آیت الله العظمی جوادی آملی خطاب به شاعران آئینی گفتند: این نعمت که خداوند به شما داده را قدردان باشید و اگر تنها به مدح و ذم دیگران پراخته شود، هدر دادن این نعمت است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آیت الله جوادی آملی بیان داشت: بر خلاف آنچه ما خیال می‌کنیم مردم عرفی اند، مردم متفکر و فقهی هستند! لذا اگر مردم ببینند در یک فضای زنده نفس می‌کشند که در آنجا نه اختلاسی هست، نه نجومی، نه گرانی و نه تبعیض، به قانون احترام می‌گذارند، به فکر دیگران احترام می‌گذارند، هر چند شاید خود آن عقیده را قبول نداشته باشند!
حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: حوزه‌ها اگر حساب شده کار کنند، استقلال خودشان را حفظ کنند و تنها با خدا و ائمه اطهار علیهم السلام معامله کنند، مردم هم احترام می‌گذارند، حتی اگر به مسئله‌ای معتقد نباشند، اما می‌دانند که قانون کشور‌ها محترم است و رعایت می‌کنند، اما با فشار نمی‌شود.
آیت الله جوادی آملی گفتند: روند بررسی پرونده‌ها در دستگاه قضا نباید طولانی باشد و شایسته است دستگاه قضا با استفاده از افراد تحصیلکرده و با کمک قضات با تجربه، لوایحی در این باره تنظیم و قوانین مربوطه را بازبینی نمایند تا روند بررسی پرونده‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.
سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران صبح امروز با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی با ایشان دیدار و گفتگو کرد.
مرجع تقلید شیعیان فقر اقتصادی را ننگ دانست و گفت: کشور ما همه چیز دارد، امام معصوم فرمود ملتی که زمین دارد آب دارد خاک کافی دارد، اقتصادش درست نباشد از رحمت خدا دور است، این نفرین امام معصوم علیه السلام است، لذا اگر ما درست عمل کنیم، نجومی نباشد، اختلاسی نباشد، گرانی نباشد، مردم مودب هستند و به قانون احترام می گذارند.
آیت الله جوادی آملی عنوان داشتند: کشور ما همه چیز دارد، امام معصوم هم فرمود: «مَنْ وَجَدَ مَاءً وَ تُرَاباً ثُمَّ افْتَقَرَ فَأَبْعَدَهُ اللَّه‏»؛ ملتی که زمین دارد آب دارد خاک کافی دارد، اقتصادش درست نباشد از رحمت خدا دور است، این نفرین امام معصوم علیه السلام است، لذا اگر ما درست عمل کنیم، نجومی نباشد، اختلاسی نباشد، گرانی نباشد، مردم مودب هستند و به قانون احترام می‌گذارند.
آیت الله جوادی آملی بیان داشتند: بر خلاف آنچه ما خیال می‌کنیم مردم عرفی اند، مردم متفکر و فقهی هستند! لذا اگر مردم ببینند در یک فضای زنده نفس می‌کشند که در آنجا نه اختلاسی هست، نه نجومی، نه گرانی و نه تبعیض، به قانون احترام می‌گذارند، به فکر دیگران احترام می‌گذارند، هر چند شاید خود آن عقیده را قبول نداشته باشند!
مبلغ فطریه برای هر نفر برمبنای قوت غالب منطقه، سه کیلو گندم، برنج و مانند آن‌ها و یا معادل قیمت این‌ها به قیمت روز پرداخت گردد. همچنین مبلغ مربوط به کفاره غیرعمد، به ازای هر روز ۱۲/۰۰۰ تومان (دوازده هزار تومان) و کفاره عمدی روزه به ازای هر روز ۷۲۰/۰۰۰ تومان (هفتصد و بیست هزار تومان) تعیین شده است.
هیچ ارزشی در اسلام به اندازه ارزش آزادی نیست. علی (علیه السلام) می‏ فرماید: «من ترک الشهوات کان حرّاً» [۶]آزاد کسی است که شهوت‌ها را ترک کند. راه تشخیص بنده بودن یا آزاد بودن این است که اگر به دلخواه خود عمل می‏ کنیم معلوم می ‏شود در قفس آز و طمع زندانی هستیم؛ و اگر به خواستهٴ خدای سبحان عمل کنیم، آزاد هستیم.
آیت الله جوادی آملی گفت: دین ما را به وحدت دعوت کرده است و وحدت حق است و ـ خدای ناکرده ـ اگر اختلاف باشد، ارباً ارباً خواهد شد و همه آسیب می‌بینند، لذا بر ما واجب کرده است تا متّحد باشیم.
آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: اقتصاد، ستون مملکت است، ملتی که ‏جیبش خالی است گدا نیست، فقیر است و فقیر کسی است که ستون فقراتش شکسته است، کیف و جیب شما ستون شماست «وَ لا تُؤْتُوا ‏السُّفَهاءَ أَمْوالَکُمُ الَّتی جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیاما» اگر می‌خواهید آبرومندانه زندگی کنید، باید جیبتان پر باشد نه اینکه حتما سرمایه دار باشید! ‏
آیت الله العظمی جوادی آملی تأکید کرد: رهبر اگر علی بن ابیطالب علیه السلام هم باشد مادامی که مسئولین بی ‏عرضه باشند و در جامعه اختلاسی و نجومی باشد، شکست حتمی است.‏
آیت الله العظمی جوادی آملی با تاکید بر وحدت و اتحاد در جامعه گفت: تا اتحاد نباشد کشور روی امنیت را نمی بیند.
آیت الله جوادی آملی گفت: اگر روابط بین الملل ما قوی نباشد و با دیگر مذاهب و فِرَق اسلامی از مسیر هماهنگی فاصله بگیریم، نمی‌توانیم حرف خودمان را به جهان منتقل کنیم.
آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه نباید مسئولیت اجرایی را به آدم‌های خوب بی عرضه و یا بداختلاسی داد، اظهار داشتند: حضرت امیر علیه السلام، کمیل را مسئول منطقه‌ای نمود، سربازان اموی به این منطقه حمله بردند و آنجا را غارت کردند، حضرت نامه‌ای به کمیل نوشته که در نهج البلاغه آمده، مضمون آن این است که برخی تنها به درد دعای کمیل می‌خورند، ولی توان اداره یک منطقه را ندارند! لذا باید از واگذاری مسئولیت به آدم‌های خوب بی عرضه در کشور جلوگیری شود و همچنین جلوی آدم‌های بداختلاسی و نجومی نیز گرفته شود.
اکانت توییتری منتسب به آیت الله جوادی آملی نوشت: اگر اختلاس و بی عرزگی نباشد با فن اقتصاد کشور اداره می‌شود. اقتصاد یک علمی نیست که آسمانی باشد و قرآن به ما یاد بدهد.
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: اگر آدم درستی باشیم، نباید ترسی از فضای مجازی داشته باشیم.
در زبان فارسی کسی که جیبش خالی است را گدا می گویند، کلمه گدا بار علمی ندارد، قرآن کریم از چنین شخصی با نام «فقیر» یاد می کند، فقیر یعنی کسی که ستون فقراتش شکسته است و قدرت قیام ندارد، ملتی که جیبش خالی باشد قدرت قیام نخواهد داشت لذا مسئولین باید برای حل مشکلات اقتصادی ملت تلاش کنند.
این مرجع تقلید گفت: روایتی از پیامبر گرامی اسلام هست که خدایا بین مردم و نان آن‌ها جدایی نیانداز، اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیافتد دیگر خبری از دین نخواهد بود. اقتصاد یعنی نان مملکت، باید جلوی غارتها واختلاس های میلیاردی گرفته شود و مشکلات اقتصادی حل شود!
آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با مفتی اعظم مرکزی روسیه با بیان اینکه کشت و کشتار جهان را آرام نمی کند، اظهار داشتند: اگر این فکر و اندیشه که «انسان ابدی است و باید برای ابدیت خودش فکر کند» جهانی شود، دیگر جنگی در کار نخواهد بود.
آیت الله العظمی جوادی آملی تاکید نمودند: اگر این دو اصل روشن بشود که چه کسی ما را آفرید؟ و بعد هم به کجا میرویم؟ آیا می پوسیم یا از پوست به در می آییم؟ تمام غائله اخیر می خوابد، مرگ از مهمترین عوامل تربیت است که این غائله را می خواباند.
آیت الله العظمی جوادی آملی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) فرموده اند که خدایا به نان ما برکت بده و بین ما و آن جدایی نیفکن! زیرا اگر نان نباشد ما نمی توانیم نماز بخوانیم و روزه بگیریم. نان در این حدیث به معنای اقتصاد است. با اختلاس و نجومی، اقتصاد ساخته نمی شود و اگر اقتصاد سالم نباشد، خبری از دین نخواهد بود.
آیت الله جوادی آملی با اشاره به انواع تبلیغ بیان داشتند: تبلیغ یک زمان در قالب سخنرانی است، این اثر خودش را دارد؛ یک زمان تبلیغ عملی است. اگر به درد مردم برسیم تبلیغ عملی کردیم و این مؤثرتر است.
صحبت‌های آیت الله جوادی آملی در مورد اتفاقات کودتای ۲۸ مرداد را ببینید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ