اتحادیه تولید کنندگان نیمه رسانا «Fab۴» متشکل از آمریکا، تایوان، ژاپن و کره جنوبی نخستین جلسه ویدئو کنفرانس خود را برگزار کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین ایران در سخنرانی در خانه اندیشمندان علوم انسانی گفت: ما خیال می‌کنیم که روسیه رفیق استراتژیک ماست، اما این استراتژیک با استراتژیکی که ما فکر می‌کنیم فرق می‌کند! شما اگر دنبال اتحاد دائمی باشید اشتباه کردید و در چاله می‌افتید. ضد آمریکایی بودن خوب است، ولی نه اینکه تبدیل شود به هدف اول منافع ملی ما. چین به روسیه اسلحه نمی‌دهد، چون اتحادی وجود ندارد. این ما هستیم که می دویم زیر سنگ تا سنگ بخورد به سرمان! چین چنین کاری نمی‌کند چون تصور صحیح دارد، ادراک درست دارد. اصلا بد و خوب نداریم در دنیا. من اصلا ضد روس نیستم، ۲۸ سفر به روسیه داشتم در زمان وزارتم. معتقدم ضد روس بودن برای ایران خطرناک است، همان طور که ضد آمریکا بودن برای ایران خطرناک است. منبع: جماران
دبیر شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه هدف آمریکا نابودی روابط سازنده میان کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروری سابق است، گفت که واشنگتن هرگز به هدف خود برای تسلط بر جهان نخواهد رسید.
به نظر می‌رسد نفر بعدی در لیست کشور‌هایی که به ایالات متحده پشت می‌کنند، امارات متحده عربی است. امارات را در همه‌جای دنیا با شهر دبی و «هواپیمایی اتحاد» می‌شناسند. این کشور هم مانند عربستان سابقاً از آمریکا خط می‌گرفت. امروز، اما ابوظبی در سیاست‌گذاری‌هایش منافع جمعی امارات را در نظر می‌گیرد.
وزیر اقتصاد فرانسه با حمایت از موضع رئیس جمهور این کشور درباره تایوان، گفت که پاریس نباید صرفا به خاطر اتحاد با آمریکا، وارد مناقشه چین و تایوان شود.
نظریه‌پرداز سرشناس آمریکایی با اشاره به شکاف میان دولت کنونی رژیم صهیونیستی و دولت بایدن، به سرکوب‌ها در سرزمین‌های اشغالی اشاره کرده و گفت که دیوان عالی این رژیم کارنامه افتضاحی در مورد سرزمین‌های اشغالی دارد.
سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که اتحاد سه کشور آمریکا، انگلیس و استرالیا بر علیه پکن توالی از حوادث پیچیده امنیتی را به دنبال خواهد داشت.
دوران نظم جهانی تک قطبی که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بر پایه هژمونی آمریکا بنا شده بود، به پایان رسیده و جنگ اوکراین یکی از نتایج فروپاشی نظم جهانی است که پس از جنگ سرد برقرار شد.
اتحادیه تولید کنندگان نیمه رسانا «Fab۴» متشکل از آمریکا، تایوان، ژاپن و کره جنوبی نخستین جلسه ویدئو کنفرانس خود را برگزار کرد.
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت:حزب اتحاد ملت مانند دشمنان بیگانه ایران، از قبیل آمریکا، انگلیس و اسرائیل نمی‌خواهد پیام راهپیمایی عظیم مردم ایران را درک کند.
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه از اتحاد ناتو در مقابل روسیه در جنگ اوکراین نیز سخن به میان آورد و گفت که واشنگتن کشور‌های ناتو را متحد کرده و ائتلافی برای مقابله با عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ایجاد کرده است.
نتانیاهو می‌کوشد از تشکیل جبهۀ متحدِ اسرائیل با آمریکا علیه ایران، به‌عنوان سرپوشی برای اختلافات بنیادی دولت خود با کاخ سفید استفاده کند، اما آیا اتحاد در یک جبهه می‌تواند اختلاف در جبهه‌های مهم دیگر را به حاشیه براند؟ چنین کاری ممکن به نظر نمی‌رسد. بنابراین، شانس دولت نتانیاهو برای سقوط بیش از موفقیت آن در پیشبرد این نوع مشاطه‌گری بی‌سابقه است.
مامور تشکیل کابینه اسرائیل: اتحاد سنتی آمریکا با عربستان سعودی و سایر کشورها باید مجدداً تقویت شود. در این رابطه نباید تنش‌های دوره‌ای یا حتی تنش‌های شدید وجود داشته باشد، زیرا به نظر من این اتحاد، پایه ثبات در منطقه خاورمیانه است.
بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پیش از حضور در زمین و گرم کردن برای دیدار با آمریکا حلقه اتحاد تشکیل دادند.
بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پیش از حضور در زمین و گرم کردن برای دیدار با آمریکا حلقه اتحاد تشکیل دادند.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: تیم ملی فوتبال کشورمان با اتحاد و انسجام توانست مقابل ولز به پیروزی برسد و قطعا اتحاد و غیرت ملی خود را مقابل تیم ملی آمریکا هم نشان می‌دهد.
بازیکنان تیم ملی پیش از آغاز تمرین صبح امروز حلقه اتحادی تشکیل دادند و به استقبال دیدار آمریکا رفتند.
بازیکنان ایران بلافاصله پس از باخت در یک جلسه سرپایی کوتاه با سرمربی تیم شرکت کردند.
ساعتی قبل‌تر خبرگزاری رویترز که سابقه‌ای طولانی در خبرسازی‌های ایران‌هراسانه دارد ادعا کرده بود تهران به مسکو وعده ارسال موشک‌های زمین به زمین و «پهپادهای بیشتر» داده است.
"دیک دوربین" سناتور شماره دو دموکرات در سنا از ایلینوی گفته است: "خاندان سلطنتی سعودی هرگز متحد قابل اعتماد ملت ما نبوده است. وقت آن رسیده که سیاست خارجی ما دنیایی را بدون این اتحاد با این خائن سلطنتی تصور کند".
تظاهرکنندگان در مسکو خواهان خروج نیروهای ناتو از کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق شدند.
پل رابرتس مقام سابق آمریکایی تاکید کرد که مهمترین اشتباه میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق، اعتماد وی به وعده آمریکایی ها بود.
سفیر چین در نروژ می گوید اگر مداخلات و تحرک آفرینی های خارجی در مسئله تایوان ادامه یابد، پکن حق تسریع در اتحاد مجدد این منطقه را برای خود محفوظ  می داند.
یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا گفت: «تعمیق اتحاد روسیه با ایران چیزی است که کل جهان باید آن را ببینند و آن را بعنوان یک تهدید عمیق در نظر بگیرند».
در دکترین دریایی جدیدی روسیه اعلام شده است که اصلی‌ترین تهدید روسیه «سیاست راهبردی ایالات متحده آمریکا برای تسلط بر اقیانوس‌های جهان» و حرکت اتحاد نظامی ناتو به سمت مرز‌های روسیه است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ