سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه با خبرنگاران بار دیگر تأکید کرد که برجام در دستور کار دولت آمریکا قرار ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که دیپلماسی بهترین راه حل برای بحران با ایران است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه نشست خبری‌اش در پاسخ به این که در حال حاضر سیاست دولت آمریکا را در قبال ایران چگونه ارزیابی می‌کند، مدعی شد که ایران چالش‌های متعددی در حوزه‌های مختلف، از جمله فعالیت‌های هسته‌ای ایجاد می‌کند که این دولت آمریکا، بر خلاف دولت قبلی که به طور مثال، در زمینه توافق هسته‌ای شکافی میان آن و متحدان اروپایی‌اش وجود داشت، توانست در زمینه این چالش‌ها و در راستای منافعش با شرکا و متحدانش همکاری کند.
واشنگتن فری بیکن مدعی شده است که طرح فعالان مورد نظر دو مسیر دارد. آنها قرار است از سویی طرحی حقوق بشری برای حمایت خود از مردم ایران ارائه کنند و از طرف دیگر اعضای مجلس نمایندگان و سنا را قانع کنند با ارسال نامه‌‌‌ای به جو بایدن رئیس‌‌‌جمهور آمریکا، خواستار بازگشت او به برجام شوند.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی ملی آمریکا با طرح اتهامات همیشگی درباره برنامه هسته‌ای ایران و نزدیک شدن ایران به نقطه ادعایی گریز هسته‌ای مدعی شد جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده بر اینکه به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد، تاکید کرده است.
یک روزنامه عبری گزارش داد که تمرکز کنونی آمریکا نه بر برنامه هسته ای ایران بلکه بر شراکت فزاینده و رو به رشد تهران و مسکو قرار دارد و برجام از ماه ها پیش از برنامه کاری واشنگتن خارج شده است.
یک روزنامه عبری گزارش داد که تمرکز کنونی آمریکا نه بر برنامه هسته ای ایران بلکه بر شراکت فزاینده و رو به رشد تهران و مسکو قرار دارد و برجام از ماه ها پیش از برنامه کاری واشنگتن خارج شده است.
مقامات آمریکایی مدعی هستند که در اسفندماه سال گذشته برجام آماده امضا بود؛ اما طرف ایرانی با طرح درخواست‌های غیرمرتبط با برجام مانند «خارج کردن سپاه پاسداران از لیست تروریسم» و نیز درخواست ضمانت‌های غیرعملی مانند «تعهد دولت آمریکا به عدم‌خروج دوباره از برجام»، مانع احیای توافق هسته‌ای شدند. پس از این، مذاکرات ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲ (۷تیر ۱۴۰۱) در دوحه قطر و به دنبال آن مذاکرات وین در ۱۲مرداد سال‌جاری نیز بدون نتیجه پایان یافت.
روزنامه غربگرا در حالی در موضوع برجام و FATF دست پیش می‌گیرد و منطبق بر نقشه آمریکا، ایران را طرف متهم ماجرا معرفی می‌کند، که می‌داند طیف متبوع این روزنامه در دولت مدعی اصلاحات و اعتدال، خود مقصر ماجراست. در واقع آن‌ها هستند که باید توضیح بدهند چرا با وجود اجرای پنهانی ۳۷ بند از ۴۱ بند مطالبات FATF، ایران همچنان در فهرست سیاه این کمیته مافیایی وابسته به آمریکا و اروپا باقی ماند؟
نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شد که در صورت احیای توافق هسته‌ای در دولت کنونی آمریکا، رئیس جمهور بعدی این کشور هرگز به آن پایبند نخواهد بود.
لورا هول‌گیت سفیر ایالات متحده نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین مدعی شد: در سپتامبر گذشته ایران امید جمعی درباره بازگشت قریب‌الوقوع به برجام را با طرح خواسته‌هایی که می‌دانست غیر ممکن است از بین برد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: مقام‌های ایرانی به‌صراحت اعلام کرده‌اند که این توافقی نیست که آن‌ها آماده پذیرش آن باشند، توافق برای احیای برجام در آینده نزدیک قطعا دور از ذهن است.
وزیر امور خارجه آمریکا درباره مواضع ایران در روند احیای توافق هسته‌ای مدعی شد: ایران به افزودن مسائل خارج از چارچوب به مذاکرات ادامه داده است که ما هم قرار نیست به سادگی به آن پاسخ مثبت بدهیم. ما توافقی بد را قبول نخواهیم کرد.
آمریکا و اروپا تصمیم قطعی خود را برای بازگشت به توافق گرفته‌اند؛ لذا می‌توان مساله را قابل حل دانست و تمامی تبلیغات ضد برجامی اسرائیل را بی‌اثر مورد ارزیابی قرار داد. حتی می‌توان مدعی شد که مسائل پادمانی حل نشده میان ایران و آژانس نمی‌تواند عاملی برای شکست مذاکرات باش
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه این سخنرانی خود همچنین با انتقاد شدید از جنگ روسیه علیه اوکراین مدعی شد: روسیه به نحو بیشرمانه‌ای منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد میزان همسویی در به نتیجه مذاکرات احیای توافق هسته ای ایران کمتر شده است.
«وِدانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعاتی بعد از ارسال پاسخ ایران به «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران، مدعی شد که پاسخ تهران سازنده نبود.
لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکایی‌ها با دروغ‌سازی مدعی شدند؛ روسیه درحال اتلاف وقت برای احیای برجام است.
یک تحلیلگر سیاست خارجی در پیش‌بینی خود از مفاد پاسخ امریکا، می‌گوید که سخنگویان وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا از ارائه توضیحی به تصریح یا تلویح راجع به مفاد پاسخ آمریکا خودداری کرده‌اند. اما اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران، می‌تواند به این معنی باشد که پاسخ تفصیلی و مشتمل بر موارد مثبت و منفی است. در این اواخر برخی مقامات آمریکایی بدون ذکر نام گفته‌اند که بخش عمده مفاد پاسخ ایران به متن "نهایی" در مورد رفع انواع تحریم‌ها و جدول زمانی مربوطه و نیز تضمین‌ها بوده است. این در حالی است که سخنگویان آمریکایی همچنان با تاکید بر اینکه تنها تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران موضوع برجام است و نه تحریم‌های دیگر، به تصریح یا تلویح مدعی می‌شوند که ایران خواستار رفع برخی دیگر از تحریم‌هاست.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد اگر بتوانیم به پایبندی مشترک به برجام بازگردیم، ایران نخواهد توانست به سلاح هسته‌ای دست یابد.
وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شده ایران خواستار دریافت غرامت در صورت خروج دوباره آمریکا از برجام، به عنوان بخشی از مذاکرات رفع تحریم‌های وین شده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا باز هم تلاش کرد که توپ را به زمین تهران بیندازد و مدعی شد که به محض اعلام پایبندی ایران به برجام، واشنگتن به توافق بازخواهد گشت.
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از پایان دور جدید مذاکرات وین و چند روز مذاکره فشرده، همچنان توپ بازگشت به برجام را به زمین ایران انداخت و مدعی شد واشنگتن آماده امضای سریع توافق است.
وزیر امور خارجه آمریکا مدعی است با وجود ابراز تمایل ایران برای احیای برجام، این کشور از پذیرش توافقی که به بازگشت دوجانبه واشنگتن و تهران به توافق هسته‌‌ای منجر شود، خودداری می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ