این مرجع تقلید شیعیان بیان داشتند: نباید به دنبال این باشیم که سنی را شیعه و شیعه را سنی کنیم. تقریب با حفظ تمام مذاهب است؛ لانّ ما یجمعنا اکثر مما یفرقنا. مشترکات را بیان کنید و مفترقات را در دانشگاه‌ها و مراکز علمی بیان کنید و بحث کنید. نباید در میان عوام به بیان مختلفات بپردازید. بنابر این دقت کنید که در تقریب اصول مذهب حفظ شود. نه چیزی کم شود و نه چیزی اضافه گردد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قم- حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» با آیت الله «سبحانی» از مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.
آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: عده‌ای می‌خواهند اینگونه وانمود کنند که متدینین با شادی مخالف هستند در حالی که اینگونه نیست مردم به تفریحات سالم احتیاج دارند و این وظیفه متولیان فرهنگی کشور است که زمینه‌های این امر را فراهم کنند، البته شادی مردم زمانی محقق می‌شود که مشکلات اقتصادی و معیشتی آن‌ها حل شود.
از نظر اخلاقی ساخت آپارتمان صحیح نیست چراکه امکان ارتباطات همسایگان را فراهم نمی‌کند و بچه‌ها در این محیط محبوس شده‌اند. مسکن باید به صورت ویلایی احداث شود.
آیت الله جوادی آملی گفتند: روند بررسی پرونده‌ها در دستگاه قضا نباید طولانی باشد و شایسته است دستگاه قضا با استفاده از افراد تحصیلکرده و با کمک قضات با تجربه، لوایحی در این باره تنظیم و قوانین مربوطه را بازبینی نمایند تا روند بررسی پرونده‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.
حاجیه خانم مخترع (از خاندان مجتهدی تبریزی) همسر آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید دی ماه سال ۱۴۰۱ درگذشت و در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد.
هیچ ارزشی در اسلام به اندازه ارزش آزادی نیست. علی (علیه السلام) می‏ فرماید: «من ترک الشهوات کان حرّاً» [۶]آزاد کسی است که شهوت‌ها را ترک کند. راه تشخیص بنده بودن یا آزاد بودن این است که اگر به دلخواه خود عمل می‏ کنیم معلوم می ‏شود در قفس آز و طمع زندانی هستیم؛ و اگر به خواستهٴ خدای سبحان عمل کنیم، آزاد هستیم.
مراسم تشییع همسر آیت الله سبحانی، بانوی مومنه حاجیه خانم مخترع (از خاندان مجتهدی تبریزی) روز یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱، از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع شد. مجلس ختم آن مرحومه عصر امروز، پس از نماز مغرب و عشاء در دفتر حضرت آیت‌الله سبحانی واقع در میدان شهداء، ابتدای خیابان صفائیه برگزار می‌شود. مجلس ختم برای بانوان نیز در حسینیه شهداء، در خیابان صفائیه برگزار خواهد شد.
روسای قوه مجریه، مقننه و قضاییه، در پیام‌های جداگانه درگذشت همسر آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید را به وی و فرزندان مکرمشان تسلیت گفتند.
رهبر انقلاب در پیامی درگذشت همسر آیت‌الله آقای حاج شیخ جعفر سبحانی را تسلیت گفتند.
رهبر انقلاب با صدور پیامی درگذشت همسر آیت‌الله حاج شیخ جعفر سبحانی را تسلیت گفتند.
وزیر کشور با صدور پیامی درگذشت همسر آیت الله العظمی جعفر سبحانی را تسلیت گفت.
رئیس جمهور در پیامی درگذشت همسر آیت‌الله العظمی سبحانی را تسلیت گفت.
آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید در غم از دست دادن همسرش عزادار شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت همسر آیت‌الله سبحانی را تسلیت گفت.
آیت‌الله سبحانی در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه از همان دوره آیت الله هاشمی رفسنجانی با سیاست کاهش جمعیت مخالف بودم و در این مورد در آن دوران نیز مصاحبه‌هایی داشته ام، گفت: تاکنون جامعه‌ای به خاطر ازدیاد نسل، نابود یا گرفتار فقر نشده است، بلکه فقر و نداری جوامع از عوامل خارجی ناشی می‌شود.
آیت‌الله سبحانی با اشاره به آیه‌ای از سوره مبارکه ممتحنه بیان کرد: برخی از کشور‌های دنیا با کشور ما دشمنی و عداوت دارند و برخی دیگر ندارند و باید نحوه ارتباط با آن‌ها بر اساس شکل تعامل آن‌ها با ما تنظیم شود.
احمد وحیدی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در قم، گفت: در دوره ای برخی به اشتباه تصور می کردند که فقط از مسیر توافق با آمریکا مشکلات حل می شود در حالی که در همان سالها نیز آمریکا از هیچ خیانتی علیه ایران دریغ نکرد.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در دیدارهای جداگانه با آیت الله العظمی سبحانی و آیت الله سعیدی به بیان وقایع چند ماه گذشته درکشور و تشریح اهداف دشمنان در اسلام ستیزی پرداخت.
قم- رئیس مجلس شورای اسلامی با آیت الله سبحانی از مراجع تقلید در دیدار و گفتگو کرد.
آیت الله سبحانی در دیدار رییس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کردند: مسئولان باید رضایت مردم را حفظ و گرفتاری‌های آن‌ها را حل کنند.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به تأثیر جنگ اوکراین در افزایش قیمت جهانی غلات و کمبود مواد غذایی خاطر نشان کرد که با این وجود، با تدابیر دولت مشکلی در زمینه تأمین کالاهای اساسی وجود ندارد.
صبح امروز پنجشنبه 24 شهریورماه، محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور در سفر به قم با مراجع عظام تقلید آیات نوری همدانی و سبحانی و آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه و حجت الاسلام و المسلمین عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه دیدار و گفتگو کرد.
صبح امروز پنجشنبه 24 شهریورماه، محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور در سفر به قم با مراجع عظام تقلید آیات نوری همدانی و سبحانی و آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه و حجت الاسلام و المسلمین عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه دیدار و گفتگو کرد.
این مرجع تقلید با اشاره به منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای توجه به تولید و صنعت در کشور تصریح کرد: اگر مشکلات بخش تولید حل شود وضعیت معیشت و تورم در کشور به سامان می‌رسد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ