معلولان این روزها تجمعات متعددی در اعتراض به مشکلات معیشتی و تخصیص نیافتن بودجه کافی برای سازمان بهزیستی، تجمعات متعددی برگزار کرده‌اند که در آخرین تجمع خود مقابل سازمان برنامه و بودجه به صورت نمادین و در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان به خواسته‌های آن‌ها، در این سازمان را گل گرفتند!
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصلاحات قضایی نتانیاهو امروز دوشنبه با وجود اختلافات شدید با مخالفان و اعتراضات گسترده معترضان در اراضی اشغالی به ویژه قدس، به تصویب رسید.
در آستانه نشست امروز کنست برای تصویب طرح اصلاحات قضایی در شور دوم و سوم، معترضان صهیونیست اقدام به مسدود نمودن مسیرهای منتهی به کنست کرده‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: : امپراطوری رسانه‌ای غرب با چشم فروبستن بر سرکوب معترضان در سرزمینهای اشغالی این اعتراضات را نمادی از دموکراسی دروغین در اسرائیل به تصویر می‌کشد.
در پی تصویب قانون افزایش سن بازنشستگی در فرانسه، شماری از معترضان به ساختمان بورس پاریس حمله کردند.
روز چهارشنبه ۱۲ آوریل، معترضی که در تلاش برای حمله به امانوئل مکرون در درب ورودی دانشگاه آمستردام بود دستگیر شد. پلیس این فرد را که با سر دادن شعار‌هایی به سمت امانوئل مکرون دوید، دستگیر کرد. این اتفاق در جریان بازدید رئیس جمهور فرانسه از دانشگاه آمستردام هلند به همراه پادشاه ویلم الکساندر رخ داد. مهاجم به دلیل اخلال در نظم عمومی و تهدید دستگیر شد. تصاویر کانال AT۵ نشان می‌دهد که چگونه فردی به سمت مکرون می‌دود، اما خیلی سریع توسط محافظان امنیتی متوقف می‌شود. از ابتدای سال جاری معترضان علیه لایحه افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال در فرانسه دست به تجمع و اعتصاب زدند.
شعارها، تصاویر و گستردگی اعتراضات نشان می دهد که مسئله فراتر از شخص نتانیاهوست و آنچه در سرزمین های اشغالی می گذرد، مصداقی از عدم نگرش مشترک به چیستی هویت صهیونیستی است.
رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی فرانسه تصاویری از برخورد خشونت‌آمیز نیروهای پلیس این کشور با معترضان در یک منطقه روستایی در غرب فرانسه منتشر کردند.
معترضان که به فراخوان ائتلاف اپوزیسیون در نایروبی پایتخت کنیا تجمع کردند، با دخالت پلیس مواجه شدند. هزاران نفر امروز پس از اعتراض رایلا اودینگا، رهبر ائتلاف به نتایج انتخابات و هزینه‌های سرسام‌آور زندگی، به خیابان‌ها آمدند. پلیس با مسدود کردن خیابان‌های اصلی با خودرو‌های امنیتی، تمام راه‌های منتهی به ساختمان ریاست جمهوری را بست و با معترضان برخورد کرد. پلیس نایروبی روز گذشته هشدار داده بود که تظاهرات مجاز نیست.
در تظاهرات گسترده امروز معترضان در فرانسه که خواستار خروج پاریس از ناتو و استعفای دولت کشورشان بودند، پلیس با مردم درگیر شد.
در شهر لیل فرانسه معترضان به اصلاحات بازنشستگی اقدام به آتش زدن لاستیک‌ها و مسدود نمودن پل تورنای کردند.
هزاران نفر از معترضان به تصویب قانونِ عوامل خارجی در گرجستان به خیابان‌ها آمدند. طبق این قانون تمام سازمان‌هایی که بیش از ۲۰ درصدِ بودجه آن‌ها از خارج تامین می‌شود «عوامل خارجی» شناسایی خواهند شد. آمریکا و اروپا گفته‌اند که این موضوع تهدیدی برای آزادی بیان است.
هزاران نفر از معترضان به تصویب قانونِ عوامل خارجی در گرجستان به خیابان‌ها آمدند.
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به محاصره شدن همسرش توسط معترضان در تل آویو واکنش نشان داد.
فعالان محیط زیست، پلیس آلمان را به استفاده از باتوم، اسپری فلفل، ماشین‌های آب پاش، استفاده از سگ‌ها و اسب در متفرق کردن معترضان متهم کردند.
معترضان در یکی از روستاهای دورافتاده در آلمان که بسیاری از آن‌ها ماسک یا کلاه بر سر داشتند در اعتراض به توسعه معدن گارزویلر تجمع کرده بودند.
در پی شلیک پلیس یونان به راننده ۱۶ ساله‌ای که اخطار توقف را رعایت نکرده بود، در برخی از نقاط یونان تظاهراتی برگزار شد.
معترضان پس از آتش‌سوزی مرگبار آپارتمانی در استان سین‌کیانگ در چندین شهر چین به خیابان‌ها ریختند و بسیاری گفتند محدودیت‌های کرونایی در این فاجعه نقش داشته است.
روزنامه ایران نوشت: رسانه‌های معاند با نمایش درگیری‌های سازمان یافته و جعلی با پلیس به سیاه‌نمایی و تخریب می‌پردازند.
در روزهای اخیر، صداوسیما در اقدامی عجیب تصویری بدون سانسور از یک زن برهنه در خارج از کشور را نشان داد و با جملاتی کنایه‌دار اعلام کرد که معترضان و طرفداران بی‌حجابی، به دنبال چنین چیزی هستند! این تصاویر در حالی منتشر شده که صداوسیما تا آن اندازه محدود که تصویر گرگی در حال شیر دادن به بچه‌هایش مروبط به لوگوی باشگاه رم را هم سانسور کرده بود.
عده‌ای از معترضان در درگیری‌های روز جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ تعدادی از اماکن دولتی، بانک‌ها و مدارس را به آتش کشیدند.
در بحبوحه بدترین بحران اقتصادی سریلانکا، تظاهرات ضد دولتی در این کشور به خشونت کشیده شد. این جزیره ۲۲ میلیون نفری با بدترین بحران اقتصادی از زمان استقلال از انگلیس در سال ۱۹۴۸ میلادی مواجه شده است.
، معترضان در این راهپیمایی با حمل پلاکارد‌هایی مانند «جو باید دروغگویی بس است»، «در امور داخلی افغانستان دخالت نکنید» و «آمریکا و درغگو و شرمنده است» شعار‌های ضدآمریکایی سر داده و حمله هوایی به کابل را تجاوز به حریم افغانستان عنوان کردند.
شاخص کل بورس یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ در نهایت با کاهش ۱۱۶۱۰ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۴۶۸ هزار و ۴۴۰ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ را بخوانید.
آصفری، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور می گوید : به طور مثال، اعتراض بازنشسته‌ها و معلمان حق است، ولی باید افراد غیرمرتبط را از این صنف‌ها جدا کرد. از این‌رو در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در حال بررسی طرحی هستیم که اجازه راهپیمایی با مجوز را به معترضان بدهیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ