آیت الله العظمی وحید خراسانی اظهار کردند: این روز‌ها گلایه‌های زیادی از معیشت به ما می‌رسد. تمام مسئولین توجه کنند وظیفۀ آن‌ها رسیدگی و احیاءزندگی مردم است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: عده‌ای می‌خواهند اینگونه وانمود کنند که متدینین با شادی مخالف هستند در حالی که اینگونه نیست مردم به تفریحات سالم احتیاج دارند و این وظیفه متولیان فرهنگی کشور است که زمینه‌های این امر را فراهم کنند، البته شادی مردم زمانی محقق می‌شود که مشکلات اقتصادی و معیشتی آن‌ها حل شود.
از نظر اخلاقی ساخت آپارتمان صحیح نیست چراکه امکان ارتباطات همسایگان را فراهم نمی‌کند و بچه‌ها در این محیط محبوس شده‌اند. مسکن باید به صورت ویلایی احداث شود.
آیت الله جوادی آملی گفتند: روند بررسی پرونده‌ها در دستگاه قضا نباید طولانی باشد و شایسته است دستگاه قضا با استفاده از افراد تحصیلکرده و با کمک قضات با تجربه، لوایحی در این باره تنظیم و قوانین مربوطه را بازبینی نمایند تا روند بررسی پرونده‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.
در آستانه‌ی اعزام حجاج بیت‌الله‌الحرام به سرزمین وحی، کارگزاران حج کشورمان، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
وزیر کشور به‌دنبال حمله مسلحانه که به شهادت عضو مجلس خبرگان منجر شد، در تماس تلفنی با استاندار مازندران ضمن دریافت آخرین اطلاعات این حادثه، بر بررسی سریع و همه‌جانبه این موضوع تاکید کرد.
آیت الله جوادی آملی عنوان داشتند: کشور ما همه چیز دارد، امام معصوم هم فرمود: «مَنْ وَجَدَ مَاءً وَ تُرَاباً ثُمَّ افْتَقَرَ فَأَبْعَدَهُ اللَّه‏»؛ ملتی که زمین دارد آب دارد خاک کافی دارد، اقتصادش درست نباشد از رحمت خدا دور است، این نفرین امام معصوم علیه السلام است، لذا اگر ما درست عمل کنیم، نجومی نباشد، اختلاسی نباشد، گرانی نباشد، مردم مودب هستند و به قانون احترام می‌گذارند.
مبلغ فطریه برای هر نفر برمبنای قوت غالب منطقه، سه کیلو گندم، برنج و مانند آن‌ها و یا معادل قیمت این‌ها به قیمت روز پرداخت گردد. همچنین مبلغ مربوط به کفاره غیرعمد، به ازای هر روز ۱۲/۰۰۰ تومان (دوازده هزار تومان) و کفاره عمدی روزه به ازای هر روز ۷۲۰/۰۰۰ تومان (هفتصد و بیست هزار تومان) تعیین شده است.
آیت الله العظمی جوادی آملی خطاب به شاعران آئینی گفتند: این نعمت که خداوند به شما داده را قدردان باشید و اگر تنها به مدح و ذم دیگران پراخته شود، هدر دادن این نعمت است.
هیچ ارزشی در اسلام به اندازه ارزش آزادی نیست. علی (علیه السلام) می‏ فرماید: «من ترک الشهوات کان حرّاً» [۶]آزاد کسی است که شهوت‌ها را ترک کند. راه تشخیص بنده بودن یا آزاد بودن این است که اگر به دلخواه خود عمل می‏ کنیم معلوم می ‏شود در قفس آز و طمع زندانی هستیم؛ و اگر به خواستهٴ خدای سبحان عمل کنیم، آزاد هستیم.
این مرجع تقلید شیعیان بیان داشتند: نباید به دنبال این باشیم که سنی را شیعه و شیعه را سنی کنیم. تقریب با حفظ تمام مذاهب است؛ لانّ ما یجمعنا اکثر مما یفرقنا. مشترکات را بیان کنید و مفترقات را در دانشگاه‌ها و مراکز علمی بیان کنید و بحث کنید. نباید در میان عوام به بیان مختلفات بپردازید. بنابر این دقت کنید که در تقریب اصول مذهب حفظ شود. نه چیزی کم شود و نه چیزی اضافه گردد.
مراسم ختم شادروان محمد صالحی برادر گرامی دکتر علی اکبر صالحی، وزیر اسبق امور خارجه امروز یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، در مسجد نور، برگزار شد. در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، آیت الله محقق داماد، داوری اردکانی، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، بیژن زنگنه، اسحاق جهانگیری، احمد وحیدی، محمد شریعتمداری، محمد نهاوندیان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، جواد ظریف، حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی، حجت الاسلام و المسلمین سید سراج الدین موسوی، مهدی هاشمی، حسین امیرعبداللهیان، محسن حاجی‌میرزایی، حسین دهقان، محمدرضا عارف، جعفر توفیقی، رضا فرجی دانا، سید محمد بطحایی، مسعود کرباسیان، بهروز کمالوندی، حسینعلی امیری و ... برگزار شد.
آیت الله جوادی آملی گفت: دین ما را به وحدت دعوت کرده است و وحدت حق است و ـ خدای ناکرده ـ اگر اختلاف باشد، ارباً ارباً خواهد شد و همه آسیب می‌بینند، لذا بر ما واجب کرده است تا متّحد باشیم.
آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی تاکید کردند: (مردم) از خدا بخواهند ظهور موعود تمام انبیاء مرسلین را، باشد که او بیاید تا گره از کار تمام عالم بگشاید.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: باید سعی کنیم نرم گفتار و خوش برخورد باشیم و برخورد نرم را در امر به معروف و نهی از منکر مراعات کنیم که تندگویی و تندخویی چیزی جز لجاجت طرف مقابل به همراه ندارد.
آیت الله جنتی با رأی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در افتتاحیه یازدهمین اجلاس خبرگان رهبری دوره پنجم، در سمت ریاست مجلس خبرگان رهبری ابقا شد.
آیت الله فاضل لنکرانی ابراز داشت: خط فقر در سال جاری خیلی بالاتر آمده، چون درآمد نوع مردم بالاتر نیامده، ما به طبقه سرمایه‌دار که شب می‌خوابند و صبح برمی‌خیزند و درآمدشان به صورت نجومی بالا می‌رود کار نداریم، ولی نوع مردم این چنین‌اند، یک مطلبی مطرح است که ما امروز در جامعه قشر متوسط نداریم، اگر سال گذشته ۶۴ درصد مردم قشر متوسط جامعه بودند الآن ۲۴ درصد شده است، یعنی غالب مردم در خط فقر قرار گرفته‌اند.
آیت‌الله احمد جنتی گفت: دشمنان هر چه خواستند برای نظام مشکل ایجاد کنند، خداوند اجازه نداد و باید شکرگزار درگاه باری تعالی باشیم.
مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: مؤمنین مجاز به صرف یک سوم از سهم امام علیه‌السلام جهت رفع ما یحتاج زلزله زدگان خوی می‌باشند.
آیت الله مکارم شیرازی خطاب به طلاب گفتند: شما مفتخر به لباس سربازی امام زمان (ع) شده اید. قبل از تلبس، مسئولیت‌هایی داشتید، ولی اکنون مسئولیت‌های شما چند برابر شده است. مردم به دقت به رفتار شما می‌نگرند و از شما انتظار دارند که رفتاری متناسب با جایگاه روحانیت داشته باشید. برخوردتان با خانواده، فامیل، همسایگان، دوستان و مردم باید بهتر از گذشته باشد.
آیت الله العظمی وحید خراسانی تصریح کردند: این روزها گلایه های زیادی از معیشت به ما می رسد.تمام مسئولین توجه کنند وظیفۀ آنها رسیدگی و احیاءزندگی مردم است.
آیت‌الله سبحانی در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه از همان دوره آیت الله هاشمی رفسنجانی با سیاست کاهش جمعیت مخالف بودم و در این مورد در آن دوران نیز مصاحبه‌هایی داشته ام، گفت: تاکنون جامعه‌ای به خاطر ازدیاد نسل، نابود یا گرفتار فقر نشده است، بلکه فقر و نداری جوامع از عوامل خارجی ناشی می‌شود.
احمد وحیدی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در قم، گفت: در دوره ای برخی به اشتباه تصور می کردند که فقط از مسیر توافق با آمریکا مشکلات حل می شود در حالی که در همان سالها نیز آمریکا از هیچ خیانتی علیه ایران دریغ نکرد.
اکانت توییتری منتسب به آیت الله جوادی آملی نوشت: اگر اختلاس و بی عرزگی نباشد با فن اقتصاد کشور اداره می‌شود. اقتصاد یک علمی نیست که آسمانی باشد و قرآن به ما یاد بدهد.
مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام از روز اول محرم به مدت ۱۲ روز در دفتر آیت الله العظمی وحیدخراسانی مرجع عالیقدر شیعیان برگزار می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ