سه گام ایران خودرو در همکاری با زنجیره تامین/ تولید 900 هزار دستگاه خودرو در 1402
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام این گروه صنعتی، ضمن ارایه راهکارهای اصلی خروج از زیان دهی، حذف قیمت گذاری دستوری را مهم ترین عامل در دستیابی به این هدف دانست.
اطلاعیه تصمیم‌گیری هیئت پذیرش در خصوص تداوم پذیرش سهام شرکت ایران خودرو و شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) با توجه به شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت منتشر شد.
امروز مطالبی همچون واکنش مجید عشقی به ریزش‌های اخیر بورسٰ نرخ اسکناس و حواله دلار و یورو ۳۰ خرداد ۱۴۰۲، قیمت این خودرو ۵۵۵ میلیون تومان شد، پیش بینی بورس امروز، سهام یک بانک در بازار فرابورس ایران پذیرش شد؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
وزیر صمت جزئیات واگذاری سهام تودلی ایران خودرو و سایپا را تشریح کرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از مشارکت با خودروسازی سایپا برای هم افزایی در ارتقای کیفیت محصولات خبر داد و گفت: بر اساس توافق با سایپا، با تملک بخشی از سهام ایتراک توسط مرکز نوآوری سایپا، این شرکت به عنوان مرکزی مشترک برای آزمایش و کنترل کیفیت قطعات و خودروهای دو خودروساز توسعه خواهد یافت.
مهدی خطیبی گفت: قیمت گذاری دستوری سبب زیان سهامداران خودرویی شده و براساس ماده ۹۰ سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی، دولت محترم موظف به جبران زیان تولیدکننده است و درخواست ما از مسوولان لغو قیمت گذاری دستوری است.
امروز مطالبی همچون قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی می‌شود، موافقت با ایجاد مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ارزآوری ۱۷۲ میلیون دلاری طلای سرخ، بورس در چاله خودرو!، بازار نفت در انتظار سیگنال چین، بورس چه زمانی صعودی می‌شود؟، واردات ارز به هر میزان از مالیات معاف شد؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
سعید جمالی گفت: در پرتفوی سهام عدالت، سهام خودروسازان نیز وجود دارد. تا سال گذشته وضعیت گروه خودرویی تفاوت قابل توجهی با سایر گروه‌های بازار داشت و اکثر سهامداران چشم‌انداز مثبتی برای صنعت خودرو متصور نبودند. اما بعد از عرضه خودرو در بورس کالا و سودده شدن ایران خودرو در دوره ۹ ماهه، انتظار می‌رود خودروسازان نیز همانند سایر صنایع بورسی، به صنعتی سودآور تبدیل شود و ذینفعان خود را منتفع کنند. بخش قابل توجهی از جمعیت کشورمان، دارندگان سهام عدالت هستند و سودآور شدن صنعت خودرو به نفع سهامداران عدالت هم خواهد بود.
سه وزنه‌بردار ایران یک گام تا سهمیه المپیک پاریس
مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان از امروز دوشنبه در اسپانیا در حال برگزاری است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن تاکید بر تولید اقتصادی و حفظ حقوق سهام داران و ذی نفعان، تصریح کرد: مادامی که قیمت تمام شده تولید محصول از قیمت فروش بالاتر باشد، سفته بازی و تقاضای کاذب در بازار وجود خواهد داشت و برای رفع این مشکل باید تقاضای کاذب را از میان ببریم و به تقاضای واقعی برسیم.
مدیرعامل شرکت تحقیقات، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو (ایپکو) ضمن تشریح سه گام توسعه‌ای در مسیر پوست‌اندازی موتور محصولات ایران‌خودرو، از آغاز تولید انبوه نسل نوین موتور EF7 تا پایان سال خبر داد.
وزیر امور اقتصاد گفت: مسأله واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا که از درخواست‌های جدی رییس‌جمهور بود در حال پیگیری است.
رئیس سازمان خصوصی سازی ضمن تشریح آخرین وضعیت شناسایی جاماندگان سهام عدالت، گفت: بزرگترین مانع در واگذاری سهام دولت در سایپا و ایران خودرو وثیقه بودن این سهام است.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه دولت قصد جابه‌جایی وزیر صمت را دارد، گفت: شاید به دلیل جابه‌جایی وزیر صمت واگذاری سهام دولتی ایران خودرو و سایپا به تعویق بیفتد.
دستیار ویژه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو در نیمه دوم سال جاری خبر داد و در عین حال گفت که اصلاح اساسنامه ETF ها در جریان بررسی در دولت است.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: وزیر صمت از برنامه دولت برای واگذاری سهام خود در ایران خودرو و سایپا خبر داد که آگهی این واگذاری داده شده است.
وزیر خارجه دولت دموکرات بایدن اعلام کرد: «پس از مرگ الظواهری، جهان مکان امن‌تری است و ایالات متحده به اقدامات قاطعانه علیه کسانی که کشور، مردم ما یا متحدان و شرکای ما را تهدید می‌کنند، ادامه خواهد داد».
معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت: به کمک خریدهایی که از بورس داشته ایم توانستیم ۳۰ درصد هزینه‌های خود را کاهش دهیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعلام برخی تحریم‌های یکجانبه جدید آمریکا علیه تجارت با کشورمان گفت: اعتیاد کاخ سفید به تحریم‌ها و استفاده ابزاری از آنها، شاخصی از نظام سلطه آمریکا است.
در جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای راهکاری برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در سال آینده مشخص کردند.
شاخص کل بورس روز شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در نهایت با افزایش ۱۷۶۲۷ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۸۱۹ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ را بخوانید.
پس از گذشت بیش از ۵ سال از توقف نماد آکنتور، زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشایی نماد شنیده می‌شد، اما امروز ۲۲ اسفندماه خبر‌های جدیدی از این نماد شنیده شد که در مطلب زیر به جزییات این خبر می‌پردازیم.
شرکت ایران خودرو به منظور دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، برای خرید سهام شرکت‌های متعلق به این گروه، فراخوان صادر کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ