تخمه شکستن برای خیلی‌ها تبدیل به یک عادت شده است. باید بدانیم که این کار آیا ضرری هم دارد یا نه؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نتایج یک مطالعه نشان داده است که استفاده مکرر از GPS ممکن است مهارت‌های ذهنی را مختل کند.
وزش باد زیاد نه تنها بینی و گلو را خشک می‌کند، بلکه چشمان شما را نیز خشک می‌کند که می‌تواند منجر به تحریک شود.
محققان می‌گویند مصرف بستنی می‌تواند بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر بگذارد. حال تصور کنید بدن در مواجهه به عوامل بیماری‌زا نیازمند پاسخ سیستم ایمنی بدن است، در حالی که پیش‌تر سیستم ایمنی بدن به دلیل مصرف مواد غذایی خاص مانند بستنی دچار التهاب شده و درگیر آن است.
تحقیقات نشان داده است خوردن شیر موز می‌تواند باعث تولید مواد سمی در بدن شود. همچنین این موضوع می‌تواند به گرفتگی سینوس‌ها، سرماخوردگی، سرفه، و آلرژی در فرد دامن بزند. از سویی دیگر، گرچه این دو مواد غذایی هر دو مزه شیرینی دارند، اما در روند پس از هضم شرایط آن‌ها بسیار متفاوت است.
اگر هر روز ماکارونی بخورید، مواد مغذی را که برای مثال در غلات از جمله گندم سیاه، برنج قهوه‌ای و کینوا وجود دارد، دریافت نمی‌کنید، اما اگر خوردن هر روزی ماکارونی را دوست دارید، می‌توانید بررسی کنید که مشکلی در دستگاه گوارش یا بیماری‌های خود ایمنی دارید؟ پوست شما چگونه به نظر می‌رسد؟ آیا اضافه وزن دارید یا نه؟ اگر مشکلی ندارید، می‌توانید از ماکارونی تهیه شده از گندم معمولی در حد اعتدال استفاده کنید.
مدیر فنی تیم ردبول به طرفداران فرمول یک هشدار داده است که با اجرایی شدن مقررات سال 2026، اتومبیل‌های این رقابت‌ها بسیار کندتر خواهند شد.
خیلی‌ها بر این عقیده هستند که هندزفری‌های بیسیم باعث سرطان می‌شود، زیرا از تکنولوژی بلوتوث استفاده می‌کند؛ بلوتوث باعث انتقال اطلاعات در طیف کوتاه می‌شود، اما امواج رادیویی را افزایش می‌دهد که برای مغز آسیب زننده است.
پژوهشگران در این بررسی داده‌های گردآوری‌شده بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ مربوط به شش مشکل دندانی را در میان حدود ۱۰ تا ۱۶ هزار زن را تجزیه و تحلیل کردند.
وزیر امور اقتصاد و دارایی در توئیتی تصریح کرد، مقررات کسب و کارها فقط و فقط پس از درج در درگاه، لازم‌الاجرا خواهد بود.
کافئین یک ماده شیمیایی خوراکی است که در برخی نوشیدنی‌های گرم مانند چایی و بعضا سرد، یافت می‌شود. اما، نکته مهم در مقدار مصرف کافئین است.
مضرات کافئین برای بدن: امکان به وجود آمدن حمله‌های عصبی و اضطراب. اختلال در معده و سیستم گوارش. بی‌خوابی که احتمالاً حداقل یک بار به خاطر خوردن چای یا قهوه بی‌موقع تجربه کردید.
دوچرخه سواری به‌عنوان یک ورزش سالم و مفید شناخته می‌شود و در بسیاری از کشور‌های پیشرفته سعی بر این است که مردم را به سمت دوچرخه سواری سوق دهند. علاوه‌بر فواید خوبی که دوچرخه سواری بر بدن دارد، برای محیط‌زیست نیز مزایای خوبی به همراه دارد. باوجوداین افراد زیادی از آن برای ورزش و تناسب‌اندام، حمل‌ونقل و تفریح و سرگرمی استفاده می‌کنند.
برنج غذای عمده‌ی درصد قابل توجهی از جمعیت جهان است و بدین ترتیب میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در معرض خطرات ناشی از مصرف آرسنیک قرار دارند. برای حل این مشکل، به رژیم غذایی خود تنوع دهید و آن را به چند ماده غذایی خاص همچون برنج محدود نکنید. با این وجود اگر برنج بخش عمده‌ای از رژیم غذایی شما را تشکیل می‌دهد، اطمینان حاصل کنید برنج مصرفی تان محصول مناطقی که آلوده نیستند، باشد.
دولت آمریکا به علت نبود قوانین مناسب، مقرارت جدید و سخت‌گیرانه‌ای را علیه پناهجویان در مرزهای جنوبی این کشور اجرا می‌کند.
خرما از آن دسته مواد غذایی است که همیشه در مورد فواید و ارزش غذایی آن شنیده‌اید؛ ولی در این مطلب عوارض احتمالی زیاده‌روی در مصرف خرما را می‌خوانید.
غذاهای ارگانیک ذاتا سالم‌‌‌تر از غذاهای معمولی نیستند، بنابراین کارشناسان می‌‌‌گویند باید بر خوردن مقدار کافی از میوه‌‌‌ها و سبزیجاتی که مقرون به صرفه و در دسترس شما هستند تمرکز کنید. وزارت کشاورزی ایالات متحده هفته گذشته مقررات خود را به‌روز کرد تا قوانین مربوط به محصولات ارگانیک را تشدید کند.
این درخواست صنف در حالی است که مشخص نیست چرا در حالی که مقررات پیشین به شکل طبیعی از سوی هیات وزیران تصویب شده، چرا این مقررات تازه قرار است در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شود که وظیفه سیاست گذاری دارد و نه تصویب مقررات. به هر حال این اتفاق با هر شکل در حالی وقوع باشد، در صورتی که بدون مشارکت صنوف سینما تصویب شد، بی‌شک تبعاتی را در پی خواهد داشت.
مصرف توت و خرما در کنار چای باعث بالا رفتن قند و در نهایت دیابت می‌شود.
نشانه‌ها و شدت حساسیت به تخم‌مرغ نیز دراشخاص مختلف متفاوت است و معمولاً ظرف چند دقیقه تا چند ساعت پس ازمصرف آن ظاهر می‌شود. نشانه‌های آلرژی به تخم‌مرغ هم اغلب با حساسیت‌های پوستی یعنی ایجاد خارش و اگزما در پوست و مشکلات گوارشی مانند احساس سنگینی معده، نفخ، یبوست و حالت تهوع و دل درد همراه است.
قوانینی که فیفا روز گذشته تصویب کرد، چندان به مذاق مدیربرنامه ها خوش نمی آید.
سرپرست اداره‌کل مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی ، مقررات و ضوابط برقراری مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان را تشریح کرد.
خوان آنتونیو مادرید می‌گوید: "تقریبا غیرممکن است که با کار شیفت شب سازگار شوید". او معتقد است چنین سازگاری‌هایی تنها در محیط‌های ایزوله مانند سکو‌های نفتی امکان‌پذیر است جایی که کارگران شیفت شب می‌توانند برنامه منظم تری داشته باشند.
نویسنده یک مطالعه تازه و گسترده می‌گوید ورزش روزانه به مدت ۳۰ دقیقه برای مقابله با مشکلات سلامت ناشی از نشستن طولانی مدت کافی نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ