معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: حضور زنان در ورزشگاه‌ها منوط به ایجاد زیرساخت مناسب است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در چارچوب هفته دوم لیگ برتر فوتبال، سه‌شنبه ۲۴ مردادماه، تیم‌های آلومینیوم اراک و استقلال خوزستان در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به مصاف هم رفتند که در پایان تیم آلومینیوم با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. محمد رجائیان مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک در حاشیه دیدار تیم فوتبال آلومینیوم برابر استقلال خوزستان درباره حضور تماشاگران زن اظهار کرد: همان طور که می‌دانید شورای امنیت کشور مصوبه‌ای را صادر کرده که بر اساس آن شرایط حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم شده است. امروز تماشاگران بانو در ورزشگاه حضور دارند و جو زیبایی را به راه انداخته‌اند.
ماجرا بسیار واضح و شفاف است: فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌هایی مجزا به فدراسیون فوتبال ایران، خط‌و‌نشان کشیده‌اند که اگر در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران هم اجازه حضور زنان در ورزشگاه‌ها صادر نشود، باید منتظر عواقب سختی باشند. لحن این نامه‌ها به قدری جدی است که مسئولان ورزشی ایران را بر آن داشته تا نه‌تنها اجازه حضور زنان در ورزشگاه آزادی را صادر کنند بلکه به تیم‌های شهرستانی هم برای اولین بار اجازه دهند در‌های ورزشگاه را به روی زنان علاقه‌مند به تماشای فوتبال بگشایند
در داخل یک سالن ورزشی مخفی در افغانستان دختران افغان دور از چشم طالبان ورزش می‌کنند. طالبان از زمان به دست گرفتن قدرت دختران و زنان را از حضور در کلاس‌های بالاتر متوسطه در مدارس، در دانشگاه، ورزشگاه‌ها و پارک‌ها و اخیراً حتی آن‌ها را از کار در سازمان ملل، منع کرده‌اند. طالبان همچنین دستور داده‌اند که زنان باید طوری لباس بپوشند که فقط چشمانشان نمایان باشد و اگر بیش از ۷۲ کیلومتر سفر می‌کنند، باید با یکی از بستگان مرد خود همراه باشند. اخیرا نیز طالبان دستور به بستن آرایشگاه‌های زنانه در افغانستان داده است.
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برخی از ورزشگاه‌های ما قابلیت ورود بانوان را ندارند. بانوان، خواهر من و شما هستند و باید از یک ورودی وارد و از خروجی دیگر خارج شوند. بحث دستشویی مشترک هم وجود دارد و در کل مشکلات سخت‌افزاری برخی ورزشگاه‌ها اجازه حضور بانوان را نمی‌دهد.
نماینده مجلس با اشاره به اینکه نقش زنان در انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت بوده است، گفت: حضور زنان در دوره‌های حکمرانی دانشگاه عالی دفاع ملی برای نخستین بار محقق شد.
«زیرساخت» همان مقوله‌ای است که برای حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای فوتبال به کار می‌رود و مهیا نیست، ولی برای برنامه‌های غیرفوتبالی مهیاست و زنان نه روی سکویی جداگانه بلکه در کنار سایر اعضای خانواده می‌توانند تجربه حضور در ورزشگاه‌های فوتبال را به دست بیاورند
کانون مربیان فوتبال ایران بیانیه جدیدی منتشر کرد.
دکتر ابراهیم رئیسی به حضور بانوان در استادیوم‌ها با حفظ کرامت آنها در حین برگزاری رویدادهای ورزشی تاکید کرد.
دلایلی چون شیوع ویروس کرونا، آلودگی هوا ، خطرات پوسیدگی ورزشگاه آزادی، آماده نبودن زیرساخت برای ورود بانوان و ملاحظات امنیتی چندماه اخیر ، به عنوان دلایل منع حضور تماشاگران در استادیوم‌ها مطرح شده بود.
‌تا اواخر سال ۶۱ ورود زنان به ورزشگاه‌ها آزاد بوده؛ این عکس از دربی تهران در ۱۷ دی ۶۱ است. اما از سال ۶۲ در‌های ورزشگاه‌ها به روی زنان بسته شد.
فدراسیون فوتبال عربستان به خانواده‌ها اجازه حضور در همه ورزشگاه‌ها را در این کشور داد.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نوشت: ایرانیان، ⁧‫شادی‬⁩ و ⁧‫سرگرمی‬⁩ خانوادگی را خوب بلدند.
پوریا پورسرخ در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: خانم‌ها آمدند و هیچ اتفاقی نیافتاد! پس چرا این همه مقابله کردید؟
عضو حزب موتلفه نوشت: عده‌ای از زنان ظرفیت اخلاقی کافی برای رفتن به محیط‌های هیجانی را ندارند.
دولتی‌ها می‌گویند که بدون فشار فیفا به بانوان ایرانی اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را داده‌اند که راستش را بخواهید باور نمی‌کنیم. اگر نبود فشارهای فیفا، آنهم در زمانه‌ای که دبیر ستاد امر به معروف به دنبال جدا سازی دانشگاه‌هاست، حضور بانوان در ورزشگاه‌های فوتبال همچنان یک رویا بود.
با فراهم شدن امکان حضور زنان در استادیوم ها، تعداد زیادی از زنان هوادار فوتبال از این حرکت استقبال کرده و راهی ورزشگاه‌هایی که قابلیت پذیرایی از آنان را دارند، شده اند
به غیر از ورزشگاه آزادی چند ورزشگاه دیگر در شهرستان مجوز حضور زنان برای بازی‌های لیگ برتر را به دست آورده است.
شاید حضور نیم بند زنان در ورزشگاه‌ آزادی در یک بازی رسمی باشگاهی لیگ داخلی، بتواند کمی از حساسیت های فیفا کاسته و باعث رفع خطرات احتمالی گردد هرچند هنوز از بلیت فروشی بدون فیلتر خبری نیست
سجادی: فیفا حضور زنان در ورزشگاه‌ها را اجبار نکرده!
وزیر ورزش در خصوص حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی گفت: ما اصلا به دنبال تفکیک بحث فوتبال از سایر رشته‌ها و به قول قدیمی‌ها به دنبال طناب کشیدن بین دریای مازندران و گیلان نیستیم. در حال حاضر در بیشتر رشته‌های ورزشی خانواده‌ها قصد حضور دارند و برای انجام این کار نیازمند یکسری هماهنگی‌ها هستیم.
ورود قوه قضائیه به تخلف در واردات نهاده‌های دامی
مطالبه‌هایی پس از حضور جمع عظیمی از خانواده‌ها و دختران و مادران در اجتماع بزرگ «سلام فرمانده» در استادیوم آزادی رخ داد. در این روز زنان و مردان در اجتماعی بزرگ در کنار یکدیگر حضور داشتند و همین امر موجب شد که در افکار عمومی این مطالبه مطرح شود که چنین تجمعاتی در سایر زمینه‌ها هم رخ دهد و تسهیل و حمایت شود.
فدراسیون جهانی توصیه کرده با آغاز فصل جدید، زنان ایرانی همانند مردان تماشاگر بازی‌های لیگ برتر باشند. گفته می‌شود لحن نامه دستوری نیست، اما احتمالا لیگ برتر ۲۲ به بهانه کرونا بدون تماشاگر می‌شود تا تکلیف این مساله مشخص شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ