نرخ تورم کل کشور در بهمن ماه ١٤٠١ برابر ٤٧,٧ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٤٥.١ درصد برای دهک­­ دهم تا ٥٤.٩ درصد برای دهک­ اول نوسان دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درخرداد ماه ١٤٠٢ شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشوربه عدد ١٨٩.٣ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ٢.٠ درصد افزایش داشته است.
میثم باقری گفت: حذف دلار از قیمت پایه محصولات تولیدی منفعت خاصی برای مصرف‌کنندگان به دنبال نخواهد داشت، زیرا پس از اتمام معاملات در بورس کالا و تحویل کالا به شخص خریدار نظارت در بازار آزاد به تدریج کاهش می‌یابد، بنابراین همین مسئله افزایش قیمت را به دنبال خواهد داشت.
جدیدترین تغییرات شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان نشان می‌دهد در پایان بهمن ماه، در حالی که نرخ تورم سالانه به رقم ۴۷.۷ درصد رسیده است، نرخ تورم سالانه ۱۱ استان کمتر از تورم سالانه کل کشور است.
بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ سیستان و بلوچستان (۶۷.۹ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان بوشهر (٤٨.٦ درصد) است.
نرخ تورم کل کشور در بهمن ماه ١٤٠١ برابر ۴۷.۷ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٤٥.١ درصد برای دهک­­ دهم تا ٥٤.٩ درصد برای دهک­ اول نوسان دارد.
فصل پاییز ١٤٠١، شاخص قیمت تولیدکننده بخش زراعت، باغداری و دامداری سنتی ۹۳۴.۹ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۴.۶ درصد افزایش داشته است.
پاییز ١٤٠١ درصد تغییرات شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به فصل قبل ۴.۶ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل ٨.٠ واحد درصد افزایش داشته است.
پاییز ١٤٠١، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۳.۶ درصد بود که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل ٦.٥ واحد درصد کاهش داشته است.
در فصل پاییز ١٤٠١، شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن ۱۱۶۶.۴ است که نسبت به فصل قبل ١.٠ درصد افزایش، نسبت به فصل مشابه سال قبل ٩.٧ درصد افزایش داشته است.
تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی کشور در فصل پاییز ١٤٠١ نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۸۸.۲ درصد بوده‌ است.
در میان اقلام گاوداری صنعتی، کمترین تورم فصلی مربوط به قلم شیر (۱.۴ درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به قلم کود (۱۱.۰درصد) است.
نرخ تورم سالانه دی ماه ١٤٠١ آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۴۰.۶ درصد رسیده است.
در پاییز ١٤٠١، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌­های خدمات نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۷.۰ درصد بوده است.
رصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۵۱.۳درصد است.بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان سیستان وبلوچستان وکمترین آن مربوط به استان بوشهر است.
منطقه یک تهران در آذر ماه با متوسط وزنی قیمت ۱۰۷۱۱۴۴ هزار ریال بیشترین و منطقه ۱۸ با متوسط وزنی قیمت ۲۵۶۳۹۲ هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق ۲۲گانه این شهر به خود اختصاص داده اند.
مرکز آمار ایران ابتدای دی ۱۴۰۱ اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده یا همان نرخ تورم را منتشر کرد که براساس این گزارش نرخ تورم نقطه به نقطه کل کشور در آذر ماه ۴۸.۵ درصد بوده است.
قیمت طلا در تلاش است تا حمایت خود را در ۱۸۰۰ دلار حفظ کند زیرا شاخص مخارج مصرف شخصی آمریکا در ماه نوامبر ۰.۲ درصد افزایش یافت که مطابق با انتظارات بود.
معاملات ارز در سومین روز هفته بر خلاف روز قبل، دوباره با افزایش نسبی مواجه شده است؛ به گونه‌ای که بهای دلار در بازار ارز تهران به بالای کانال ۳۶ رسیده است.
شاخص قیمت مواد غذایی سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در ماه اکتبر اندکی کاهش یافت که هفتمین کاهش متوالی ماهانه است.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دوازدهمین روز مهر ماه پرداخته می‌شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
داده‌های اداره کل آمار عربستان سعودی نشان می‌دهد که شاخص قیمت مصرف کننده (نرخ تورم) در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نسبت به ژوئیه ۲۰۲۱ به میزان ۲.۷ درصد افزایش یافت.
داده‌های اداره کل آمار عربستان سعودی نشان می‌دهد که شاخص قیمت مصرف کننده (نرخ تورم) در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نسبت به ژوئیه ۲۰۲۱ به میزان ۲.۷ درصد افزایش یافت.
باند‌های تکدی‌گری برای تحریک حس ترحم مردم، کودکان را سرچهارراه‌ها می‌کشانند و حتی به آن‌ها آموزش می‌دهند که از مردم غذا قبول نکنند و فقط تقاضای پول کنند. آمار‌ها نشان می‌دهند که ۱۵ هزار متکدی در تهران مشغول هستند که حدود ۸ هزار نفر از آن‌ها کودک هستند.
در مورد زمان قطعی واریز یارانه مرحله ۱۳۷ یعنی تیرماه ۱۴۰۱ نیز هنوز سازمان هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه نداده است. اما پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرده که یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی، روز ۲۱ تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ