منابع خبری بامداد پنج شنبه از وقوع زمین لرزه ای شدید در شرق تاجیکستان خبر دادند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در سال‌های اخیر ممنوعیت ساخت روی گسل‌ها، سخت‌گیرانه‌تر شده، اما نکته اینجاست که بسیاری از بیمارستان‌ها به‌عنوان مراکز درمانی، سال‌ها پیش ساخته شده و حالا پولی برای مقاوم‌سازی آن‌ها نیست. همه این‌ها در شرایطی است که به گفته پژوهشگران زمین‌شناسی و زلزله، در صورت وقوع زمین‌لرزه شدید در تهران، تعداد جان‌باختگان و مصدومان زیاد می‌شود؛ افرادی که به‌دلیل توزیع نامناسب بیمارستان‌ها در پایتخت، اگر حتی مرکز درمانی تخریب‌نشده باشد، امکان دسترسی به آن را ندارند.
تغییرات فشاری بسیار زیاد، مرتبط با سیستم های طوفانی بزرگ، باعث ایجاد دوره های لغزش گسل در پوسته زمین می‌شوند و همچنین ممکن است در ایجاد برخی زمین لرزه های مخرب نقش داشته باشد.
در پی وقوع زمین لرزه نسبتا شدید در مناطقی از افغانستان و پاکستان، منابع محلی از جان باختن دست‌کم سه نفر و زخمی شدن 150 تن گزارش دادند.
درپی وقوع زلزله‌ پنج ریشتری در شهرستان خوی، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام تیم‌های ارزیاب به این مناطق خبر داد.
منابع خبری از وقوع زلزله شدید در نیوزیلند خبر دادند اما به میزان تلفات وخسارات آن اشاره نکردند.
مرکز لرزه نگاری اروپا - مدیترانه از وقوع زلزله شدید ۶.۵ ریشتری در جزایر «کرمادک» در شمال شرق نیوزلند خبر داد.
مرکز لرزه نگاری اروپا - مدیترانه از وقوع زلزله شدید 6.5 ریشتری در جزایر «کرمادک» در شمال شرق نیوزلند خبر داد.
تصاویری از لحظه وقوع زلزله در شرق ترکیه را مشاهده می‌کنید.
منابع خبری بامداد پنج شنبه از وقوع زلزله‌ای شدید در شرق تاجیکستان خبر دادند؛بر اساس این گزارش، زلزله‌ای به قدرت ۷.۳ ریشتر در منطقه مرزی بین شین جیانگ و تاجیکستان رخ داد.
وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که پس از وقوع زلزله شدید در جنوب این کشور ۲۰ هزار شهروند سوری به کشور خود بازگشتند.
خانم شیما آلاکوش پرستار بیمارستانی در غازی آنتپ ترکیه هنگام وقوع زلزله شدید، به‌جای فرار، جان خود را برای انتقال بیماران از بیمارستان هنگام زلزله به خطر انداخت.
امیر قطر که پس از وقوع زلزله شدید در جنوب ترکیه به این کشور سفر کرده است، گفت که روابط استراتژیک میان دو کشور را در دیدار با اردوغان مورد بحث و بررسی قرار داده است.
امیر قطر در پی وقوع زلزله شدید در جنوب ترکیه و جان باختن هزاران نفر، به رئیس جمهور این کشور پیام تسلیت فرستاد.
زمین‌شناس هلندی که ادعا می‌شد سه روز قبل از وقوع زلزله شدید در ترکیه و سوریه، این حادثه را پیش‌بینی کرده بود، در گفت‌وگویی این اخبار را جعلی دانست.
در پی وقوع زلزله شدید در ترکیه و سوریه مقامات عراق با مردم این دو کشور ابراز همدردی کردند.
منابع محلی با انتشار تصاویری از احساس زلزله شدید بامداد امروز دوشنبه در حرم حضرت زینب (س) خبر دادند.
ساعاتی پس از زلزله شدید در مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه، برخی رسانه‌های از وقوع زمین‌لرزه‌ای در شمال ایالت نیویورک آمریکا خبر می‌دهند.
رئیس مرکز پیش بینی زلزله در پژوهشگاه بین المللی زلزله گفت: محلی که زمین لرزه در ترکیه به وقوع پیوسته محل برخورد شمال ورقه عربی با جنوب ورقه آناتولی بوده است و این ماجرا هیچ ارتباطی با زلزله خوی از لحاظ زمین ساختی و گسل ندارد.
رئیس‌جمهور ترکیه در نخستین واکنش به وقوع زلزله شدید در مناطق جنوبی این کشور ضمن تأکید بر کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده ابراز امیدواری کرد که شمار جان‌باختگان این حادثه مهیب کم باشد.
رسانه‌های ترکیه و سوریه اعلام کردند که بر اثر وقوع زلزله بزرگ ۷.۴ ریشتری در مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه ده‌ها نفر جان باختند و به علت ریزش و تخریب وسیع ساختمان‌ها این آمار افزایش می‌یابد.
رسانه‌های بین المللی از وقوع زلزله شدید ۷.۸ ریشتری در ترکیه خبر داده اند که لبنان، عراق و دیگر کشور‌های منطقه را هم لرزانده است.
منابع خبری شامگاه دوشنبه از وقوع زلزله ای شدید به قدرت ۷.۶ ریشتر در سواحل اقیانوس آرام در مکزیک خبر دادند.
بر اثر وقوع زمین لرزه ۵.۳ ریشتری در شرق افغانستان، ۶ نفر کشته و ۹ تَن زخمی شدند.
بر اثر وقوع زمین لرزه ۵.۳ ریشتری در شرق افغانستان، ۶ نفر کشته و ۹ تَن زخمی شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ