اصفهان- مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضائی وزارت آموزش و پرورش گفت: مولدسازی به معنای فروش نیست و باید با استفاده حداکثری از آن، زمینه رسیدن به درآمد پایدار را فراهم کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس دیوان محاسبات گفت: دیوان محاسبات به دنبال این است که در مولدسازی شفافیت و رقابت پذیری وجود داشته باشد و مولدسازی واقعی صورت گیرد.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه مولدسازی به مثابه خروج املاک باارزش دولت از زندان نامشهود است، گفت: اگر در سالهای قبل شفاف‌سازی صورت می‌گرفت هم اکنون میراث‌دار بی‌اعتمادی نبودیم.
اراضی ملی متعلق به همه مردم ایران است. در رابطه با مالکیت اراضی ملی سازمان منابع طبیعی کشور سِمت نمایندگی از دولت ایران دارد. واگذاری برخی از این اموال مانند جنگل‌ها ممنوع است. مرجعی که تشخیص می‌دهد کدام اراضی جنگل و غیرقابل واگذاری است، کارشناسان سازمان منابع طبیعی هستند. مناطقی که در شمول مناطق چهارگانه قرار گرفته‌اند نیز ممنوعیت واگذاری دارند.
سمنان- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: از محل اعتبارات مولد سازی و املاک مازاد آموزش و پرورش، اجرای یک هزار و ۶۰۰ پروژه در سال جاری پیشنهاد شده است.
مولدسازی اراضی و املاک غیرقابل بهره‌برداری و آموزشی در جهت نوسازی، مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی و بهسازی فضاهای شهری از بندهای تفاهم‌نامه میان وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران است.
باشگاه تراکتور از حضور مربی گلرهایش در کلاس‌های آموزشی یوفا خبر داد.
سمنان- اداره حقوقی و املاک اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ پنج ملک از مجموعه این اداره کل در بخش املاک مازاد و طرح مولد سازی به فروش رسید.
وزیر آموزش و پرورش فروش مدارس خیرساز را از نظر شرعی مجاز نمی‌داند و مولدسازی را تنها به املاک مازاد محدود می‌کند.
براساس آیین‌نامه اصلاحی طرح مولدسازی، همه درآمد‌های حاصل از اجرای طرح درباره اموال وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صرفا در همان وزارتخانه و در جهت طرح‌های توسعه‌ای آن‌ها هزینه خواهد شد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان این که هیچ مدرسه خیرسازی در مولدسازی به فروش نمی‌رسد، گفت: تمام درآمد حاصل از فروش املاک مازاد فقط صرف مدرسه‌سازی می‌شود.
شش تن از وزرای سابق آموزش و پرورش روز گذشته در نامه مشترکی خطاب به سران سه قوه درباره اجرای طرح مولدسازی در فضا‌های آموزشی و پرورشی هشدار دادند.
نماینده مردم بافق در مجلس گفت: سران قوا اخیراً سازوکاری برای فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی تعیین کرد و امروز هم مجلس مصوبه‌ای در این باره داشت و باید گفت کدام مبنای عمل است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تهران گفت: مولدسازی اموال و املاک آموزش و پرورش صرفاً از فروش اموال دولتی انجام و به هیچ عنوان مدارس احداثی خیرین در این طرح فروخته نخواهد شد.
دبیر کارگروه مولدسازی املاک آموزش‌وپرورش گفت: اساساً املاکی که مالکیت آن به نام دولت و دولتی ساز نباشد، نمی‌تواند در مسیر مولدسازی قرار بگیرد.
دبیرخانه اجرایی مولدسازی وزارت آموزش و پرورش از ارائه ۵۲۰ دارایی آموزش و پرورش برای مولدسازی خبر داد و اعلام کرد: فروش مدارس خیرین سوء تفاهم است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ اردوگاهی در اختیار طرح مولد سازی قرار نگرفته است.
مسئول مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش طی توئیتی اعلام کرد که مدارس خیر ساز در لیست مولدسازی قرار ندارد .
رضا امیدی، جامعه‌شناس گفت: میزان اعتبارات آموزش‌وپرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۵/۱۳ برابر شده است. یعنی از حدود ۱۰۲ میلیارد تومان به یک هزار و ۳۷۹ میلیارد تومان رسیده است. بر اساس اطلاعات سازمان برنامه و بودجه، ۹۳ درصد از این مبلغ برای تامین و روزآمد کردن کتاب‌های درسی پیش‌بینی شده است.»
پیش از اینکه به علت پشت پرده شروع کار واگذاری املاک دولتی با دو وزارتخانه مذکور پرداخته شود، باید تبعات این اقدام دولت مورد توجه قرار گیرد.
وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی سامانه مولدسازی گفت: سال آینده گزارش عملکرد طرح های نیمه تمام دولت ارائه خواهد شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی از شروع پروژه مولد سازی درایی های مازاد دولت در دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش خبر داد
برخی تصور کرده‌اند چوب حراج آموزش و پرورش قرار است بر سر اردوگاه‌هایی چون منظریه یا مناطق خوش آب‌و‌هوای دیگر فرود آید. اما حدس زده می‌شود می‌خواهند زمین بسیار با‌ارزش کانون زبان ایران متعلق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در شهرک غرب بالای خیابان حسن سیف بفروشند تا یک برج دیگر بالا برود.
نماینده مردم شازند گفت: تمام مجوز‌های پتروشیمی الوند با رانت و تهدید و تطیمع اخذ شد؛ از تیر ۹۹ که یک آجر هم بنا نشده بود مسئله پیگیری شد، اما به دلیل اینکه معاون اول رئیس جمهوری وقت حامی این صنعت بود، ساخت‌وساز را شروع کردند.
با حضور معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و مدیران استان سیستان و بلوچستان، از پروژه پایلوت مولد سازی میگوی کروما رونمایی شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ