوشته شده: ژینا جان تو نمی‌میری، نامت یک رمز می‌شود.
مهسا امینی دختر سنندجی که در پی برخورد گشت ارشاد به کما رفته بود دقایقی پیش درگذشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ