دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان آمریکا خواستار بررسی و ارزیابی خسارت جعبه‌های اسناد فوق طبقه‌بندی‌شده توقیفی از عمارت رئیس جمهور سابق این کشور شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
واشنگتن و بوگوتا هرگونه دست داشتن در این حمله را رد کردند و جان بولتون، مشاور امنیت ملی وقت آمریکا در سال ۲۰۱۸ گفت که این "بهانه‌ای است که توسط خود رژیم طراحی شد."
مشاور امنیت ملی سابق آمریکا معتقد است که شرکت دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور، مانع اجرای عدالت است.
براساس تازه‌ترین نظرسنجی، رئیس جمهور سابق آمریکا همچنان در انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان پیشتاز بوده و در انتخابات عمومی نیز رقیب دمکراتش را شکست خواهد داد.
به گفته کارشناسان امنیت ملی آمریکا، رئیس جمهور سابق این کشور حتی زمانی که در کاخ سفید بوده هم قدرت و اختیار قانونی برای خارج کردن اسناد محرمانه از حالت طبقه‌بندی‌شده را نداشته است!
به گفته کارشناسان امنیت ملی آمریکا، رئیس جمهور سابق این کشور حتی زمانی که در کاخ سفید بوده هم قدرت و اختیار قانونی برای خارج کردن اسناد محرمانه از حالت طبقه‌بندی‌شده را نداشته است!
جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی اظهار کرد مقامات رسمی که موضوعات امنیتی و اطلاعاتی را به اطلاع دونالد ترامپ می‌رساندند، در بسیاری از پرونده‌ها نمی‌توانستند اسناد طبقه بندی شده و محرمانه را از ترامپ پس بگیرند.
دادستان سابق آمریکا با انتقاد از نگه داشتن اسناد محرمانه امنیت ملی این کشور از سوی ترامپ گفت که از میزان حساسیت و تعداد آنها شوکه شده است.
نشریه آمریکایی واشنگتن اگزمینر سرقت دو خودروی برایان هوک، مسئول سابق امور ایران در دوره ترامپ از درب خانه‌اش و استفاده از آن در جریان یک قتل را افتضاح امنیتی بزرگ برای آمریکا دانست.
مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای به بیان دیدگاه رهبران جهان درباره ترامپ پرداخت.
ترامپ روز سه‌شنبه گفت: «جنگ جهانی سوم هرگز هیچ وقت به این اندازه نزدیک نبوده است. ما باید خانه را از تمام جنگ‌افروزان و جهانی‌گرایان حامی ایده آمریکا آخر و پنتاگون، وزارت خارجه و امنیت ملی پاک کنیم.»
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به اشاره به پرونده «تبانی با روسیه» بار دیگر تأکید کرد به رئیس‌جمهور روسیه بیشتر از سازمان‌های امنیتی اعتماد دارد.
گرگ جیکوب در نامه مورخ ۱۸ ژانویه به آرشیو ملی آمریکا گفته است: «بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره پیدا شدن اسناد محرمانه در اقامتگاه بایدن، پنس از سر احتیاط اقدام به بررسی مدارکی کرد که در منزلش وجود داشت. مشاور حقوقی، یک تعداد سند را که احتمالا حاوی اطلاعات حساس یا محرمانه هستند، در میان اسناد شناسایی کرد. مایک پنس فورا آن‌ها را به مکان امنی منتقل کرده و برای جابجایی بهتر منتظر نظرات آرشیو ملی شد.
بولتون جنگ طلب، که در دولت بوش و رونالد ریگان قبل از دوره کوتاه مشاور امنیت ملی ترامپ خدمت می‌کرد، به این رسانه گفت که کمپین او بر روی «سیاست خارجی بسیار قوی تر» تمرکز خواهد کرد.
مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ امروز در یاداشتی اذعان کرد: تحریم‌ها فقط آثار خودتوهمی ایجاد می‌کنند؛ به انقلاب فرهنگی در سیاست‌های تحریمی نیازمندیم.
دونالد ترامپ به توافق عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشور‌های عربی موسوم به "توافق ابراهیم" اشاره و تاکید کرد: جو بایدن از همان ابتدا امنیت اسرائیل را فروخت و شروع کرد به التماس کردن برای ورود مجدد به توافق هسته‌ای با ایران، آن هم با شرایط بدتر.
جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جهوری دونالد ترامپ، با هشدار به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره استفاده احتمالی از سلاح اتمی در اوکراین، مدعی شد که ترور پوتین به دست واشنگتن محتمل است.
در خاطرات «جارد کوشنر»، داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ» آمده که در ۳ ژانویه ۲۰۲۰ در حالی ترامپ در جلسه‌ای برای تدارکات انتخابات ریاست جمهوری حضور داشت، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی وقت امریکا، وارد اتاق شد و خطاب به ترامپ گفت: «آقای رئیس جمهور، وقتش رسیده است».
خبرگزاری رویترز از اقدام دستگاه اطلاعات آمریکا در بررسی خطرات احتمالی که اسناد توقیفی از عمارت دونالد ترامپ می تواند برای امنیت ملی این کشور داشته باشد، خبر داد.
هر افسر امنیتی که پرونده ترامپ را بررسی می‌کرد بلافاصله پرچم‌های قرمز (نشانه رد شدن و صلاحیت نداشتن؛ م.) را می‌دید. این موارد سابقه بدهی مالی و ورشکستگی تجاری، ارتباط با یک قدرت متخاصم مانند روسیه و وابستگی به قدرتی خارجی برای دستیابی به اهداف تجاری را شامل می‌شدند.
مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا با اشاره به امضای توافق دوحه بین واشنگتن و طالبان، آن را بزرگ‌ترین اشتباه رئیس جمهور سابق آمریکا خواند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ارتباط دادن موضوع بولتون به بحث مذاکرات و توافق احتمالی هم که خیلی به آن پرداخته می‌شود، خیلی جایگاهی ندارد.
آکسیوس در گزارشی مدعی شد: وزارت دادگستری آمریکا به مایک پمپئو وزیر امورخارجه دولت ترامپ اعلام کرده بود که او هدف دوم طرح ایران برای ترور مقامات پیشین آمریکا پس از جان بولتون مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید بوده است.
بورس روز گذشته شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ چندان چنگی به دل نزد و شاخص کل بیش از ۱۳ هزار واحد اُفت کرد. البته شرایط در گروه‌های کوچک و متوسط اندکی در بازار امروز بهتر بود و شاخص کل هموزن مثبت به کار خود پایان داد. در گفتگو با نیما نائینیان کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه به بررسی بازار دیروز و پیش بینی بورس امروز پرداخته ایم.
خواندگان این پرونده ۳۷ شخص حقیقی و حقوقی آمریکایی از جمله دولت ایالات متحده آمریکا، باراک اوباما، دونالد ترامپ، وزارت امور خارجه آمریکا، برایان هوک، مایک پمپئو، اشتون کارتر، وزات دفاع آمریکا، آژانس امنیت ملی آمریکا و ... هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ