اطلاعیه تصمیم‌گیری هیئت پذیرش در خصوص تداوم پذیرش سهام شرکت ایران خودرو و شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) با توجه به شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت منتشر شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت‌گذاری خودروها باید در شورای رقابت باشد و عرضه خودرو در بورس وجاهت قانونی ندارد.
مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با یکی از خودروسازان، عرضه مجدد خودرو سواری در بورس کالا پس از وقفه چند ماهه مجدداً قابل اجرا است.
چند سالی است که موضوع واگذاری سهام خودروسازان مطرح می باشد اما این اتفاق رخ نداده است. خبرنگار نبض بورس از مجید عشقی رئیس سازمان بورس درباره واگذاری خودروسازان پرسیده است. این واگذاری به کجا رسید؟
بررسی صورت‌های مالی دو شرکت خودروساز نشان می‌دهد عرضه خودرو در بورس کالا موجب شد تا ایرانخودرو به سود دهی برسد و زیان شرکت سایپا نیز کاسته شود.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون خودروسازان مکلف شدند تمام خودروها را در بورس کالا عرضه کنند و قیمت خودرو را هم شورای رقابت تعیین می‌کند.
در هفته‌های اخیر، عرضه خودرو در بورس کالا و اعلام نظریات شورای رقابت در رسانه‌ها، باعث ایجاد فضای مبهم در خصوص آینده بازار خودرو و برنامه‌های خودروسازان شده است، تا جایی که رئیس سازمان بورس نیز تاکید داشته، صنعت خودرو حدود ۸ تا ۹ سال با معضل قیمت‌گذاری دستوری مواجه بوده است.
در هفته های اخیر، عرضه خودرو در بورس کالا و اعلام نظرات شورای رقابت در رسانه‌ها باعث ایجاد فضای مبهم در خصوص آینده بازار خودرو و برنامه های خودروسازان شده است. تا جاییکه رئیس سازمان بورس نیز تاکید داشته صنعت خودرو حدود ۸ الی ۹ سال با معضل قیمت‌گذاری دستوری مواجه بوده است.
سعید جمالی گفت: در پرتفوی سهام عدالت، سهام خودروسازان نیز وجود دارد. تا سال گذشته وضعیت گروه خودرویی تفاوت قابل توجهی با سایر گروه‌های بازار داشت و اکثر سهامداران چشم‌انداز مثبتی برای صنعت خودرو متصور نبودند. اما بعد از عرضه خودرو در بورس کالا و سودده شدن ایران خودرو در دوره ۹ ماهه، انتظار می‌رود خودروسازان نیز همانند سایر صنایع بورسی، به صنعتی سودآور تبدیل شود و ذینفعان خود را منتفع کنند. بخش قابل توجهی از جمعیت کشورمان، دارندگان سهام عدالت هستند و سودآور شدن صنعت خودرو به نفع سهامداران عدالت هم خواهد بود.
قائم مقام بورس کالا گفت: ۲۸هزار میلیارد تومان ارزش معاملات خودرو در بورس کالاست که حدود ۹هزارمیلیارد تومان سود خودروسازان بوده است.
لطف الله سیاهکلی نماینده مجلس گفت: قیمت خودرویی که در بورس کالا حتی با کاهش به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده، واقعا انقدر نیست و ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است.
وزیر اقتصاد شرط واگذاری خودروسازان را ارائه یک برنامه بلندمدت اصلاحی برای صنعت خودرو از سوی وزارت صمت اعلام کرد و گفت که نمی توانیم برای همیشه خودروها را در بورس عرضه کنیم.
رئیس سازمان بورس ضمن تاکید بر تداوم و افزایش عرضه خودرو در بورس برای بهبود شرایط، گفت: قرعه کشی خودرو شبیه به یک بخت آزمایی و لاتاری ملی به منظور توزیع رانت بی هدف است.
برای خرید برخی خودرو‌ها در بورس کالا پنج محدودیت وجود دارد. درمورد خرید خودرو از بورس، افرادی که از سال ۹۸ به بعد از خودروسازان اقدام به خرید خودرو کرده اند، نمی‌توانند ثبت سفارش کنند.
مصرف کنندگان خودرو در سراسر کشور که دارای شرایط خرید خودروی صفر از کارخانه خودروسازی طبق اطلاعیه‌های بورس کالا هستند امکان خرید خودرو از بورس را دارند. مراحل اخذ کد معاملاتی، ثبت درخواست خرید و شرکت در فرآیند حراج خرید خودرو از بورس کالا چقدر هزینه دارد؟ و چگونه می توان از بورس کالا خودرو خرید؟
­سخنگوی وزارت صمت گفت: اگر خودروسازان قرار است هزار دستگاه خودرو عرضه کند‏، باید ۲۰ درصد از آن را به دارندگان خودرو فرسوده و ۵۰ درصد به طرح جوانی جمعیت بدهند و بقیه را نیز در بورس عرضه کنند.
تاکنون نتایج عرضه خودرو در بورس کالا مثبت بوده است/ افزایش قیمت خودرو در مقطع فعلی ربطی به خودروسازان ندارد/ تحولات در شاخص‌های کلان اقتصادی کشور موجب افزایش قیمت‌های ناگهانی شده است
«با عرضه خودرو در بورس کالا قیمت به صورت واقعی و رقابتی و بر اساس میزان عرضه و تقاضا کشف خواهد شد که این موضوع برای مشتریان و هم برای خودروسازان مهم است، زیرا از یک سو، خریداران خودرو را در بورس کالا با قیمت کمتری نسبت به قیمتی که الان در بازار آزاد هست، می‌توانند بخرند و در سوی دیگر خودروسازان نیز محصولات خود را با قیمت بالاتری نسبت به قیمت‌گذاری دستوری به فروش خواهند رساند.»
قیمت دستوری پژو ۲۰۷ دستی در کارخانه حدود ۲۱۰ میلیون تومان است اما دیروز در بورس حدود ۳۴۳ میلون تومان فروخته شد که یعنی خودروساز حدود ۱۳۳ میلیون تومان روی هر دستگاه سود کرد.
با توجه به عرضه محصولات خودروسازان کشور در بورس کالا و ادامه این عرضه ها، بسیاری از خریداران و علاقه مندان به بازار خودرو می‌خواهند بدانند نحوه خرید خودرو در بازار شفاف بورس کالا به چه نحو است. در این مطلب به چند پرسش درباره خرید خودرو از بورس کالا پاسخ داده شده است.
امروز مطالبی همچون راهکار فرانسه برای مقابله با گرانی تخم‌مرغ، افزایش قیمت دوباره در یک خودروسازی، آخرین نرخ دلار در صرافی‌ها چقدر است؟، چرا دلالی دلار رونق گرفته است؟، چگونه با سرمایه خرد در بازار ملک سرمایه گذاری کنیم؟ کدام نماد‌ها در مراحل افزایش سرمایه قرار دارند؟، قیمت طلا چقدر شد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
رئیس هیئت مدیره بورس کالای ایران گفت‌: تاخیر در تحویل خودرو به خریداران بورس کالا، جریمه خودروساز را در پی دارد.
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عرضه خودرو در بورس را روشی موثر در تامین نقدینگی خودروسازان دانست.
در جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای راهکاری برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در سال آینده مشخص کردند.
کاویان عبداللهی در گفتگو با بورس تابناک اظهار داشت: عدم وعده وزارت صمت در واگذاری دو غول خودرو سازی، صنعت خودرو را در هاله ای از ابهام فرو برده است به طوری که شاهد هستیم ورود نقدینگی در این گروه بورسی کاهش یافته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ