با حکم قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شورای عالی نظارت بر حفاظت و مرمت میراث‌فرهنگی یزد تشکیل شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جلسه شورای عالی نظارت برای بررسی انتخاب حسین سلاح ورزی به ریاست اتاق بازرگانی ایران که قرار بود امروز(شنبه) صبح برگزار شود به روز دوشنبه موکول شد.
یک مسئله که باعث شده هنرمندان با بی‌اعتمادی به واگذاری این نقش به صداوسیما بنگرند، موقعیت کنونی صداوسیما در مقابل «ذینفع» است که «تابناک» پیش از این پرداخته بود. منطق حکم می‌کند یک نهاد حاکمیتی که قرار است بر حوزه‌ای نظارت داشته باشد، خودش ذینفع نباشد، چرا که اگر ذینفع باشد هر تصمیمش به منزله تلاش برای تضعیف رقبا، تفسیر می‌شود. بنابراین صداوسیما در گام اول باید از موقعیت ذینفع خارج شود و وی او دی‌های خود نظیر تلوبیون را به طور کلی به بخش خصوصی واگذار کند و یا اگر صداوسیما بر حفظ نقش ذینفع اصرار دارد، باید در مصوبه‌ای تازه، این نقش نظارتی حاکمیتی به دستگاه بالادستی دیگری نظیر شورای عالی فضای مجازی و دبیرخانه آن واگذار شود.
پیمان جبلی:ما قانون و مجلس را دور نزده ایم؛ این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه نظارت در حوزه سکوهای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی طبق قانون اساسی و قوانین موضوعه، بر عهده سازمان صدا و سیما قرار دارد.
هیئت عالی نظارت مجمع، صبح امروز(شنبه) تشکیل جلسه داد و به بررسی طرح «اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» از نظر انطباق و عدم مغایرت با سیاست‌های کلی پایان داد.
هیئت عالی نظارت مجمع بررسی طرح «اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» از نظر انطباق و عدم مغایرت با سیاست های کلی را آغاز کرد.
یکی از انتقادات نمایندگان به جلسات شورای هماهنگی سران قواست، نمایندگان گله‌مند هستند، چرا تصمیماتی که می‌گیریم و قانون می‌شود در جای دیگر نقض می‌شود. این هم تذکر داده شده که رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه باید دقت کنند که مصوبات مجلس را پیگیری کنند.
یکی از انتقادات نمایندگان به جلسات شورای هماهنگی سران قوا است، نمایندگان گله‌مند هستند که چرا تصمیماتی که می‌گیریم و قانون می‌شود در جای دیگر نقض می‌شود. این هم تذکر داده شده که رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه باید دقت کنند که مصوبات مجلس را پیگیری کنند
«پیمان پاک» در حال حاضر هم زمان به عنوان معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار  و همچنین رئیس شورای راهبری تجارت، بازرگانی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی مشغول به فعالیت است.
در جلسه کمیسیون حقوقی و قضائی مجمع، طرح «شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها»، اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.
اعضای هیئت عالی نظارت مجمع با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، در خصوص بررسی اصلاح مغایرت های بودجه۱۴۰۲ با سیاست های کلی نظام توسط مجلس، جلسه مشترکی برگزار کردند.
از این پس شورای عالی سران قوا به عنوان رکن مراقب و نظارت کننده بر طرح مولدسازی دارایی‌های دولت عمل خواهد کرد که می‌تواند به شفافیت بیشتر این طرح کمک کند و دغدغه‌ها پیرامون این مسئله را مرتفع سازد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نظارت‌های غلط در اثر سطحی بودن یا کینه شخصی مخرب است و باعث می‌شود کل باب حراست بسته شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مکاتبات نهاد‌های بالادستی بر قاعده‌مند شدن نظارت بر صوت و تصویر فراگیر گفت: چندی پیش شورای عالی امنیت ملی نیز طی نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی ضمن بیان تحلیلی شرایط، فرصت‌ها و چالش‌های این صنعت برای کشور و با نگاهی مثبت به این صنعت خواستار این شده که با قید فوریت، اقدامات لازم برای تدوین، تنظیم و تصویب قوانین مورد نیاز در زمینه صوت و تصویر فراگیر به عمل آید.
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با بیان اینکه احتمالا فردا شورای عالی بورس نامه شورای رقابت را بررسی می کند، گفت: عرضه خودرو در بورس تا زمان تصمیم گیری شورای عالی بورس تداوم می یابد.
مهلت اعلام نظر هیئت عالی نظارت از تاریخ رسیدن مصوبه مجلس، ۱۰ روز است که اگر ضرورت داشته باشد، این مهلت با هماهنگی شورای نگهبان تا حداکثر مهلت قانونی اظهارنظر این شورا قابل تمدید است. با این حال در مصوبات ۲ و ۳ فوریتی، متناسب با فوریت باید اظهارنظر‌ها اعلام شود. از سوی دیگر قانون اساسی به شورای نگهبان اجازه داده اگر فرصت رسیدگی و اظهار نظر نهایی را در مورد پیش نویس‌های قانونی کافی نداند، از مجلس حداکثر ۱۰ روز دیگر مهلت بخواهد.
مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب کرد که رئیس مجلس نسخه‌ای از مصوبات مجلس را همزمان با ارسال به شورای نگهبان، باید برای رئیس هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام هم بفرستد.
هادی طحان‌نظیف؛ سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح شفافیت قوای سه‌گانه نیز برای چندمین‌بار در شورای نگهبان بررسی شد. البته شورا در ابتدا نسبت به این مصوبه ایرادات زیادی داشت که همه موارد در رفت و برگشت‌های قبلی مرتفع شد به جز یک مورد که در ارتباط با شفافیت آرای هیئت عالی نظارت و مجمع تشخیص مصلحت بود که مغایرت اصل ۱۱۲ قانون اساسی است و مجلس همچنان به این مسئله اصرار دارد. همچنین هیئت عالی نظارت نیز این مصوبه را از جهات مختلف مغایرت با سیاست‌های کلی اعلام کرده بود که شورا این موارد را به مجلس ابلاغ کرده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی علیرضا پیمان پاک را به دبیری شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران منصوب کرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمیته‌های تخصصی هیئت عالی بانک مرکزی شامل کمیته سیاست‌گذاری پولی و ارزی و کمیته تنظیم‌گری و نظارت بانک مرکزی را مشخص کردند.
این طرح قطعا در کارگروهی تخصصی بین مجلس و شورای عالی استان ها چکش کاری خواهد شد و طرحی جامع تدوین می شود، نسبت به پخته شدن و بومی بودن این طرح باید اقدامات بیشتری صورت گیرد تا یک طرح جامع برای انتخاب شهردار تدوین شود.
منابع فلسطینی شامگاه دوشنبه از درگیری بین فلسطینی ها و نظامیان صهیونیست در جنین خبر دادند.
ارزش سهام اریسکون به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از احتمال سنگین تر شدن جریمه این شرکت مخابراتی در پی گشایش تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار درباره رسوایی فساد این شرکت در عراق، ریزش کرد.
مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه مجلس را در خصوص «عدم صلاحیت دیوان عدالت در رسیدگی به مصوبات شورای عالی انقلاب و شورای عالی فضای مجازی» تایید نکرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ