متاسفانه دیده می شود که برخی از فعالان سیاسی یا صاحب منصبان سیاسی هم بدون لحاظ کردن «اصل مصلحت» و رعایت «منافع ملی» کشور دست به اقداماتی می زنند که متاسفانه در خوش بینانه ترین حالت برای اینگونه اقدامات نمی توان هیچ منفعت عقلایی و عمومی متصور بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مرتضوی در پاسخ به اظهارات محفوظی بیان کرد: آقای قالیباف، اگر ثابت شد احدی ایشان را تهدید کرده است من وی را غزل می‌کنم.
مدیر مسئول روزنامه ابتکار و نماینده اصلاح طلب مجلس دهم گفت: در تهران اگر بنا باشد یک جریان گفتمانی نزدیک به اصلاحات وارد انتخابات شود، چنین لیستی احتمالا به سرلیستی آقای جهانگیری شکل خواهد گرفت و بعضی از وزرای دولت سابق و بعضی از جوانان مثل آذری جهرمی و تعدادی از بانوان در این لیست قرار خواهند گرفت.
مرندی گفت: اگر اختلاف حیاتی بود آقای بورل بعد از وین نمی‌گفت خواسته ایران منطقی است. پس اختلافات حیاتی نیست؛ بنابراین نیازمند اراده سیاسی آمریکا هستیم. اگر امریکایی‌ها متن را بپذیرند طبیعتاً بحث آژانس راه حل پیچیده‌ای ندارد.
یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه مجلس آماده دریافت گزارش بازرس ویژه رییس جمهور از خودروهای واگذار شده خارج از نوبت به نهاد ریاست جمهوری و وزارتخانه‌های دولتی است گفت: در گزارشی که به کمیسیون اصل ۹۰ رسیده بود نامی از ۷۰ نماینده ای که خودرو تحویل گرفته باشد، نیست؛ اگر آقای درویشیان اسامی دارند در اختیار کمیسیون اصل ۹۰ مجلس قرار دهند.
جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس در واکنش به نامه میرسلیم به مخبر درباره واردات خودروی دست دوم نوشت: اگر دردی از مردم دوا نمی‌کنید لااقل نمک به زخم مردم نپاشید. کاش جرئت مناظره با بنده را داشتید.
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: فکر می‌کنم هیات رئیسه مجلس اصلا نباید از قانون عدول کند. من اگر عضو هیات رئیسه مجلس باشم، به محض این‌که هر استیضاحی رسید به هیات رئیسه، می گفتم ان را ارجاع دهد به کمیسیون، تا کار در کمیسیون پیش برود. این‌که هیات رئیسه نگه دارد و بعد نسبت به آن تصمیم بگیرد کار درستی نیست. هیات رئیسه نماینده نمایندگان نیست، هیات رئیسه خودش یک عضو از نمایندگان است.
وزیر پیشین آموزش و پرورش گفت: مردم دوست دارند ببینند که منِ نماینده مانند خودشان هستم. دوست دارند ببینند ماشین من هم مانند ماشین خودشان است یا بچه من مانند بچه خودشان است. آیا این بد است؟ این حسن مردم است. هزینه شده است برای این نظام. نمی‌شود که یک عده مفت‌خوری کنند. چه اصولگرا باشد چه اصلاح‌طلب. این باید ملاک باشد که آقا شما می‌خواهید وزیر شوید، ولی بدان که خانواده تو وزیر نیستند. اگر بعد از یکسال معلوم شود که وضع خانواده‌اش اشرافی شده است، باید کنار برود.
سعیدی می‌گوید: آقای لاریجانی اگر بنا دارد بعد از یک مدتی بی‌خبری و ورشکستگی سیاسی، خود را مطرح کند، راهکارهای بهتری وجود دارد و درست نبود که ایشان بیاید و تعابیری این‌چنینی را بیان کند. به هر حال اگر آقای لاریجانی نمی‌خواهد به آرامش فضای آن‌جا کمک کند، حداقل التهاب را بیشتر نکند. رهبری هم گفتند هرکسی بخواهد تفرقه بین اهل تسنن و تشیع ایجاد کند، نه سنی است، نه شیعه.
سعیدی عنوان کرد: من خطاب به ایشان که از نظر بنده یک ورشکسته سیاسی است می‌گویم که اگر بنای ابراز وجود دارند، دنبال روش‌های دیگری باشند و مراقبت کنند که وارد پازل تفرقه‌افکنی انگلیسی‌ها نشوند؛ براساس تعبیری که حضرت آقا دارند با عنوان شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی.
اگر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس یک جو اهمیت داشتند نباید در قبال نوع تعامل حاکمیت با خبرنگاران و هنرمندان سکوت می‌کردند. آقای قاضی، آقای نماینده، آقای وزیر! با خبرنگاران و هنرمندان گفتگو کنید! به آن‌ها احترام بگذارید! و از قصور و تقصیر‌های احتمالی آن‌ها بگذرید.
دانشجو با بغض در جلسه پرسش و پاسخ با دهنوی نماینده مجلس گفت: «می‌گویند کسانی که الان اعتراض دارند، با کشور‌های غربی هستند؛ نه آقا شما بیا رفاه ایجاد کن، من نامردم اگر برم یک کشور دیگر»
جلال رشیدی کوچی گفت: امروز سمند ال ایکس ساده که معمولی‌ترین خودرو تولیدی بعد از پراید در ایران به شمار می‌آید، ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳۲ میلیون تومان بوده و امروز ۳۷۵ میلون تومان است. این بدان معنا است که وقتی من در دانشگاه صحبت می‌کنم جوان معترضی عنوان می‌کند آقای نماینده مجلس اگر پس از دوران تحصیلم به سرکار بروم و ماهی ۲۰ میلیون تومان هم حقوق دریافت کنم که دریافت نخواهم کرد بعد از ۲ سال کار کردن تازه می‌توانم یک سمند ساده در کشور خریداری کنم.
جلال رشیدی کوچی گفت: امروز سمند ال ایکس ساده که معمولی‌ترین خودرو تولیدی بعد از پراید در ایران به شمار می‌آید، ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳۲ میلیون تومان بوده و امروز ۳۷۵ میلون تومان است. این بدان معنا است که وقتی من در دانشگاه صحبت می‌کنم جوان معترضی عنوان می‌کند آقای نماینده مجلس اگر پس از دوران تحصیلم به سرکار بروم و ماهی ۲۰ میلیون تومان هم حقوق دریافت کنم که دریافت نخواهم کرد بعد از ۲ سال کار کردن تازه می‌توانم یک سمند ساده در کشور خریداری کنم.
نماینده مردم تهران گفت: ریاست محترم جمهوری که مسئولیت این کار را دارند باید بررسی کنند که اگر آقای مهندس قاسمی توانایی انجام کار را ندارند، تصمیم دیگری گرفته شود. من این را به صلاح خود آقای قاسمی عرض می‌کنم، ما نباید فشار بیاوریم و خدای نکرده ایشان را با مشکلات دیگری مواجه کنیم.
هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: فرزندان ۵۴۰۰ نفر از مسئولان دولت در خارج از کشور هستند. مسئولان ما حقوق و درآمد جمهوری اسلامی را دوست دارند ولی تابعیت کشورهای خارجی را می‌خواهند؛ اگر آمریکا دشمن است فرزندان مسئولین آنجا چه می‌کنند؟ آقای رئیسی گفتید اگر وزیری فرزندش تابعیت خارجی داشت خودش هم باید برود مامنتظر اجرا هستیم.
یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای زاهدی وفا تا زمانی که رأی نگرفته است، اگر می‌خواهد سرپرست باشد باید با اجازه رهبری باشد و اگر این چنین نباشد باتوجه به ماده قانونی، هیچ چیزی را نمی‌تواند امضا کند و این کار خلاف است.
نماینده مجلس گفت: آقای زاهدی وفا تا زمانی که رأی نگرفته است، اگر می‌خواهد سرپرست باشد باید با اجازه رهبری باشد و اگر این چنین نباشد باتوجه به ماده قانونی، هیچ چیزی را نمی‌تواند امضا کند و این کار خلاف است.
نماینده قم البته نگفته که همکار نماینده‌اش در کدام محله خانه اجاره کرده و متراژ خانه هم چقدر بوده است. این قبیل زمزمه‌ها اگر برای افزایش پرداختی‌ها به نمایندگان است، این افراد باید توجه داشته باشند که اقشار محروم جامعه در آلونک زندگی می‌کنند.
روز گذشته مورخه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ قیمت طلای جهانی با کاهش مواجه شد و قیمت هر اونس طلا با ۰.۳۰ درصد کاهش به ۱۸۱۱ دلار و ۱۱ سنت رسید. حالا پرسش این است که آیا کاهش قیمت طلا تداوم خواهد داشت؟ وضعیت بازار داخلی طلا چگونه خواهد بود؟
یک کارشناس بازار سرمایه رفتار دولت در خصوص سیاست‌گذاری در اقتصاد کشور و قیمت کامودیتی‌ها را عامل خروج نقدینگی از بازار بورس دانست و اظهار کرد: با اخبار مثبت از سوی مذاکرات برجامی و آزادسازی بلوک خودرویی‌ها، امکان آن وجود دارد تا شاخص کل از کانال ۲ میلیون واحد نیز عبور کند.
مشاهدات میدانی حاکی از آن است که هزینه خرید دو تا سه قلم از میوه های فصل و نوبرانه بیش از ۱۰۰ هزار تومان خواهد شد.
حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آخرین باری که شد در سال ۸۹ بود که مرحله دوم رای آورده بود. جلسه گذاشته بودند و گفتند این جلسه را می‌روم و اگر خدا بخواهد کمک کند این مسئله حل می‌شود. ایشان رفتند و طول کشید و ۵-۴ بعدازظهر بود و مطالب زیادی به ایشان گفتند. وقتی برگشتند گفتم حاج آقا حل می‌شود؟ فرمودند اگر خدا نفوذ کلامی به من بدهد و اثری روی ایشان بگذارد، امیدی هست والا هیچ امیدی به حل شدن قضیه ایشان نیست. بعد دیدند همان روند ادامه پیدا میکند گفتند من از ایشان ناامید شدم.
نماینده مردم میانه در مجلس گفت: آقای رئیس‌جمهور آیا این فسادها با این حجم عظیم بالاخره نقطه پایانی دارد یا خیر؟ آیا باید نظام اداری، اقتصادی، بانکی و گمرکی ما تا این حد مستعد سوءاستفاده و فساد و بیت‌المال‌خواری باشد؟ اگر در دولت شما هم این بیت‌المال‌خواری‌ها و خبرهای تکان‌دهنده پایان نپذیرد پس چه زمانی پایان خواهد پذیرفت؟
نماینده اردبیل در مجلس گفت: در اکثر وزارتخانه‌ها چارچوب و ضوابط خاصی برای انتصابات تعریف نکردند، یعنی یک نفر را که می‌آورند یا به صورت رفاقتی است یا به صورت سفارش شده. به نظر من شاید آقای رئیسی باید یک فکر دیگری بیندیشد و نظارت جدی بر عملکرد وزرا داشته باشد. اطلاعات را هم خودشان از وضعیت موجود دارند اما اگر بخواهند ما به ایشان اطلاعات می‌دهیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ