سرپرست دفتر توسعه صادرات وزارت جهادکشاورزی از محدودیت صادرات سیب درختی و پرتقال در اسفند ماه امسال خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ماشین‌سازی گفت: سالانه حدود ۲۵۰ میلیون دلار صادرات رسمی در این حوزه داریم و برنامه داریم این میزان صادرات به یک میلیارد دلار سالانه طی ۵ سال برسد.
سازمان توسعه تجارت ایران در نامه ای به گمرک ایران موضوع لغو ممنوعیت صادرات برخی از کالاها را اعلام کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، دولت مکلف به صادرات روزانه ۱.۴میلیون بشکه نفت شد که با تلاش های وزارت نفت توانسته‌ایم از مرز ۱.۴ میلیون بشکه عبور کنیم.
صادرات نفت عربستان به چین بالاتر می‌رود
صادرات فولاد ایران در ۴ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد کرد.
صادرات چهار ماهه امسال به ۱۶ میلیارد دلار رسید
غلام‌عباس حسینی گفت: هم اکنون روزانه ۴۵ میلیون متر مکعب گاز به کشورهای همسایه صادر می شود که با تکمیل دو خط ۶ و ۹ سراسری صادرات ۱۰۰ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: بهار امسال بین ایران و پاکستان ۶۱۴ میلیون دلار کالا مبادله شد که سهم صادرات ایران ۴۳۸ میلیون دلار بوده است.
دو فوتبالیست ایرانی شاغل در لیگ برتر و لیگ یک به تیمی در ازبکستان پیوستند.
مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت از رشد ۲۴ درصدی صادرات ایران به عراق در ۳ ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
با انعقاد قراردادی که میان یک شرکت دانش بنیان و شهرداری شهر کاپان در ارمنستان، قرار است از کیسه زباله‌های پلی اتیلنی زیست تخریب‌پذیر و آنتی باکتریال این شرکت در شهر کاپان استفاده شود.
سفیر ایران در زیمبابوه گفت: روند تحولات اقتصادی و تجاری بین ایران و زیمبابوه در سال ١٤٠١ و پس از پایان دوران کرونا به ٤ میلیون دلار صادرات برای کشورمان رسیده است.
نخست وزیر عراق گفت که با ایران توافق کردیم که در مقابل نفت از آن کشور گاز وارد کنیم.
رییس سازمان توسعه تجارت از احیای بازارهای صادراتی خبر داد و گفت: بازارهای شرق آسیا و آمریکا جنوبی به فراموشی سپرده شده که باید فعال شود.
بنا بر تصمیمات جدید وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد تا صادرات سیب زمینی آزاد شود.
مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: حدود ۵۵۰ هزار تن سیب درختی به ارزش ۱۷۲ میلیون دلار در ۱۱ ماهه سال گذشته از کشور صادر شد.
معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای رفع محدودیت صادرات سیب و پرتقال را خواستار شد اتین در حالی است که در توزیع میوه ایام نوروز مردم نسبت به کمبود این اقلام گلایه مند بودند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در برنامه جهان آرا با اشاره به این که بیشترین محصولات صادراتی ما اغلب کشاورزی است،‌ گفت: در این مدت تلاش کردیم مجوز یکسری از محصولات کشاورزی از جمله سیب، کیوی، لبنی، مرکبات و زعفران را از چین بگیریم.
میزان عوارض صادراتی برخی از محصولات جالیزی از جمله پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، هندوانه و ملون در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد.
در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ عوارض صادرات گوجه فرنگی و سیب زمینی ۷۰ درصد و هندوانه، خربزه، ملون، طالبی و پیاز ۱۰۰ درصد افزایش یافت.
بر اساس ابلاغیه گمرک ایران، افزایش عوارض صادراتی سیب زمینی از ۱۲ درصد به ۷۰ درصد ارزش پایه صادراتی از تاریخ ۲۴ دی تا پایان سال جاری اعمال شده است.
عوارض صادرات سیب زمینی ۱۲ درصد و پیاز ۵۰ درصد ارزش پایه صادراتی تعیین شد.
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به افزایش قیمت گوجه فرنگی زراعی، سیب زمینی و پیاز در بازار، برای تعدیل بازار مصرف کننده عوارض در نظر گرفته شد.
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط کمیسیون کشاورزی تعرفه جدید صادرات سه محصول کشاورزی پیاز، گوجه فرنگی و سیب زمینی برداشته شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ