جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۴ سال فعالیت خود با تحولات و فراز و نشیب های زیادی مواجه بود که بعضا برخی از فعالان سیاسی و کارگزاران نیز تحت تاثیر و یا مرعوب این تحولات قرار گرفته‌اند و با برخی از تحلیل‌ها در قالب هشدار و انزار نه تنها کمکی برای پیشیرد امور نکرده‌اند،بلکه آگاهانه و یا ناآگاهانه باعث ایجاد بدبینی و ترس از آینده در بین توده مردم شده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حکم انتصاب موسوی خوئینی‌ها که فضائلی به آن اشاره کرده همان ایام در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای منتشر شد.
ملی‌پوش شمشیربازی اسلحه سابر با اشاره به روند موفقیتی که با هم‌تیمی‌هایش در ۶ ماه اخیر داشته، گفت: مسئولان شمشیربازی را رها کرده‌اند چون این رشته نتیجه گرفته است.
ملی‌پوش شمشیربازی اسلحه سابر با اشاره به روند موفقیتی که با هم‌تیمی‌هایش در ۶ ماه اخیر داشته، گفت: مسئولان شمشیربازی را رها کرده‌اند چون این رشته نتیجه گرفته است.
ری-رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه دشمن از کارآمد بودن ما در دستگاه قضایی و دیدن حل مشکلات مردم ناامید می شود گفت: امروز بهترین خدمت به امام و رهبری خدمت به مردم است.
انصاری با اشاره به حادثه عزل آیت‌الله منتظری بیان داشت: مسئله آقای منتظری در چندین ماه و شاید در سه چهار سال قبل از این اتفاقات، ریشه دارد. به نظر من یکی از ویژگی‌ها و شگفتی‌های زندگی و شخصیت حضرت امام این بود که با همه احترامی که به اطرافیان و خانواده خودشان می‌گذاشتند ولی یک استقلال رأی داشتند و این استقلال رأی اجازه هیچگونه نفوذی به شخصیت امام نمی‌داد.
انصاری با اشاره به حادثه عزل آیت‌الله منتظری بیان داشت: مسئله آقای منتظری در چندین ماه و شاید در سه چهار سال قبل از این اتفاقات، ریشه دارد. به نظر من یکی از ویژگی‌ها و شگفتی‌های زندگی و شخصیت حضرت امام این بود که با همه احترامی که به اطرافیان و خانواده خودشان می‌گذاشتند ولی یک استقلال رأی داشتند و این استقلال رأی اجازه هیچگونه نفوذی به شخصیت امام نمی‌داد.
لطف‌الله دژکام، نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به درپیش بودن سالروز وفات بنیانگذار انقلاب و نظام اسلامی ایران، تاکید کرد که انقلاب و تأسیس نظام اسلامی، نتیجه تفکرات، اعتقادات، ایمان و باور امام بود و برای ادامه دادن راه ایشان باید این ایمان و باور را تقویت کرد.
رئیس جمهور با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب درباره ضرورت تقویت ارتباطات با همسایگان و کشورهای مسلمان گفت: نه فقط وزارت خارجه، بلکه همه دستگاه‌های اجرایی باید این موضوع را با جدیت دنبال کنند.
مقام معظم رهبری در سال جاری چندین بار در فرمایشات‌شان به بخش معدن اشاره داشتند، ما نیز به عنوان یکی از فعالان اصلی بخش معدن و در حوزه مس فرمایش ایشان را نصب‌العین قرار دادیم.
امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات اوکراین، واهی بودن اتهامات مبنی بر کمک نظامی ایران به روسیه علیه اوکراین را مورد تاکید قرار داد و گفت: هیچ مستندی در این زمینه وجود ندارد.
در سال ۱۳۶۹ نامه‌ای معروف به نامه «۹۰ امضایی» منتشر شد که خطاب به هاشمی رفسنجانی رییس جمهور وقت کشور نوشته شده بود. رهبر انقلاب امروز مجددا در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری به این نامه اشاره داشتند. البته ایشان چندی پیش هم در دیدار با نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها درباره امید داشتن به آینده انقلاب و کشور به این نامه اشاره کرده بودند.
در سال ۱۳۶۹ نامه‌ای معروف به نامه «۹۰ امضایی» منتشر شد که خطاب به هاشمی رفسنجانی رییس جمهور وقت کشور نوشته شده بود. رهبر انقلاب امروز مجددا در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری به این نامه اشاره داشتند. البته ایشان چندی پیش هم در دیدار با نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها درباره امید داشتن به آینده انقلاب و کشور به نامه اشاره کرده بودند.
عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به فرمان عفو اخیر رهبری، گفت: این اقدام بر اساس دستور "اشداء علی الکفار و رحماء بینهم" یعنی ایجاد محبت درونی، جلب قلوب، هدایت افراد و رعایت کرامت افرادی که بازگشتی به سمت مسیر ولایت دارند، انجام شد و از این جهت کار بزرگی بود.
خاتمی همچنین به مراسم جشن فرشته‌ها با حضور مقام معظم رهبری که «دنیایی از عاطفه بود» اشاره کرد و افزود: در این مراسم دخترانی که تازه به سن تکلیف رسیده بودند به آقا اقتدا کردند و آقا آن‌ها را «دختران و نوگلان عزیز من» و «بچه‌های عزیزم» خطاب کردند که این کلمات دنیایی از عاطفه بود که به پدران و مادران و مربیان درس می‌دهد تا با فرزندان خود چنین تعامل کنند.
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات گسترده متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر گفت: جشن فرشته‌ها و عفو عمومی رهبری دو حرکت نمادین، مهم و راهبردی رهبر معظم انقلاب بود تا راه را برای بسیاری روشن کنند و موجب نشود تا برخی آدرس عوضی به جامعه بدهند. در واقع، تعبیر همان ضرب‌المثل در خانه اگر کس است، یک حرف بس است.
رئیس مجلس با اشاره به موافقت رهبر انقلاب با عفو و تحفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر، گفت: ایشان نقشی بی‌بدیل در ترمیم اجتماعی و احیای اتحاد و همدلی ملی ایفا کردند.
رئیس مجلس با اشاره به موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تحفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر، گفت: ایشان از ابتدا حساب فریب‌خوردگان را از سازمان‌دهندگان آشوب جدا کردند.
نماینده تهران: اشاره رهبری به سابقه حضور زنان در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب حکایت از اعتقاد قلبی ایشان به حضور و اثرگذاری زنان در حوزه‌های مختلف دارد و این نگاه باید سرلوحه عمل مسئولین باشد.
رهبر انقلاب سال گذشته در دیدار مداحان اهل بیت علیهم السلام با اشاره به درخواست جمعی از بانوان محترم برای برگزاری یک دیدار در ایام ولادت حضرت زهرا (س) فرمودند: «بانوان محترم از ما گلایه میکنند که این روز را باید به بانوان اختصاص میدادیم؛ حق هم با آن‌ها است، منتها این جلسه، جلسه‌ی ریشه‌دار و سابقه‌داری است و نمیشود این جلسه را دست کم گرفت؛ باید یک روزی را برای دیدار خانم‌ها هم ان‌شاءالله معیّن کنیم.
واکنش سجادی به اشاره رهبری درباره ورزشکاران حامی معترضان
مقام معظم رهبری با اشاره به صلج امام حسن (ع) فرمودند: هیچ‌کس نمیتواند بگوید که امام حسن، فلان گوشه‌ی کارش سؤال‌برانگیز است. نه، کار آن بزرگوار، صددرصد بر استدلال منطقىِ غیر قابل تخلف منطبق بود.
تشریح نقش زن، در مکتب اسلام از منظر رهبر معظّم انقلاب را می‌توان در چند محور که به آن اشاره شده خلاصه کرد.
رئیس جمهور با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم کاهش تورم تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی با تمام توان برنامه‌های مصوب را برای کاهش هر چه بیشتر نرخ تورم به کار گیرند.
مشاور فرهنگی معاونت ورزش قهرمانی وزارت و جوانان با اشاره به تشکیل یک فدراسیون جدید گفت: متاسفانه وزارت ورزش با دستورات رئیس جمهور و تاکیدات مقام معظم رهبری همگام نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ