معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: اکنون حدود ۵۰ درصد محصولات تولید شده در بخش کشاورزی کشاورزی از مزرعه تا سفره به ضایعات تبدیل می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، کلیه صادرکنندگان محصولات پتروشیمی، پالایشی، فولادی، فلزات اساسی رنگین و فرآورده­های نفتی مکلف به عرضۀ در سامانه نیما شدند.
گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: نوع و تیراژ محصولات تولیدی براساس برنامه بازاریابی و فروش تعیین می شود و در سال جاری برنامه ای برای توقف تولید محصولی در دستور کار قرار ندارد.
کریمایی گفت:: صنعت پتروشیمی ۱۲۰ میلیون تن محصول پتروشیمی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ با وجود تحریم‌ها صادر کرده که ۸۱ درصد آن به سامانه نیما تزریق شده است.
وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای خودکفایی در تولید محصولات اساسی برنامه دارد، گفت: تولید تصادفی و بی‌برنامه نمی تواند ضامن امنیت غذایی پایدار باشد.
یک کارشناس حوزه اقتصاد گفت: قیمت غیر رقابتی محصولات کشاورزی هزینه زیادی به زنجیره تولید تحمیل می کند؛ بنابراین نمی توان انتظار توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را در کشور انتظار داشت.
قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا گفت:  بیش از نیمی از صادرات غیر نفتی ایران به قاره آفریقا  در فروردین ماه امسال مربوط به محصولات آهنی و فولادی بوده است .
یک کارشناس بخش کشاورزی گفت: کشت قراردادی پروژه ای ملی است که عدم موفقیت آن به پرداخت نشدن هزینه محصولات خریداری شده برمی گردد؛ از این رو انتظار است وزیر جدید متعهدانه تر عمل کند.
طبق برنامه ریزی صورت گرفته، با افزایش تولید در گروه صنعتی ایران خودرو تمامی متقاضیان محصولات این گروه صنعتی که در سامانه یک پارچه تخصیص خودرو ثبت نام کرده‌اند امکان دریافت خودرو در اولویت‌های اعلامی را خواهند داشت.
سخنگوی انجمن صنایع فراورده های لبنی گفت: با وجود افزایش بهای تمام شده به دلیل افزایش هزینه های تولید تا پایان ماه مبارک رمضان قیمت محصولات لبنی تغییری نخواهد داشت.
گروه صنعتی ایران خودرو به مناسبت فرارسیدن عید نیمه شعبان برنامه فروش فوق العاده محصولات خود را برای سه گروه متقاضیان عادی، جایگزینی خودروهای فرسوده و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به اجرا می گذارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بسیار ناچیز است؛ به طوری که تنها سه دهم درصد از منابع درآمدی محصولات کشاورزی برای بخش کشاورزی سرمایه گذاری می شود.
با تصویب مجلس شورای اسلامی، عوارض صادراتی محصولات کشاورزی آب‌بر در سال آینده نیم درصد تعیین شد.
معاون وزیر صمت گفت: برگشت ارز حاصل از صادرات یکی از دغدغه های صادرکنندگان است که رفع این مشکل از طریق واردات شمش طلا برای صادرکنندگان محصولات غیرخام و نیمه خام در دولت در دستور کار دولت است.
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲، درآمد حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی (خام و نیمه خام) مشمول مالیات و عوارض صادراتی شد.
یک کارشناس حوزه نهاده های کشاورزی گفت: بهره وری کودهای موجود در کشور پایین بوده و در کنار کمبود این محصولات گاهی کشاورز ناچار است کشت و کار منهای کود داشته باشد.
نیمی از ارزش دلاری صادرات محصولات باغی به پسته تعلق دارد ودر سال گذشته ارزش صادرات این محصول بالغ بر ۹۱۵ میلیون دلار بوده است.
سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در قانون مصوب شده آب مجازی نام تمام محصولاتی که آب بری بالا دارند، آمده و ۰.۵ درصد تعرفه تعیین شده شامل تمام کالاها نمی شود.
دبیر کل انجمن صنفی و کارفرمایی صنعت پتروشیمی از فروش ۷ میلیارد دلاری انواع محصولات پتروشیمی خبرداد و گفت: تا ۲۲ آبان ماه بیش از ۹ میلیارد دلار ارز به سامانه نیما تزریق شد.
بررسی آخرین وضعیت صادرات فولاد و محصولات فولادی نشان می‌دهد که در نیمه نخست سال جاری صادرات فولاد میانی و محصولات فولادی به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.
مشهد ـ مدیر بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست امسال ۹۵ هزار و ۷۱۱ بازدید نظارتی از واحدهای صنفی استان انجام شد.
تولاییان با تشریح موفقیت های شرکت ذوب آهن با محوریت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا معتقد است تلاش ۶ ساله ذوب آهنی‌ها نیمی از تولید محصولات را ارزش افزا و صنعتی کرده است.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای اجرای فاز نخست طرح تحول کیفیت، گفت: در نیمه دوم امسال، شاهد ارتقای کیفی ۵۹ قطعه محصولات در خدمات پس از فروش خواهیم بود.
وزیر دفاع گفت: خدمات وزارت دفاع در سال ۱۴۰۱ در تولید محصول و خدمات غیرنظامی در بخش غیردولتی رشد 2.5 برابری داشته است.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۴۸ میلیون و ۸۷۲ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۱۰۷۶ تن از ایشان وخیم است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ