رشیدی کوچی، نماینده مجلس از ثبت استیضاح وزرای صمت و ارتباطات در مجلس خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نخست وزیر عراق امروز یکشنبه به منظور تعقیب و پیگرد همه عاملان جنایت ترور فرماندهان پیروزی مقاومت و همرزمانشان دستوری برای تشکیل کمیته‌ای با مشارکت ایران، عراق، سوریه و لبنان صادر کرد.
سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری به تازه ترین موضوعات روز جامعه و پرونده های قضائی، اشاره و توضیحاتی در خصوص آنها ارائه داد.
خردادماه سال جاری، معاون سیاسی وزارت کشور در بخشنامه‌ای تصریح کرده بود: «فرمانداران، بخشداران و معاونین فرماندار ضمن تداوم پیشبرد امور شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، توسعه‌ای و… در روابط با نمایندگان محترم مجلس در مدت باقی مانده تا انتخابات برای پیشگیری از هر گونه سوءبرداشت، نسبت به عدم همراهی و معیت نماینده محترم در حوزه انتخابیه در موضوعات و جلسات شائبه‌دار، حساسیت و دقت لازم را داشته باشند.»
تیم ملی واترپلو که برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده می‌شود طی هفته جاری و به منظور پیگیری تمریناتش راهی صربستان می‌شود و در ادامه هم سفری به گرجستان خواهد داشت.
تیم ملی واترپلو که برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده می‌شود طی هفته جاری و به منظور پیگیری تمریناتش راهی صربستان می‌شود و در ادامه هم سفری به گرجستان خواهد داشت.
ملی‌پوشان شنا در حالی اردوی آماده‌سازی خود برای حضور در بازی‌های آسیایی را در ترکیه پیگیری می‌کنند که سرمربی تیم ملی به ایران بازگشته است.
دلخوش گفت: تعامل دو سویه است و نمایندگان و وزرا باید هر دو برای وحدت و تعامل تلاش کنند و این هم‌منوط به انجام وظیفه است، اما این خطا سبب ایجاد حساسیت در مجلس شده است، لذا بر اساس قانون استیضاح وزیر کشور کلید خورده است و این استیضاح باید پیگیری شود. در مجموع این موضوع باید تعیین تکلیف شود.
مجلس که به پایان راه می‌رسد، گویی نظارت و پیگیری آن به در بسته دولت می‌خورد. اما این بار به نظر می‌رسد دولت برای تمکین‌نکردن از قانون مصوب مجلس عجله دارد.
جلسه استیضاح رضا فاطمی امین وزیر صمت و رای قاطع به برکناری او را می‌توان آغاز پایان دولت نگاه توهمی دانست. دولتی که براساس زیرسوال بردن بدیهیات و اعلام و پیگیری برخی توهمات شکل گرفت. در جلسه استیضاح مجلس، مشخص شد در سایه توهم و جنگ با بدیهیات نمی‌توان به امور خودرو و صنعت و تجارت سامان داد.
رئیسی صبح امروز (دهم اردیبهشت) در جلسه بررسی استیضاح سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی گفت: از کسانی که وزیر را استیضاح کردند بخاطر پیگری دغدغه‌های مردم تشکر می‌کنم. تلقی ما در دولت این است که دوستان ما در مجلس به خاطر مسائلی که در حوزه‌های انتخابیه با آن مسائل درگیر هستند مواردی را در مجلس پیگیری می‌کنند.
دادستانی کل کشور اعلام کرد: با توجه به اظهارات نماینده تبریز در مجلس در خصوص واگذاری تعدادی خودرو به برخی از نمایندگان توسط وزارت صمت به منظور انصراف از پیگیری استیضاح، این نماینده به دادستانی فراخوانده شده است.
اگر اخبار استیضاح وزیر صمت را پیگیری کرده باشید قطعا با ادعای «اعطای خودروهای شاسی بلند به نمایندگان» مواجه شده اید که از زبان دو تن از نمایندگان مجلس مطرح شده است .این ادعا موجب شد تا مقامات دولتی توضیحات و جوابیه های مطولی صادر کنند اما این دو نماینده همچنان بر برخی از ادعاهای خود تاکید داشتند.
فاطمی امین در پاسخ به ادعای یکی از نمایندگان مجلس در خصوص تحویل ۷۰ دستگاه خودرو به نمایندگان در جریان استیضاح گذشته وی عنوان کرد: اگر یک مورد هم بود، بگویید که من پیگیری کنم. چنین چیزی نبوده است.
برخی با پیگیری‌های شدیدی که انجام دادند و رایزنی‌هایی که کردند توانستند امضا‌های استیضاح وزیر را از حد نصاب بیندازند، اما ما از هفته بعد که مجلس شروع به کار کرد سعی خواهیم کرد بار دیگر استیضاح را مطرح کنیم. فعلا متاسفانه آن‌ها موفق بودند، اما ما قطعا این موضوع را پیگیری می‌کنیم.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه سوء مدیریت در عرضه و فروش محصولات کشاورزی کاملا مشهود است به همین خاطر نمایندگان مجلس به طور جدی استیضاح وزیرجهاد کشاورزی را در دستور کار و پیگیری دارند.
نماینده مردم مرودشت گفت: «کمیسون امور داخلی کشور و شورا‌ها با توجه به آنکه بحث خودرو می‌تواند به مشکل و معضلی امنیتی تبدیل شود و نارضایتی‌های بسیاری را ایجاد کند چند جلسه با مسئولان مربوطه داشته است. اعضای کمیسیون پیگیر مشکلات افزایش قیمت بوده و امیدواریم به نتایج مثبتی برسیم.»
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از به جریان افتادن طرح مجدد استیضاح وزیر صمت از روز دوشنبه هفته جاری خبر داد.
طراح استیضاح وزیر اقتصاد گفت: طرح استیضاح خاندوزی در مرحله جمع‌آوری امضا در مجلس است و بنده به طور جدی پیگیر این کار هستم.
رئیس جمهور سابق آمریکا، به منظور دریافت جزئیات و پیگیری برنامه‌ جمهوری‌خواهان جهت استیضاح رئیس جمهور کنونی این کشور، متحدان عالیرتبه خود در کنگره را تحت فشار قرارداده است.
اسفندماه سال گذشته بود که درخواست استیضاح وزیر صمت، به هیات‌رئیسه مجلس تحویل داده شد. نمایندگان پیگیر استیضاح فاطمی امین دو دلیل عمده را برای درخواست خود مطرح کردند که شامل وضعیت صنعت خودرو و همچنین سرمایه‌گذاری در حوزه معدن بود؛ با این حال نمایندگان بیشتر بر آشفته‌بازار خودرو تاکید داشتند
نماینده مردم گرگان گفت: با توجه به چنین شرایطی طرح استیضاح وزیر بهداشت با بیش از ۳۰ امضا تقدیم هیات رییسه شده و باید در دستور صحن علنی قرار گیرد، منتها به دلیل اینکه تقاضای استیضاح وزرای دیگر جلوتر مطرح شده، هنوز نوبت به این استیضاح نرسیده؛ اما ما پیگیر استیضاح هستیم.
الان تقریبا دو ماه گذشته و ما هیچ لایحه‌ای از جانب دولت برای بحث تفکیک دو وزارتخانه در مجلس دریافت نکردیم، تا این لحظه هم اطلاع ندارم و حتی خبری هم نیست که این بحث انجام شود، حتی بعضا روی اصل تفکیک هم الان تشکیک شده است
کلیت مجلس به عملکرد وزرا نگاه می‌کند و بر آن مبنا پیگیر سوال و استیضاح می‌شود. اصل اول و مبنای اکثریت نمایندگان به استیضاح آن است که وزیر مورد نظر از توانایی، کارآیی و کارآمدی لازم برخوردار نیست که البته ممکن است برخی خلاف این مدنظرشان باشد.
نقش «باند عباس‌آباد» در قرعه‌کشی خودرو چیست؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ