رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران قابلیت تبدیل به قطب هسته‌ای شدن و صادرات محصولات به سایر کشورها را داراست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تیم هاوکینز، سخنگوی ناو پنجم به خبرگزاری فرانسه گفت: «این یگان‌ها انعطاف‌پذیری و قابلیت عملیاتی قابل‌ توجهی را برای جلوگیری از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده و خنثی کردن تنش‌های منطقه‌ای ناشی از آزار و اذیت ایران در توقیف کشتی‌ها تجاری ایجاد می‌کنند.»
قوانینی که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برای کنترل رقم قرارداد فوتبالیست‌ها می‌گذارند نه تنها قابلیت اجرا و نظارت را ندارد بلکه باعث به وجود آمدن انواع قرارداد‌های زیرمیزی می‌شود.
نصر-۱ یک موشک کروز ساخت ایران است، که قابلیت از بین بردن هدف‌های ۳۰۰۰ تنی مانند کشتی‌های جنگی را دارد. موشک نصر-۱ می‌تواند از پایگاه‌های ساحلی و هم از شناور‌های جنگی پرتاب گردد، و مدلی از آن در حال اصلاح و تغییر است تا قابلیت شلیک از هلیکوپتر‌ها و زیردریایی‌ها را داشته باشد.
بر اساس برآوردهای برخی کارشناسان ایرانی، 440 میلیارد دلار خسارات مستقیم جنگ تحمیلی بوده که با توجه به ارزش کنونی دلار، اکنون به 1.1 تریلیون دلار یا 1100 میلیارد دلار بالغ می‌شود. اینها به جز غرامتی است که برخی جانبازان ایران به واسطه لطمه انسانی به کشور، انتظار دریافتش را دارند و البته واضح است که این مجاهدت‌ها قابلیت ارزش گذاری ریالی ندارد. حتی اگر قرار باشد صرفاً رقم 97 میلیارد دلاری خسارات غیرمستقیم درج شده در گزارش هیات کارشناسی سازمان ملل پرداخت شود، اکنون می‌بایست بالغ بر 242 میلیارد دلار به ایران خسارت پرداخت شود.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از ساخت دهکده ورزشی در شهرستان بافق خبر داد و گفت: بافق این قابلیت را دارد که با ارتقا استانداردهای ورزشی، میزبان تیم های ملی و بین المللی شود.
چری آریزو ۵ برقی از یک موتور برقی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۲۷۶ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس تک سرعته با قابلیت بازیافت انرژی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.
رئیس سازمان فضایی ایران با تشریح وضعیت ۱۰ پروژه مهم فضایی گفت: فرآیند طراحی و ساخت ماهواره ایرانست ۱ که یک ماهواره مخابراتی با قابلیت کار در ارتفاعات بالاست، امسال توسط نخبگان آغاز می شود.
کمان ۲۲ نخستین پهپاد پهن‌پیکر رزمی ایران است که در تاریخ ۶ بهمن ۱۳۹۹ رونمایی شد. این پهپاد دارای قابلیت حمل محموله‌های مختلف با مداومت پروازی بالاتر از ۲۴ ساعت و برد آن ۳۰۰۰ کیلومتر است. این پهپاد چندمنظوره برد بلند و راهبردی نیروی هوایی ارتش است. تصویری باکیفیت از پهپاد کمان-۲۲ ارتش را ببینید.
موشک دوش پرتاب استینگر موشک زمین به هوای آمریکایی قابل حمل توسط یک سرباز است. موشکی با قابلیت حرارت یاب که هدف را تا اصابت دنبال می‌کند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ایران به تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت انهدام یگان‌های شناور دریایی متحرک رسیده است.
آبادان- سفیر برزیل در ایران گفت: قابلیت‌های مجموع بنادر خوزستان از سوی کشور برزیل در حال بررسی است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: به هیج عنوان سند ۲۰۳۰ در ایران اجرا نخواهد شد و این سند قابلیت حق تحفظ و شرط را هم ندارد.
وزیر آموزش‌و پرورش گفت اشتراکات فرهنگی کشورهای عضو اکو، قابلیت گسترش همکاری‌ها در حوزه تعلیم و تربیت را به کشورهای عضو این سازمان می‌دهد.
سوخو ۳۵ جنگنده‌ای تک‌سرنشین با قابلیت مانور بالا است که توانایی انجام دشوارترین مانور‌هایی هوایی از کبری گرفته تا تیل اسلاید را دارد.
گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد: موضوع واگذاری نخستین خودروهای تولیدی هایما 8S به مدیران این شرکت که پس از فرآیند تولید در مرحله آزمایشی، قابلیت واگذاری به مشتریان را نداشته، مطابق مجوز هیات مدیره این شرکت صورت گرفته است.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه گفت: ایران راهبردی ندارد، اما قابلیت غنی‌سازی ۹۰ درصد را دارد. وقتی یک کشوری قابلیت دارد آن‌وقت اگر طرف مقابل فضا را چالشی کند، از این قابلیت هرگونه استفاده‌ای می‌شود کرد. غرب خیلی تلاش کرد ایران را از نظر قابلیت دچار چالش کند، اما نتوانست.
تکاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراحل اولیه عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، عملیات «تاخت آب‌خاکی با قابلیت تصرف ساحل دشمن» را با استفاده از تجهیزات مختلف با موفقیت اجرا کردند.
ماموریت هیات حقیقت‌یاب در مورد ایران یک‌ساله است که این مدت قابلیت تمدید دارد و فعالیت آن متمرکز بر جمع آوری مدارک و مستندات نقض حقوق بشر در ایران در بازه زمانی یاد شده و ارائه یک گزارش شفاهی ابعاد جنسیتی نقض حقوق بشر به پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر و یک گزارش جامع از یافته‌ها در پنجاه و پنحمین جلسه شورا از جمله مواد دیگر این قطعنامه است. این قطعنامه همچنین خواستار همکاری دولت جمهوری اسلامی برای همکاری کامل با هیات حقیقت یاب شده است.
نظر این باستان‌شناس بر آن بود که محدوده سد «چم‌شیر» قابلیت بالایی برای پاسخگویی به برخی از مبهم‌ترین مسائل باستان‌شناسی ایران درباره‌ کوچ‌نشینان دوره‌های مختلف خواهد داشت.
ایران چهارمین کشور دارنده فناوری موشک‌ هایپرسونیک است؛ این موشک‌ها هم در داخل و هم خارج جو، قابلیت مانور دارند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد و گفت: این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتوان با آن مقابله کند.
به اذعان رسانه های صهیونیستی، مزیت اصلی پهپاد «شاهد» قدرت آن در گمراه کردن سامانه های دفاعی و قابلیت به پرواز درآمدن در دسته های چندتایی است.
رئیس اتاق تعاون ایران گفت: بسیاری از محصولاتی که در حوزه صنعت ساختمان در داخل تولید می شوند، قابلیت رقابت با کالاهای مشابه مطرح اروپایی را دارند.
سی‌ان‌ان مدعی شد که طبق اظهارات جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و تصاویر ماهواره‌ای ادعایی که منحصراً توسط CNN به دست آمده است، یک هیئت روسی از ژوئن حداقل دو بار از یک فرودگاه در مرکز ایران بازدید کرده تا پهپاد‌های دارای قابلیت حمل سلاح را بررسی کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ